2010 ja uudemmat dsg vaihteistot
Valvoja: ffp jäsenet
2010 ja uudemmat dsg vaihteistot
Miten on toimineet nuo dsg:t uudemmissa vehkeissä? Autonvaihto edessä ja omaan käyttöön olisi tuo caddy maxi enemmän ku just hyvä, mutta kun aika paljon tarjontaa näyttäisi olevan dsg:llä varustelluista vermeistä. Ja jotenki on jääny kauhujutut dsg:stä parhaiten mieleen, mutta onko se nyt niin susi kuin esson jutut antaa ymmärtää?
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Käyttäjän kärrynkiskonnalla, kaupunki ajolla, tms ei ole DSGn keston kanssa niin suurta varmaa merkitystä. Eikä ajotavallakaan, tuo DSG on sen verran älykäs toiminnaltaan.
Kyllä jos johonkin vaikuttaa ihmisen tavat, niin se on manuaalilaatikko, ja sen kytkin.
Lähinnä se että kunhan tuolle DSG:lle on tehty säännöllisesti huollot. Niiden laiminlyönti itseäni huolestuttas.
Tarkka koeajo hyödyntäen erilaisia tilanteita, vaikkei kaikki tyylit edes kuuluisi omaan ajotapaan normaalisti, eli välillä vaikka vähän "liioitellen". Miten laatikko käyttäytyy, etenkin köröttelystä poikkeavissa tilanteissa. Jos kaikki toimii niin DSG:llä tuntuu olevan kristallipallo käyttäjän touhuista, ja vaihdot ovat oikeastaan tilanteessa kuin tilanteessa sulavia.
Ajotavoista vaihelevinta käyttävät varmaan juuri pirssikuskit ja tiedän kyllä heidänkin käytössään DSG:n kestäneen yli 300tkm murheetta, vaan nepä ovat sitten huollattaneet ajallaan.
Yksi vaikuttava tekijä on myös että valoissa seistessä heittää laatikon N:lle eikä pidä D:llä. Juu väittäävät että DSG oikeasti heittäs vapaalle paikallaan ja jarrulla seisten. Varmempaa kuitenkin kytkimen kannalta HUOM. OMASTA MIELESTÄNI heittää se valoihin tms pysähdyksiin tullessa vapaalle. Asia mitä kaikki perinteisen automaatin omistajatkaan eivät osaa/tajua/tiedä/jaksa tehdä.
PS. kohtaloa uhmaten 2.0 BKD + DSG
Kyllä jos johonkin vaikuttaa ihmisen tavat, niin se on manuaalilaatikko, ja sen kytkin.
Lähinnä se että kunhan tuolle DSG:lle on tehty säännöllisesti huollot. Niiden laiminlyönti itseäni huolestuttas.
Tarkka koeajo hyödyntäen erilaisia tilanteita, vaikkei kaikki tyylit edes kuuluisi omaan ajotapaan normaalisti, eli välillä vaikka vähän "liioitellen". Miten laatikko käyttäytyy, etenkin köröttelystä poikkeavissa tilanteissa. Jos kaikki toimii niin DSG:llä tuntuu olevan kristallipallo käyttäjän touhuista, ja vaihdot ovat oikeastaan tilanteessa kuin tilanteessa sulavia.
Ajotavoista vaihelevinta käyttävät varmaan juuri pirssikuskit ja tiedän kyllä heidänkin käytössään DSG:n kestäneen yli 300tkm murheetta, vaan nepä ovat sitten huollattaneet ajallaan.
Yksi vaikuttava tekijä on myös että valoissa seistessä heittää laatikon N:lle eikä pidä D:llä. Juu väittäävät että DSG oikeasti heittäs vapaalle paikallaan ja jarrulla seisten. Varmempaa kuitenkin kytkimen kannalta HUOM. OMASTA MIELESTÄNI heittää se valoihin tms pysähdyksiin tullessa vapaalle. Asia mitä kaikki perinteisen automaatin omistajatkaan eivät osaa/tajua/tiedä/jaksa tehdä.
PS. kohtaloa uhmaten 2.0 BKD + DSG
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa