Historia
Autoon vaihdettiin kampikammiosta tuleva huohotinputki. Tämä putki menee imusarjaan kaasuläppäkotelon alle. Se oli siis aikaisemmin täysin avoimena ja silloin auto toimi pitkiä aikoja.
Myös 8 mm kumiletku oli täysin poikki. Tämä letku lähtee jarrrutehostimelle menevästä Y-haarasta ja päätyy imuläppäkotelon etupuolelle. Se uusittiin myös.
Remontin yhteydessä jouduin käyttämään imusarjan pois jolloin yksi sylinterikannen ja imusarjan välinen kumiliitos repesi. Reikä ei ole kuitenkaan kovin suuri, eikä sieltä kuulu suhinaa, tosin sitä olisi vaikea erottaa kun kierroksia joutuu pitämään niin paljon että kone pysyy käynnissä (3000rpm) .
VCDS-lite ilmoittaa tällaisen herjan. Throttle body (J338) P1559 Kaikki anturit pitäisi olla paikoillaan ja johdot ehjiä.
Voiko tuo kaasuläppäkotelo olla nyt pelkästään adaptaatiota vailla?
Nyt auto lähtee käyntiin mutta ei käy tyhjäkäyntiä. Koneen käydessä BTCD ajoituksessa näkyi lukema 30 astetta. Onko normaali lukema? Yritän saada enemmän infoa kun korjaan imusarjan revenneen kumiputken 4-sylinteristä. Alle 3000 kierroksen auto tuntuu käyvän vain 2-3:lla sylinterillä
Voiko VCDS-lite versiolla tehdä tuon adaptaation vai voiko sen tehdä akun kenkä irroittamalla ja odottamalla 30 sek, niinkuin joissakin Audin moottoreissa kuulemma voi tehdä?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/311 ... b4b180.jpg
Tässä kuva imuläppäkotelosta.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/311 ... bad543.jpg
Audi A4 B5 ADR-kone -vm 98 ei pysy tyhjäkäynnillä.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Ensinnä tuo vuoto korjattava. Vuodon ei tarvitse olla kovin näkyvä, saati kuuluva että se voi sekoittaa käynnin täysin. Mutta niin kyllä kaasuläppäkin voi ilman sopeutusta tehdä samaa.
En tiedä saako LITEllä tehtyä sopeutuksen, jotain silläkin pystyi tekemään, on vain ollut koko versio jo vuosia niin ei muista.
Kun korjaus suoritettu niin sopeutus ohjelmalla. Itse en ainakaan muunlaiseen sopeutukseen luota, tai edes yritä kun vehkeet on.
Väittäväthän jotkin tahot tuon ikäisten Audien hakevan aina perus asetukset kaasuläpälle automatic kunhan laittaa syttövirrat päälle puoleksi minuutiksi. Ja jotkut vielä mainitsevat että etuovet ja konepelti auki samalla?!?
Niin kai siinä voi vetäistä vielä vaikka sadetanssin ympärillä ja toivoa parasta. :)
En tiedä saako LITEllä tehtyä sopeutuksen, jotain silläkin pystyi tekemään, on vain ollut koko versio jo vuosia niin ei muista.
Kun korjaus suoritettu niin sopeutus ohjelmalla. Itse en ainakaan muunlaiseen sopeutukseen luota, tai edes yritä kun vehkeet on.
Väittäväthän jotkin tahot tuon ikäisten Audien hakevan aina perus asetukset kaasuläpälle automatic kunhan laittaa syttövirrat päälle puoleksi minuutiksi. Ja jotkut vielä mainitsevat että etuovet ja konepelti auki samalla?!?
Niin kai siinä voi vetäistä vielä vaikka sadetanssin ympärillä ja toivoa parasta. :)
Sieltähän se vika löytyi. Nyt Audi käy hyvin tyhjäkäynnin ja muutenkin. Ostin 40mm silikoni putkea josta leikkasin 40mm uudet putket ja laitoin paikalleen. Imusarjakin meni helposti paikalleen kun ovat sen verran jäykempiä kuin nuo alkuperäiset löysät kumiputket.
Ei tarvinnut sopeuttaa kaasuläppää. Akun kenkä oli remontin ajan irti, niin se ehkä teki jotain tai sitten ei.
Todella hankalassa paikassa ovat ne neljä ruuvia jolla läppäkotelo on kiinni imusarjassa. Kaikki oman pajan 5mm kuusiokoloavaimet letkuvarsineen piti ottaa käyttöön. Avaimen saa paikalleen mutta kun aikuisen miehen käsi ei mahdu tuolla kotelon ja tulipellin välissä pyörittämään avainta.
Periaaatteessahan imusarjaa ei olisi tarvinnut irroittaa läppäkotelosta lainkaan, mutta halusin tarkistaa, että kaikki koneen johtosarjat ovat kunnossa.
Olispa ollut joku sellainen pieni pyöritinkone jolla pyörittää 6 kulma avaimen karaa.
Ahaa.. Näin saa kuvan näkymään suoraan viestirungossa
Mikähän merkitys tuolla vipusysteemillä on imusarjassa?

Ei tarvinnut sopeuttaa kaasuläppää. Akun kenkä oli remontin ajan irti, niin se ehkä teki jotain tai sitten ei.
Todella hankalassa paikassa ovat ne neljä ruuvia jolla läppäkotelo on kiinni imusarjassa. Kaikki oman pajan 5mm kuusiokoloavaimet letkuvarsineen piti ottaa käyttöön. Avaimen saa paikalleen mutta kun aikuisen miehen käsi ei mahdu tuolla kotelon ja tulipellin välissä pyörittämään avainta.
Periaaatteessahan imusarjaa ei olisi tarvinnut irroittaa läppäkotelosta lainkaan, mutta halusin tarkistaa, että kaikki koneen johtosarjat ovat kunnossa.
Olispa ollut joku sellainen pieni pyöritinkone jolla pyörittää 6 kulma avaimen karaa.
Ahaa.. Näin saa kuvan näkymään suoraan viestirungossa

Mikähän merkitys tuolla vipusysteemillä on imusarjassa?

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa