vw golf 3 adz kone nykäisee älyttömästi kiihdyttäessä.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Fränklin
-
Viestit: 98
Liittynyt: 16.5.2013 14:54

vw golf 3 adz kone nykäisee älyttömästi kiihdyttäessä.

ViestiKirjoittaja Fränklin » 2.10.2015 18:32

Elikkä ongelma omassa autossa seuraava,jos kiihdyttää räväkästi niin auto rupee nykimään aivan sairaasti, pakko päästä kaasu pois että lopettaa nykimisen. Esim 2vaihteella kiihdyttää reippaasti vauhdin 80km/h ja vaihtaa 3vaihteelle ja laittaa kaasun pohjaan niin auto rupee nykimään. eli pakko taas päästää kaasu pois, että voi jatkaa kiihdyttämistä.Pintakaasulla ajaessa myös havaittavissa pientä nykimistä.
Autoon vaihdettu :
-Puola
-Tulpat
-Virranjakajan kansi
-Tulpan johdot + puolan johto
-ajoitus on kohdillaan.

Autoon tehty pakokaasu testi ja lambdan arvo oli joutokäynnillä 1,522
ja kierroksilla 1.144

Aiheuttaako lambda-anturi tälläistä?
Miten sytytys ennakko säädetään kyseiseen koneeseen?

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 2.10.2015 22:35

Sytytysennakossa pitää ensiksi tarkastaa jakopään ajoitus kohdalleen.
Sitten testerillä perussäätö päälle, muistaakseni vaatii oikeat lämpötilat yms.

Sitten ajoituslampulla ennakko kohdalleen.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 8.10.2015 20:24

Onko ennen kuin alkoi nykimään autoon tehty mitään remonttia?
Saakohan tarpeeksi bensaa kiihdytyksessä? suodatin tai pumppu....sitten myös tuo ruiskun ja imusarjan välinen kumilaipan voi tarkistaa sekä alipaineletkut.

Jos paikallaan ollessa antaa reippaasti kaasua niin tekeekö saman??

Fränklin
-
Viestit: 98
Liittynyt: 16.5.2013 14:54

ViestiKirjoittaja Fränklin » 9.10.2015 13:39

Bensapumppu ja suodatin on uusittu, kuten myös se imusarjan ja ruiskunvälinen kumilaippa. Paikallaan ollessaan kun painaa kaasua niin ei tee samaa, toimii ns normaalisti. Ykkösvaihteella kaasua ei voi laittaa pohjan ku heti rupee nykimään/pätkimään.
Jakopää remontin tein moottoriin. En tiiä sitten miten aikasemmin toiminut toi moottori kun se tuli purkaamolta minulle. Pitäisi olla 100tkm ajettu kone.

Koululla testerin avulla yritin säätää perus ennakon kohdalleen, mutta se vauhtipyörän merkki heiluu edestakaisin kokoajan. Joten sitä ei sitten pystyny säätämään sen kummemmin. Mut opettaja siinä kahto että se ennakko pitäis olla ihan ok.


EDIT: nyt rupes selviimään, moottorin johtosarjassa joku kosketushäiriö, Kun liikuttelee sen pyöreen liittimen lähellä olevia johtoja, kone sammuu.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 9.10.2015 16:49

Kumman puolen? moottorin vai rungon?

Fränklin
-
Viestit: 98
Liittynyt: 16.5.2013 14:54

ViestiKirjoittaja Fränklin » 9.10.2015 17:31

moottorin, Onneks laitoit 2 johtosarjaa sen ecun mukana :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa