Halpis nastarenkaat kokemuksia??
Valvoja: ffp jäsenet
Halpis nastarenkaat kokemuksia??
Kertokaas...mites on eli onko noista halpis(Kiina..ym) nastarenkaista mihinkään eli pärjääkö nuilla suomen talvessa?? Jos teillä on kokemuksia hyviä/huonoja jakakaa ne tässä merkkien+kokojen kanssa.
Markalla saa markan tavaran. Renkaat ovat yksi halvimmista vakuutuksista. Halvemmillakin pärjää. Kalliimmilla pärjää paremmin.
Silloin kun kalliimmilla renkailla saa juuri pysäytettyä ennen törmäystä, olisi halvemmilla renkailla vauhtia vielä jäljellä reilusti.
Eli riippuu siitä mitä pitää tärkeänä. Itse olen kiertänyt kiinanrenkaat kaukaa. Varsinkin talvirenkaina.
Silloin kun kalliimmilla renkailla saa juuri pysäytettyä ennen törmäystä, olisi halvemmilla renkailla vauhtia vielä jäljellä reilusti.
Eli riippuu siitä mitä pitää tärkeänä. Itse olen kiertänyt kiinanrenkaat kaukaa. Varsinkin talvirenkaina.
-
- -
Minne päin nämä kumit on menossa? Yhtä ja oikeaa talvirengasta ei olekaan joka sopisi niin ahvenanmaan kuin käsivarren lapin talveen. Nuo kiinanastat toimii todennäköisesti paremmin vetisellä paljaalla asfaltilla kuin ne jääpinnalle optimoidut nokianin nastat. Ja jos 90% talvesta ajelet paljaalla tienpinnalla, kannattaa vähän tuotakin aspektia miettiä.
Itsellä ollut käytössä Goodride FrostExtreme nastarenkaat, hyvin oli pitoa ja muutenkin mielestäni hintaansa nähden todella hyvä rengas. Jotkin Goodride kitkat ollut myöskin yhden talven ajossa ja nämä myös hintaansa nähden ihan pätevät renkaat.
Master nordic nastakumit myös yhden talven olleet ja ei niissäkään kyllä mitään ongelmaa ollut.
Master nordic nastakumit myös yhden talven olleet ja ei niissäkään kyllä mitään ongelmaa ollut.
Yhdessä Passatissa ollut alla Aurorat, eikä ole pidossa kehumista. 195/65*15" siis kyseessä. Vaihtuvat kyllä Nokialaisiin ensi talveksi.
Kaikissa muissa autoissa on ollut Nokiat alla viimeisen 15 talvea, eikä ole rengasmerkki vaihtumassa. Kokoja Hakka 8 SUV 245/65*17, Hakka 8 215/55*16, Hakka C2 225/65*16, Hakka C 185*14, Hakka 7 195/60*15,
Talvikilometrejä tullut tuossa ajassa joku 600 tuhatta, ja sattuneesta syystä oikeasti lumella ja jäällä (pääsääntöisesti).
Nokioissa on pysyneet nastat kiitettävästi kiinni, samaten kulutuskestävyys on ollut hyvä.
Kaikissa muissa autoissa on ollut Nokiat alla viimeisen 15 talvea, eikä ole rengasmerkki vaihtumassa. Kokoja Hakka 8 SUV 245/65*17, Hakka 8 215/55*16, Hakka C2 225/65*16, Hakka C 185*14, Hakka 7 195/60*15,
Talvikilometrejä tullut tuossa ajassa joku 600 tuhatta, ja sattuneesta syystä oikeasti lumella ja jäällä (pääsääntöisesti).
Nokioissa on pysyneet nastat kiitettävästi kiinni, samaten kulutuskestävyys on ollut hyvä.
Kolmas talvi lähtee nyt uusionastoilla :
http://rengastutka.fi/master-nordic-3-r ... renkaissa/
En keksi moittimista, ja "merkki" renkailla ajeltu myös aika monta talvea.
Pito on riittävä, nastat pysyneet tallessa yms..
Yleensä talviajossa ratkaisevin turvallisuustekijä on siinä ratin ja penkin välissä.
http://rengastutka.fi/master-nordic-3-r ... renkaissa/
En keksi moittimista, ja "merkki" renkailla ajeltu myös aika monta talvea.
Pito on riittävä, nastat pysyneet tallessa yms..
Yleensä talviajossa ratkaisevin turvallisuustekijä on siinä ratin ja penkin välissä.
^voihan ne "laatu" Ässät olla tehty nokian rungolle, eli sama paska. Uusiorenkaissa kun saattaa olla samassa satsissa kaikki eri rungolla ja sekös hyvä ratkaisu on.
Jos mielestään omistaa hyvät halpisnastat kannattaa koeajaa, jos mahdollista, samalla autolla kunnon renkaat, silloinhan sen eron tuntee.
Jos mielestään omistaa hyvät halpisnastat kannattaa koeajaa, jos mahdollista, samalla autolla kunnon renkaat, silloinhan sen eron tuntee.
Masterilla laittavat myös samat rungot per sarja, näin ainakin jälleenmyyjä ja tukkuri väittivät pari vuotta sitten.
omassa autossa oli hyväkuntoiset Gislaved nord frost 3 205/55/16 kokoisena, ja näitä itse ainakin pidän "merkkirenkaina", sitten kesken talven siirryin master nordic 3, tosin pari tuumaa isompana ja pintakuvio sama, enpä kyllä eroa huomannut..
Edit, typot
omassa autossa oli hyväkuntoiset Gislaved nord frost 3 205/55/16 kokoisena, ja näitä itse ainakin pidän "merkkirenkaina", sitten kesken talven siirryin master nordic 3, tosin pari tuumaa isompana ja pintakuvio sama, enpä kyllä eroa huomannut..
Edit, typot
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”