Octavia I 1.8T RS nykii tasakaasulla

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Timo_R
-
Viestit: 5
Liittynyt: 15.7.2015 18:39

Octavia I 1.8T RS nykii tasakaasulla

ViestiKirjoittaja Timo_R » 15.7.2015 18:47

Vuosimalli -03 moottorikoodi AUQ. Ajettu alle 220tkm.
Nykii kevyesti tasakaasulla ajaessa kierrosten ollessa n. 1600-1900rpm. Selkeiten huomaa kun ajaa kolmosella kaupunkiajoa.
Kiihdyttäessä ei ongelmia, eikä suuremmilla vaihteilla ajaessa huomaa enää mitään. Kulkee sen mitä tälläisen käsittääkseni kuuluukin.

- Vikakoodeja ei ole.
- Toisioilmapumppu tulpattu / poistettu
- N249 venttiili poistettu
- Huohotinventtiili vaihdettu uuteen, ja osa huohotinletkuista.
- tulpat vaihdettu
- kokeiltu myös IMM johto irrotettuna

Mitäköhän seuraavaksi voisi kokeilla?

--hartsa--
-
Viestit: 268
Liittynyt: 29.7.2008 21:53

ViestiKirjoittaja --hartsa-- » 15.7.2015 21:06

lambda tai sitten pieni alipainevuoto.

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 15.7.2015 21:09

Millä vikakoodit luettu? -varmasti semmoisella vehkeellä joka osaa kaikki koodit.
-Tämä semmonen asia joka pitäisi aina mainita ja tietää että kaikki yleismalliset lukijat eivät osaa näyttää kaikkia mahdollisia koodeja jotka muistista kuitenkin saattaa löytyä.

Timo_R
-
Viestit: 5
Liittynyt: 15.7.2015 18:39

ViestiKirjoittaja Timo_R » 15.7.2015 21:22

Vikakoodit tosiaan on luettu ihan perusvehkeillä. Ei "kunnollisilla"

Alipainevuotoa aluksi epäilin, mutta nyt alkaa oleen kaikki letkut tutkittuna.

Minkäs tyyppinen lambda näissä on? Jos vaikka löytyisi tallilta toinen millä voisi kokeilla.

Tai voiko kokeilla ajaa pätkän matkaa lambda irrotettuna? Vai toimiiko lainkaan ilman?


Muok. Motonetin mukaan näyttäisi Boschin lsu 4.2 anturilta. Onko liitin joku oma, vai perus Bosch?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 16.7.2015 19:44

Jos oot lähelläkään jyväskylää niin täältä löytyy vcds jolla vika saadaan kyllä selville.. mutta veikkaus jos pitäis antaa niin maffi tai joku alipaineongelma.

Timo_R
-
Viestit: 5
Liittynyt: 15.7.2015 18:39

ViestiKirjoittaja Timo_R » 16.7.2015 20:47

Tampereen suunnalla....joten matkaa vähän turhan paljon.

Timo_R
-
Viestit: 5
Liittynyt: 15.7.2015 18:39

ViestiKirjoittaja Timo_R » 19.7.2015 12:35

Sen mitä torquella pääsee lukemaan, niin ainoa huomiota kiinnittävä juttu on short term fuel trimin seilaaminen. Menee aika holtittomasti välillä -6% -> +8% .Välillä vähän rauhottuu.
Tekee samaa vaikka MAF johto irti.

Timo_R
-
Viestit: 5
Liittynyt: 15.7.2015 18:39

ViestiKirjoittaja Timo_R » 24.7.2015 17:14

Nyt on kokeiltu toisia puolia ja uutta ykköslambdaa. Puolien vaihdolla ei ollut vaikutusta, lambdanvaihto ehkä jopa huononsi tilannetta.

MAF lienee nyt viimeinen oljenkorsi "helpoista" ratkaisuista.

Ei kellään Tampereen lähettyvillä olisi MAFia ylimääräisenä, nii voisi edes kokeilla.....tai joku jolla olisi vcds ja osaisi vieläpä tulkitakin sitä :)

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 26.7.2015 21:28

Ekalta sivulta löytyi 5 Tampereen VCDS auttajaa. Jospa noista joku vielä siellä asuisi
http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197& ... 05c8b80f16

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.7.2015 22:18

Jos tosta ei vikakoodeja tule, niin mihis sitten kannattaa kiinnittää huomio? Pyydettyyn ja toteutuneeseen ilmamassaan, mutta olisko jotain muitakin?

DarkWing
-
Viestit: 46
Liittynyt: 20.7.2014 7:56

ViestiKirjoittaja DarkWing » 20.8.2015 17:51

Onko vika jo löytynyt? Itellä vähän samanlaisia oireita...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.8.2015 17:55

Mä luin vikakoodit eikä ollut mitään moottoriin liittyvää.

samisalami
-
Viestit: 133
Liittynyt: 27.2.2012 10:37

ViestiKirjoittaja samisalami » 22.8.2015 7:52

Kannattas katsoa kuinka loogista tietoa tuossa antaa imuilmalämpötila-anturi, voi hyvinkin aiheuttaa nykimisiä sitten.

Sitten toki perusasiat kuten kaasuläppäkotelo putsata läpikotasin.

Nuo molemmat voi oireilla ilman minkäänlaista koodia, sama kuin ilmamassa voi oireilla ilman koodeja, arvoja tutkimalla sitten suattaapi selvitä.
Ja vielä varuksi vaikka aiheuttaa yleensä kaikenlaista ongelmaa, oliko siitä katsottu että vedenlämmöt on samoil nurkil mittaristo kuin moottoripuolel, eli anturi on oikeasti ehjä ja antaa molempiin oikeaa tietoa, mittaristoon ja ECUlle.

DarkWing
-
Viestit: 46
Liittynyt: 20.7.2014 7:56

ViestiKirjoittaja DarkWing » 24.8.2015 17:12

No, niin...
Tuntuu kuin nykiminen olisi lisääntynyt ja tänään aamulla lykkäs vikakoodit P0411, P1297
Mitään vuotoja en havainnu missään. Tarttee varmaan ensimmäiseksi putsata toi kaasuläppä ja ihmetellä sitten lisää..
Vai löytyykö hyviä ideoita mistä lähteä vikaa etsimään?

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 24.8.2015 18:17

imusarjan alta se huhotinputki? tms tarkastettu? Aika yleinen vika..

timetuned
-
Viestit: 256
Liittynyt: 20.7.2008 15:40

ViestiKirjoittaja timetuned » 24.8.2015 21:05

Puolat? tähän moottorityyppiin oli maahantuojan kampanja pari vuotta sitten ainakin voimassa, joten jos ei vielä vaihdettu niin nuitahan voisi miettiä myös.

DarkWing
-
Viestit: 46
Liittynyt: 20.7.2014 7:56

ViestiKirjoittaja DarkWing » 25.8.2015 16:36

Kaikki letkut ehjiä, kokeiltu myös toisilla puolilla - ei vaikutusta.
Ilmamassa puhdistettu, sytytystulpat hyvännäköiset.
Rupee mietityttää et olisikohan ilmamassa..?
Mites bypassi oireilee?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa