Elikkä ongelmana on, että kun nelos tai vitos vaihteella täyskaasulla ottaa kierroksia 3500sta ylöspäin tuntuu, että turboo sakkaa tai vastaavasti bypass ei toimi oikein tms. Auto vähän nylkyttää mutta jos leikittelee kaasulla, niin nää kyseiset nylkytykset pysyy aisoissa. Joskus nykäykset on pelottavankin voimakkaita. Tuntuu myös siltä että kaikki 220hp ei ole kyllä käytössä. Alkaa pikkuhiljaa nyppiä tää nylkytys.
Taustatiedot:
Audi tt 165kw quattro AXP vm2000.
Kartiosuodatin
Forgen kierrättävä bypass (ei tietoa kuinka vanha)
N75 uusittu
Imuilman lämpötila-anturi uusittu
Imusarjan alla olevassa PCV(?) letkussa on pieni viilto. Letkussa on ilmeisesti alipainetta kun kädellä koittaa.
Maffi näyttäisi suht puhtaalta.
Ei ahtopainemittaria käytössä.
Yksi irtonainen anturiliitin löytyy konehuoneesta mutta sille ei löydy paikkaa/anturia mistään. Kokeilin imuilman anturiin, mutta alko sellanen pörinä koneesta että ei taida kuulua siihen..ilmeisesti imusarjan edessä on joissain malleissa ollu joku paineilmalla tai alipaineella toimiva venttiili siinä öljytikun edessä..mulla ei ainakaan tällaista ole.
Kertoisko joku ekspertti mitä kannattaa lähteä vaihtamaan? Vaikuttaako tuo PCV letku olennaisesti turbon toimintaan? Pitäiskö aukasta bypass ja huoltaa ja rasvata? Mr.Musclet turbon kuumalle puolelle?
Bonuskyssärinä vielä, että mistä tuo PCV letku kannattaisi ostaa? Slamitiltä sitä ei ilmeisesti löydy.
Suurkiitos jo etukäteen !
Audi TT:n ahto-ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 85
- Liittynyt: 23.7.2008 12:35
Nyt on vaihdettu PCV letku ehjään ja minkäänlaista vaikutusta positiivisempaan suuntaan ei ole. Vikakoodit tuli luettua motonetin lukijalla ja sieltä tuli vikakoodina imuilman korkea syöttö tai avoin virtapiiri. Tämä siis ennen uuden anturin vaihtoa. Anturin vaihdon yhteydessä löysin sitten tuon yhden ylimääräisen liittimen konehuoneesta. Nyt ongelmana on se, että en tiedä kumpi noista antturin letkuista on se oikea tuohon imuilman lämpötila-anturiin. Kokeilin toisella, niin tyhjäkäynnin kierroksen nousi huomattavasti ja autosta lähti kunnon "pörinä"..vaikutti kuitenkin käynnistämiseen niin, että ei enää lähtenyt aina ekalla käyntiin vaan vähän sahaili joten vaihdoin takasin.
Jos ei kellään ole mitään muita hyviä vinkkejä, niin taidan vielä kokeilla tuota mr. musclea jos tuo pätkiminen johtuukin jumittavista turbon siivistä..
Jos ei kellään ole mitään muita hyviä vinkkejä, niin taidan vielä kokeilla tuota mr. musclea jos tuo pätkiminen johtuukin jumittavista turbon siivistä..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa