2010 ja uudemmat dsg vaihteistot

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Kaimann
-
Viestit: 53
Liittynyt: 22.7.2006 15:00

2010 ja uudemmat dsg vaihteistot

ViestiKirjoittaja Kaimann » 3.9.2015 10:23

Miten on toimineet nuo dsg:t uudemmissa vehkeissä? Autonvaihto edessä ja omaan käyttöön olisi tuo caddy maxi enemmän ku just hyvä, mutta kun aika paljon tarjontaa näyttäisi olevan dsg:llä varustelluista vermeistä. Ja jotenki on jääny kauhujutut dsg:stä parhaiten mieleen, mutta onko se nyt niin susi kuin esson jutut antaa ymmärtää?

samisalami
-
Viestit: 133
Liittynyt: 27.2.2012 10:37

ViestiKirjoittaja samisalami » 4.9.2015 7:21

Kai kaiken saa rikki kovalla ajolla ja huonolla huollolla.

Vanhemman mallin DSG ainakin itsellä jetassa toiminut moitteitta, nyt ajettu 285tkm.
Ukolla oli aiemmin octavia dsg:llä, tosin sekin oli 6 lovinen, ajettu oli autoa vaihtoon viedessä yli 350tkm ja murheeton.

Kaimann
-
Viestit: 53
Liittynyt: 22.7.2006 15:00

ViestiKirjoittaja Kaimann » 4.9.2015 8:16

Sen kun vielä osais käytetystä nähdä että onko autolla ajettu oikein, laatikkoa silmällä pitäen

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 4.9.2015 10:25

Jututa entistä omistajaa, kiskooko kärryä/vaunua? Ajaako maantietä vai nykivää ajoa kaupungissa? Onko kenties vanha taksi?

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 4.9.2015 14:11

Ei mulla ole ollut tossa 7-vaihteisessa dsg:ssä mitään moittimista, joka on ton 1.4 tsi kyljessä, ajettu nyt 100tkm ilman ongelmia molemman "essonbaarijutun" kanssa.

samisalami
-
Viestit: 133
Liittynyt: 27.2.2012 10:37

ViestiKirjoittaja samisalami » 5.9.2015 5:46

Käyttäjän kärrynkiskonnalla, kaupunki ajolla, tms ei ole DSGn keston kanssa niin suurta varmaa merkitystä. Eikä ajotavallakaan, tuo DSG on sen verran älykäs toiminnaltaan.
Kyllä jos johonkin vaikuttaa ihmisen tavat, niin se on manuaalilaatikko, ja sen kytkin.

Lähinnä se että kunhan tuolle DSG:lle on tehty säännöllisesti huollot. Niiden laiminlyönti itseäni huolestuttas.
Tarkka koeajo hyödyntäen erilaisia tilanteita, vaikkei kaikki tyylit edes kuuluisi omaan ajotapaan normaalisti, eli välillä vaikka vähän "liioitellen". Miten laatikko käyttäytyy, etenkin köröttelystä poikkeavissa tilanteissa. Jos kaikki toimii niin DSG:llä tuntuu olevan kristallipallo käyttäjän touhuista, ja vaihdot ovat oikeastaan tilanteessa kuin tilanteessa sulavia.


Ajotavoista vaihelevinta käyttävät varmaan juuri pirssikuskit ja tiedän kyllä heidänkin käytössään DSG:n kestäneen yli 300tkm murheetta, vaan nepä ovat sitten huollattaneet ajallaan.

Yksi vaikuttava tekijä on myös että valoissa seistessä heittää laatikon N:lle eikä pidä D:llä. Juu väittäävät että DSG oikeasti heittäs vapaalle paikallaan ja jarrulla seisten. Varmempaa kuitenkin kytkimen kannalta HUOM. OMASTA MIELESTÄNI heittää se valoihin tms pysähdyksiin tullessa vapaalle. Asia mitä kaikki perinteisen automaatin omistajatkaan eivät osaa/tajua/tiedä/jaksa tehdä.


PS. kohtaloa uhmaten 2.0 BKD + DSG

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 5.9.2015 13:29

Kyllä kärryn kiskonta käy dsg päälle. Liikeellelähdöt yms kun kytkintä luistatetaan paljon on huomattavasti kuluttavampaa kärryn kanssa. Sit ku vauhtiin pääsee niin ei merkitystä.

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 5.9.2015 14:51

Postin dsg:t ovat hyvin huollettuja, ja usein korjattuja.

Ajotapa vaikuttaa, toistuvat liikkeellelähdöt ja pysähdykset tasan tarkalleen käyvät lootan päälle.

Ryömittämiseen dsg ei ole ihanteellinen, siksi esimerkiksi Amarokin automaatti on ns. perinteinen 8-lovinen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa