ALH+EGR

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

smgt
-
Viestit: 12
Liittynyt: 24.7.2015 14:00

ALH+EGR

ViestiKirjoittaja smgt » 24.7.2015 17:41

Mistä kiintee vauhtipyörä ja kytkin paketti kyseiseen yhistelmään.
Auto skoda octaavia compi 2004 66kw tdi

alvadilta kahtoin SRL merkin pakettia (260€) mutta eivät itekkää kehunu sitä.

pitäs äkkiä saaha ku joutuu polttoaine rosvolla kulkee töihin, ku pihi on rikki.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 24.7.2015 18:34

Itse kyllä miettisin toisenkin kerran laittaisinko kiinteää....ellei sitten teholukemat ala kakkosella ;)
Ja kytkimistä/vauhtipyöristä löytyy juttua niin paljon kuin viitsii lukea.

darksideltä porukka niitä on tainnut paljon tilailla

smgt
-
Viestit: 12
Liittynyt: 24.7.2015 14:00

ViestiKirjoittaja smgt » 24.7.2015 19:29

hakua kokeilinki ja tulokset oli 1270 tulosta.
joka aiheessa oli joku hyvä ja sitte sitä haukuttiin seuraavassa. otappa näistä foorumeista selvää :D

mitä vikkaa siinä kovassa on ku ennenki on semmosella pärjätty? ainakaan 5tdissä pelaa ongelmitta.

tosiaan ku harraste autolla ajelen töihin nyt joka imasee 14litraa päivässä löpöö ja sokota pääsis 5litralla. :D ei kerkeis omalla lukunopeudella kahtoo joka tulosta läpi :D

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 24.7.2015 20:03

Kyllä niin ärsyttävä jurina ja laatikon valitus kiinteällä pyörällä että kaksimassa vakioon autoon ehdottomasti.

-karppa-
-
Viestit: 287
Liittynyt: 14.6.2009 16:06

ViestiKirjoittaja -karppa- » 24.7.2015 20:09

Höpö höpö. Tuo jurnina ja laatikon valitus on urbaanilegenda kovalla vauhtipyörällä. 80tkm kokemusta eikä mitään ongelmaa saati kyseisiä ongelmia.

Olisi erittäin viisasta, jos nämä viisaammat kertoisivat onko heillä kokemusta itsellä tuollaisesta kovasta vauhtipyörästä vai kumminkaimantuttavalta tai mahdollisesti internetistä luettua faktaa.

EDIT: Itsellä tuo kovavauhtipyörä oli 1.9TDI:ssä ja AHF-moottorityyppi (Vajaa 180 heppaa ja 380nM)
Viimeksi muokannut -karppa-, 25.7.2015 14:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1618
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 24.7.2015 20:19

No varmaan hieman riippuu autosta jne. mutta itsellä kaveripiiristä 2 autoa; molemmat 2,0tdi ja semmoinen sepelimylly vapaalla tyhjäkäynnillä kiinteän vauhtiksen kanssa etten suosittele kenellekään. Molemmat tapaukset vaihtoivat hetken harmitelun jälkeen 2-massan takaisin. Toki jokainen saa tehdä niinkuin haluaa :D

smgt
-
Viestit: 12
Liittynyt: 24.7.2015 14:00

ViestiKirjoittaja smgt » 24.7.2015 20:46

jos se laatikko on ehyt niin mikäs siellä alkaa meteliä pitämään vauhtipyörän takia?

minä en ikinää ole tämmösiä hienouksia ymmärtäny ja ajasin mielissään vaikka 1kopan caddyllä :D mutta tämän yksilön kaverilta sain halvalla.
mukaan tuli kova vp ja kytkimet poikineen mutta olivat väärät. nyt pitää äkkiä löytää uudet ettei tarvii dodgella kulkee.

jos joku keksii mihin autoon mun paketti on niin voin myyä hyvällä rahalla sen. muuten passeli paketti näyttäs oleva tähän koslaan mutta ainakin paine asetelma on noin sentin liian paksu. paine asetelman niitit ottaa kiinni laatikon pohjaan.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 24.7.2015 21:44

On tuo kova vauhtipyörä mun seatissa tehtävänsä hoitanut ongelmitta jo yli 490tkm, että en haukkumaan sitä ala. Taitaa enemmän olla noissa uudemmissa ongelmia kovan kanssa. 90 heppaisissahan on paljon tehtaan jäljiltäkin kovia vauhtipyörä, kuten tuossa omassakin. Taitaa kaikki tehokkaammat (4-sylinteriset) olla kaksoismassalla.

Isän bora (100hp pd-kone) taasen alkoi lievästi helisemään kovan vauhtipyörän myötä.

-vellu-
-
Viestit: 127
Liittynyt: 17.12.2009 20:40

ViestiKirjoittaja -vellu- » 24.7.2015 22:33

Kyllä omassa 1.9tdi 66kw ALH 4golffissa ainakin kiinteä vp + SRE asetelma ja VR6 levy pitää melkosen metakan tyhjäkäynnillä vapaalla ollessaan... Välillä aattelee että millonka tää hajoaa vaikka kilometrejä takana +40tkm.

Kaksoismassa huomattavasti mukavempi kapistus. Ja jos aattelee että mitä se kova vp-setti siellä ääntä alkaisi pitämään, kannattaa perehtyä miksi mihinkään autoon yleensäkkään on kaksoismassa laitettu/suunniteltu.

Ja tehoissa mennään +250hp paremmalla puolella.


Tässä hieman numeroita:

883082 999778 SRE kaksoismassan asetelma

883082 999645 SRE kiinteän asetelma

881861 999793 SRE levy "tavallinen"

881861 999750 SRE 4-lap sintteri

1862 393 031 Sachs VR6 levy

DSD1107 Darkside G60 kova vp

2294 000 329 Sachs kaksoismassa vp

smgt
-
Viestit: 12
Liittynyt: 24.7.2015 14:00

ViestiKirjoittaja smgt » 25.7.2015 7:53

No miks se on? Käsittääkseni vaan vaimentamaan tärinää ja parantamaan käyttömukavuutta.

Niitten päälle minä en ymmärrä mitään :D tiisselin kuuluu pitää meteliä ja olla karkea käyttää :D

-vellu-
-
Viestit: 127
Liittynyt: 17.12.2009 20:40

ViestiKirjoittaja -vellu- » 25.7.2015 9:20

https://www.youtube.com/watch?v=YnaXB8q3uzQ

Jospa tuosta avautuisi jotain =)

smgt
-
Viestit: 12
Liittynyt: 24.7.2015 14:00

ViestiKirjoittaja smgt » 25.7.2015 9:42

Kyllä mulle toimintaperiaate on tuttu. Mutta se on hepreaa miks sen pitää nuin tehhä.
Mielestäni autot toimii ilmanki ja on toiminta varmempi.
Ei autoissa kuulus vauhtipyöriä vaihtaa 200tkm välein!

Liekkä kellekkään tuttu tuo 260€ sarja? SRL vai mikäs se olikaan.
Tai käypiköhän 5tdi vp näihin?

Edittiä. Taitaa 5tdissä olla tartin kehä väärällä puolella.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 25.7.2015 20:49

Kytkin akseli siellä kovalla pyörällä ja sre kytkin paketilla rallattaa. Himpun verran kevyempi asetelma niin ääntä ei kuulu. 2 litraiseen ei oikein voi suositella kovaa pyörää eikä nelivetoihin.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 26.7.2015 11:53

Reilun 50 tonnia octavia alh+egr yhdistelmällä valeo 4p paketilla olen ajanut joten mielestäni olen oikeutettu tähän kannanottoon metelistä. Jurina pahinta 1500-2300rpm.. koliseva kaksimassa jurisi vähemmän kuin ehjä 1massakytkin.

Miksi ajaa jyrisevällä jos voi ajaa myös paremmalla, varsinkin vakiotehoilla. Siskon miehen t5 1.9tdi porter kiinteällä on kyllä kans ihan hirveä helistin.

smgt
-
Viestit: 12
Liittynyt: 24.7.2015 14:00

ViestiKirjoittaja smgt » 29.7.2015 23:05

mulle tuli eilen valeon kovalimppu ja huomenna on asennus. saa nähä miten se ääntää.
laitan peltorit päähän ja vaahtomuovia kenkiin jos ei ole hyvä. :D

smgt
-
Viestit: 12
Liittynyt: 24.7.2015 14:00

ViestiKirjoittaja smgt » 30.7.2015 20:51

reipas 100km valeon paketilla takana.
mitään erikoista ei autosta huomaa. toimii niinku pitääki.

eli en suosittele kellekkään kaksmassaa jos muuten auto on kunnossa.

eihän sitä 80luvun volkkareihinkaan kaks massaa sillon laitettu ku vaihelaatikko alko sirittää. :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa