Kukaan ETKA:n ääressä?
074 103 373 G on Portterin kansi, 076 103 373 D Crafterin kansi.
Imu -ja pakosarjat, venttiilikoppa, venttiilinnostimet ainakin sopivat paikalleen.
Ovatko kansipultit samat? Entä nokka-akseli? Entä hehkutulpat?
Onko venttiileissä eroa?
Meinasin laittaa Crafterin kannen vanhaan ACV lohkoon, mutta hehkutulppaa asentaessa iski epäusko. Vanhan mallin hehku on äkkiseltään liian lyhyt, voisko joku tarkistaa?
Kansien erot
Valvoja: ffp jäsenet
Pystyypä näitä selvittämään muidenkin luettelojen kautta; venttiili, nostajat ja nokat ovat samat. Hehkutulppa vaihtuu 5 mm pidempään, itseasiassa pd-moottoreissa käytettyyn.
BXE:n hehkutulppa tuli oikealle kohdalle,
Kannentiivisteissä näyttää olevan pieniä eroja, ilmeisesti nestekierrossa on tehty pieniä muutoksia.
Pitää hommata Crafterinkin tiiviste ja katsoa silmällä, kumpi parempi. Onnistuu kyllä tuolla ACV:n tiivisteelläkin.
BXE:n hehkutulppa tuli oikealle kohdalle,
Kannentiivisteissä näyttää olevan pieniä eroja, ilmeisesti nestekierrossa on tehty pieniä muutoksia.
Pitää hommata Crafterinkin tiiviste ja katsoa silmällä, kumpi parempi. Onnistuu kyllä tuolla ACV:n tiivisteelläkin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Pitäs olla 074 103 351 C, jossa:074 103 373 G on 2001 T4, ACV moottori.
- Pultit: 068 103 384 A
- Nostimet: 034 109 309 AD
- Nokka-akseli: 074 109 101 J
- Hehkutulpat: N 101 401 04 ja N 101 401 05, jotka kuitenkaan ei ole korvaavia.
- Imuventtiili: 046 109 601 J
- Pakoventtiili: 046 109 611 F
-12 BJJ, BJK, CEBA, CEBB, BLJ, BJM, CECA ja CECB -moottoreissa pitäs olla 076 103 351 E, jossa:076 103 373 D on Crafterista, leima kannessa 2012.
- Pultit: 068 103 384 A
- Nostimet: 034 109 309 AD
- Nokka-akseli: 074 109 101 J
- Hehkutulpat: Neljää erilaista moottorista riippuen, mikään ei sama kuin em.
- Imuventtiili: 046 109 601 J
- Pakoventtiili: 046 109 611 F
Kiitokset Jormalaiselle.
Kuten aiemmin totesin, tarvikeluettelot antavat saman hehkun Crafteriin ja esim. Passatiin BXE-koneella. Sattui olemaan hehku irtona, menee siististi paikalleen ja kärki tulee oikealle kohdalle --> ei ongelmaa. Nämä uudemmat hehkut kestävät käsittääkseni myös ns. jälkihehkun, jota taas käsitykseni mukaan T4:n ohjainlaite ei alkuperäisellä ohjelmalla tue.
Yksi jakopään puoleinen vesireikä heittää noin 3 mm ACV tiivisteeseen, mutta reiän koosta päätellen kyseessä on ainoastaan mahdollisen ilman poistumista helpottava reikä, Ei teetä ongelmia sekään.
Näyttää siis sille, että Crafterin kannen vaihto ACV:n onnistuu ihan kohtuudella.
Suuttimet pitää vielä kokeilla paikalleen. Vai tietääkö joku sanoa varmuudella, ovatko normi jakajapumppu TDI:n ja Crafterin commonrail-suuttimien kärjet ulkomitoiltaan samat?
Samanlaisethan ne eivät ole ominaisuuksiltaan, ainakin männät ovat erilaiset.
Kuten aiemmin totesin, tarvikeluettelot antavat saman hehkun Crafteriin ja esim. Passatiin BXE-koneella. Sattui olemaan hehku irtona, menee siististi paikalleen ja kärki tulee oikealle kohdalle --> ei ongelmaa. Nämä uudemmat hehkut kestävät käsittääkseni myös ns. jälkihehkun, jota taas käsitykseni mukaan T4:n ohjainlaite ei alkuperäisellä ohjelmalla tue.
Yksi jakopään puoleinen vesireikä heittää noin 3 mm ACV tiivisteeseen, mutta reiän koosta päätellen kyseessä on ainoastaan mahdollisen ilman poistumista helpottava reikä, Ei teetä ongelmia sekään.
Näyttää siis sille, että Crafterin kannen vaihto ACV:n onnistuu ihan kohtuudella.
Suuttimet pitää vielä kokeilla paikalleen. Vai tietääkö joku sanoa varmuudella, ovatko normi jakajapumppu TDI:n ja Crafterin commonrail-suuttimien kärjet ulkomitoiltaan samat?
Samanlaisethan ne eivät ole ominaisuuksiltaan, ainakin männät ovat erilaiset.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa