Passat 3C tuulilasinpyyhkijä ongelma.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

VMJ
-

Passat 3C tuulilasinpyyhkijä ongelma.

ViestiKirjoittaja VMJ » 9.8.2015 11:38

Maaliskuussa tuli omituinen vika pasuunaan.

Passat 3C. n vasen pyyhkijä pyyhkii vain ylös mennessään, alas tullessa pyyhkii vain noin 5cm molemmista päistä?

Alkaa järki loppumaan kun ei korjaannu millään, olen herkistellyt/rasvannut nivelen, tarkistanut jousen jännitteen( yhtä vahva kuin oikea puoli), vääntänyt jopa hieman pyyhkijän vartta painamaan enemmän lasia vasten ja tietysti kokeillut uusilla pyyhkimillä (ensin champion nyt bosch), mutta edelleen sama vika.

Pienellä tihkusateella toimii moitteettomasti, mutta heti kun vähänkin enemmän tulee vettä niin pyyhkii vain ylösmennessään, jonka takia välissä tullut jopa vaaratilanteita motarilla kun näkyvyys niin heikko...

Kaikki vinkit tervetulleita!

Vesku.

J.S.P
-

ViestiKirjoittaja J.S.P » 9.8.2015 12:36

Tarkista että onko sulka kohtisuorassa lasia vasten -jos ei niin vaikka taivuta tai paremminkin kierrä vartta.
Minulla yhdessä autossa aikoinaan oli tätä vikaa kun alkoi toiseen suuntaan sulka hyppimään.

VMJ
-

ViestiKirjoittaja VMJ » 9.8.2015 15:54

Juu nimenomaan "hyppii" alasmennessä, ja olen koittanut kiertää vartta myötäpäivään, mutta ei havaittavaa vaikutusta pyyhkimiseen.

Silmillä katsoen sulka on kohtisuorassa lasia vasten.

J.S.P
-

ViestiKirjoittaja J.S.P » 9.8.2015 22:09

Aika erikoiselta alkaa kuulostamaan, mutta tarkista nyt vielä kuitenkin että "löysää" on molemmille suunnille kohtisuorasta yhtä paljon.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”