Golf mk3 gti pari ongelmaa.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Oippa
-
Viestit: 48
Liittynyt: 11.8.2014 11:17

Golf mk3 gti pari ongelmaa.

ViestiKirjoittaja Oippa » 10.8.2015 22:19

Tuli tossa mk4 golffiin vaihdossa tollanen - 93 16v gti jossa pari pikku vikaa.

1.Lämppärin lämmönsäätö vipu on jumissa eli ei pyöri ollenkaan, onko muilla käynyt näin? Olis kiva tietää missä mahdollinen vika vois olla ennenkö lähtee purkaan.

2.Kattoluukussa ei ole mitään eloo, mikähän on kattoluukun sulake kun sulaketaulun kannessa sitä ei kerrottu eikä ohjekirjaa ole.

3.Mittarinvaloissa ilmeisesti jonkinsortin kosketushäikkää kun syttyy vasta kun lyö pari kertaa mittariston päälle. Onko tämä jokin tyyppivika mihin yleinen korjauskeino?

Pitäs nää pikkuviat saada fiksailtua niin kehtaa myydä :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 10.8.2015 22:46

1) Läppä jumissa, vaijeri jumittaa tai säädin jumissa, purkamalla selvinnee?

3) Kosketushäiriöitä tai huonoja polttimoita, mittaristo irti ja tutkimaan. Aika yleisiä vikoja hehkulankapolttimoilla varustetuissa mittaristoissa vanhemmissa autoissa, ihan merkistä riippumatta.

Oippa
-
Viestit: 48
Liittynyt: 11.8.2014 11:17

ViestiKirjoittaja Oippa » 11.8.2015 7:23

Tuli tossa heti aamusta räplättyä kattoluukkua, no hei hyvin menny. Nappia kun paino niin moottorin tienoilta kuulu naks, kokeilin sitten manuaalisesti ja luukku nousi vähän ylöspäin ja jäi siihen. Milläköhän ton nyt sais edes takasin kiinni? Manuaalisesti kun sillä kuusiokololla pyörittää niin pyörii vaan muttei mitään tapahdu.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.8.2015 8:09

Olisko vaijerit kaput

Oippa
-
Viestit: 48
Liittynyt: 11.8.2014 11:17

ViestiKirjoittaja Oippa » 11.8.2015 10:43

Varmaan joo mut saakohan sitä kiinni takas millään ennenkö sateet tulee taas?

Oippa
-
Viestit: 48
Liittynyt: 11.8.2014 11:17

ViestiKirjoittaja Oippa » 13.8.2015 16:18

Luukku saatu kiinni kun irrotti itte luukun ja käsin veti kiskot oikeeseen asentoon.

Lämppärin kimppuun kävin tänään. Eli jää tohon ns 45min kohalle jumiin, nyt kun toi keskikonsoli on purettuna ja sormella avittaa vaijeria liikuttavasta vivusta niin menee jumiutuvan kohdan yli mutta jää taas siihen jumiin seuraavalla kerralla. Onkohan toi millään tavalla purettavaa sorttia vai pitääkö ostaa vaan uus?

Oippa
-
Viestit: 48
Liittynyt: 11.8.2014 11:17

ViestiKirjoittaja Oippa » 14.8.2015 15:12

Lisää ongelmaa pukkaa. Eilen illalla tuntu kun ois kaasu vähän hirttäny ja sit kierrokset humppas välillä 1000-2000rpm. Aamulla löin käymään niin kierrokset heti 2000rpm. Mistä vois johtua?

Kuva

Mikäs tämä on ja mihin kuuluu? [/img]

Edit. Nii ja tämä alko yhen vähän isomman töyssyn jälkeen.

JiiBee
-
Viestit: 56
Liittynyt: 5.12.2004 18:38

ViestiKirjoittaja JiiBee » 14.8.2015 16:34

Tuo letku menee tuohon imusarjaan,klemmarin vieressä oikealla on pieni putki johon liitetään.
Syynä tuohon kaikkeen on tuo tukitanko,joka ei ole 16 venttiiliseen käypäinen.

Oippa
-
Viestit: 48
Liittynyt: 11.8.2014 11:17

ViestiKirjoittaja Oippa » 14.8.2015 17:42

Kappas kiitoksia nyt toimii! 16v sopimaton poikkituki pelasti sen verran että sai letkun siihen nippusiteellä kiinni kun muuten ei olis pysyny paikallaan!


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa