Samun G3 Tdi
Valvoja: ffp jäsenet
Samun G3 Tdi
Eli kyseessä kolmoskoppanen Golffi, TDI 1z koneella GL varusteilla, eli mitä plyyssipenkkiä ja muuta tuo gl nyt pitääkään sisällään. Ilmastointi, vakkari ja sähkölasit edestä löytyy myös.
Korilla ajettu jotain 440tkm luokkaa, kone vaihdettu entisen omistajan toimesta muistaakseni jossain 350tkm kohdilla. Samalla vaihdettu hybridiahdin, 0.216 suuttimet ja ilmeisesti samalla kytkin päivitetty sachsin power malliin.
Autohan tuli minulle 2013 kesällä, kytkinvikaisena, leimaamattomana ja jonkun vuoden päivät seisseenä. Kytkimestä oli levyn booriholkki irronnut levystä, laitettiin vaan uusi kytkinlevy ja painelaakeri.
Samalla tuli uusittua syyläri, toinen vetonivel ja suojakumit. Sisusta pestiin täydellisesti, kun oli hieman hometta päässyt ottamaan tuossa seistessä. Egr:rä tulpattiin, imusarjan putsaus jäi kun sain nylpättyä yhden imusarjan pultin.
Auto saatiin leimattua, jonkun kuukauden sillä ajelin ja ihastuin, eli golffia ei myytykkään. Leimauksen yhteydessä muutoskatsastettiin pakuksi.
Silloin golffi näytti tältä:
Loppukesästä 2013 hommasin jomin alustan ja samaan syssyyn laitoin uudet alatukivarret, alapallot, raidetangonpäät, kallistuksenvakaajan pystytangot+runkohelat sekä takapyöränlaakerit. Edellisestä autosta jääneet mersun 8-reikäset pyöräytin alle. Kokoa 16x8, kumit 195/45 Nankangit.
Takapää sai jäädä korkealle tuon syksyn ajaksi, rajun raapimisen ja oman laiskuuden takia.
Sitten näytti tältä:
Alkutalvesta uusittiin tuulilasi ja muuta pienempää mm.n75 venttiili, termostaatti, etujarrupalat ja jomeihin uudet etutolppien suojakumit, jotka on muuten taas rikki. :D
Vetokoukku sai myös kyytiä ja Usa-mallin mukiteline löyti paikkansa.
Mielessä oli pyörinyt ylimaalaus ja se sai lopullisen vahvistuksen kaverin kolautettua vänkärin takaoven ja kaaren ruttuun.
Tammikuussa 2014 lähdin inttiin ja auto laitettiin talliin odottelemaan parempia aikoja.
Siinä sitten lomilla tuli pikkuhiljaa puuhailtua. Ruosteet hävitettiin, jota olikin ihmeen vähän. Vänkärinpuolelle helman päätyyn pikku paikka, ja pohjaan pari.
Samalla etupyöränkotelot rapsuteltiin pellille asti, pohjalle tuli epoksi ja päälle kiveniskumassa. Sama resepti myös helmoille ja pohjaan niihin kohtiin mistä joutui paikkaamaan. "Uudet" etujarrusatulat hommasin myös, jotka kunnostin ja maalasin punaisella.
Vanhat äänieristeet revittiin pois ja tilalle tuli STP goldia.
Etuoviin myös.
Kabiiniin sattui halvalla löytymään GTI etupenkit, kuskinpenkki hieman repsahtanut, mutta jos nuo nyt olisi vaikka vähän paremmat istua kun nuo vanhat. Voi olla että vaihtuuvat vielä joskus parempikuntoisiin. Ebaystä tuli neloskoppasen vaihdekepin nuppi pussi sydeemi.
Kattopahvi tuli hommattua, kun se tuli heitettyä aijemmin menemään koska tuulilasi oli ilmeisesti vuotanut ja pahvin etureunassa oli iso läntti ja kangas lähtenyt irtoamaan. Uusi pahvi maalattiin mustaksi sekä luonnollisesti myös pilarimuovit, kattovalo, aurinkolipat ja kahvat sai mustaa päällensä.
Sitten olikin vuorossa päällipuoli. Eteen tuli uudet lokarit,vanhat oli mankeloitu vähän rajusti ja oikea lommolla. Näin jälkeenpäin ajateltuna olisi ollu varmaan helpompi hieroo vaikka nuo vanhat hyväks, sen verran joutu porata, kääntää, vääntää, hakata ja mitä kaikkee et sai istumaan nuo lokarit edes sinneppäin. Noista taittelin pokkaukset ja annoin mankelia. Takapäästä oijottiin se oikea takakaari ja takakaaret mankeloitiin myös.
Molemmat vanhat puskurit oli sen verran pahasti halki niin hommasin käytetyt puskurit. Gti mallin etuvalot hommasin käytettynä ja tein joey modin. Jonkun verran vaan kiveniskemää noissa, voi olla että vaihtuu vielä.
Lokareiden koesovitusta:
Takalasinpyyhkijän reikä sai lähteä:
Siitä sitten alkoikin pohjien hierominen:
Nyt siis ollaan sillä mallilla että pohjat kesken, vielä olisi hierottavaa ihan jonkun verran. Vas. kylki ja takaluukku alkaa kohtapuoliin olla suht suorat. Katto ja konepelti koskematta. Aivan ensikertalaisena siis näissä hommissa, tarkoitus tehdä pohjatyöt niin pitkälle kun itsellä hermot riittää. Tuttu maalari sitten maalaa.
Muoveille näytin kuumailmapuhallinta ja Autoglymin bumper carea.
Alunperin oli suunnitelmissa että vapuksi ajoon, mut siihen ei kyllä kerkeä mitenkään. Kattoo nyt toivottavasti olis edes kesäkuulle.
Vannesuunnitelmatkin on hieman auki, voi olla että jää nuo mersut, tai sit ei. En oo paljon jaksanu ees ressata noista, tuo maalaushomma nyt etusijalla.
Kiitos ja anteeksi. Kuvat paskoja kännykkäräpsyjä, mutta koittakaa kestää.
Korilla ajettu jotain 440tkm luokkaa, kone vaihdettu entisen omistajan toimesta muistaakseni jossain 350tkm kohdilla. Samalla vaihdettu hybridiahdin, 0.216 suuttimet ja ilmeisesti samalla kytkin päivitetty sachsin power malliin.
Autohan tuli minulle 2013 kesällä, kytkinvikaisena, leimaamattomana ja jonkun vuoden päivät seisseenä. Kytkimestä oli levyn booriholkki irronnut levystä, laitettiin vaan uusi kytkinlevy ja painelaakeri.
Samalla tuli uusittua syyläri, toinen vetonivel ja suojakumit. Sisusta pestiin täydellisesti, kun oli hieman hometta päässyt ottamaan tuossa seistessä. Egr:rä tulpattiin, imusarjan putsaus jäi kun sain nylpättyä yhden imusarjan pultin.
Auto saatiin leimattua, jonkun kuukauden sillä ajelin ja ihastuin, eli golffia ei myytykkään. Leimauksen yhteydessä muutoskatsastettiin pakuksi.
Silloin golffi näytti tältä:
Loppukesästä 2013 hommasin jomin alustan ja samaan syssyyn laitoin uudet alatukivarret, alapallot, raidetangonpäät, kallistuksenvakaajan pystytangot+runkohelat sekä takapyöränlaakerit. Edellisestä autosta jääneet mersun 8-reikäset pyöräytin alle. Kokoa 16x8, kumit 195/45 Nankangit.
Takapää sai jäädä korkealle tuon syksyn ajaksi, rajun raapimisen ja oman laiskuuden takia.
Sitten näytti tältä:
Alkutalvesta uusittiin tuulilasi ja muuta pienempää mm.n75 venttiili, termostaatti, etujarrupalat ja jomeihin uudet etutolppien suojakumit, jotka on muuten taas rikki. :D
Vetokoukku sai myös kyytiä ja Usa-mallin mukiteline löyti paikkansa.
Mielessä oli pyörinyt ylimaalaus ja se sai lopullisen vahvistuksen kaverin kolautettua vänkärin takaoven ja kaaren ruttuun.
Tammikuussa 2014 lähdin inttiin ja auto laitettiin talliin odottelemaan parempia aikoja.
Siinä sitten lomilla tuli pikkuhiljaa puuhailtua. Ruosteet hävitettiin, jota olikin ihmeen vähän. Vänkärinpuolelle helman päätyyn pikku paikka, ja pohjaan pari.
Samalla etupyöränkotelot rapsuteltiin pellille asti, pohjalle tuli epoksi ja päälle kiveniskumassa. Sama resepti myös helmoille ja pohjaan niihin kohtiin mistä joutui paikkaamaan. "Uudet" etujarrusatulat hommasin myös, jotka kunnostin ja maalasin punaisella.
Vanhat äänieristeet revittiin pois ja tilalle tuli STP goldia.
Etuoviin myös.
Kabiiniin sattui halvalla löytymään GTI etupenkit, kuskinpenkki hieman repsahtanut, mutta jos nuo nyt olisi vaikka vähän paremmat istua kun nuo vanhat. Voi olla että vaihtuuvat vielä joskus parempikuntoisiin. Ebaystä tuli neloskoppasen vaihdekepin nuppi pussi sydeemi.
Kattopahvi tuli hommattua, kun se tuli heitettyä aijemmin menemään koska tuulilasi oli ilmeisesti vuotanut ja pahvin etureunassa oli iso läntti ja kangas lähtenyt irtoamaan. Uusi pahvi maalattiin mustaksi sekä luonnollisesti myös pilarimuovit, kattovalo, aurinkolipat ja kahvat sai mustaa päällensä.
Sitten olikin vuorossa päällipuoli. Eteen tuli uudet lokarit,vanhat oli mankeloitu vähän rajusti ja oikea lommolla. Näin jälkeenpäin ajateltuna olisi ollu varmaan helpompi hieroo vaikka nuo vanhat hyväks, sen verran joutu porata, kääntää, vääntää, hakata ja mitä kaikkee et sai istumaan nuo lokarit edes sinneppäin. Noista taittelin pokkaukset ja annoin mankelia. Takapäästä oijottiin se oikea takakaari ja takakaaret mankeloitiin myös.
Molemmat vanhat puskurit oli sen verran pahasti halki niin hommasin käytetyt puskurit. Gti mallin etuvalot hommasin käytettynä ja tein joey modin. Jonkun verran vaan kiveniskemää noissa, voi olla että vaihtuu vielä.
Lokareiden koesovitusta:
Takalasinpyyhkijän reikä sai lähteä:
Siitä sitten alkoikin pohjien hierominen:
Nyt siis ollaan sillä mallilla että pohjat kesken, vielä olisi hierottavaa ihan jonkun verran. Vas. kylki ja takaluukku alkaa kohtapuoliin olla suht suorat. Katto ja konepelti koskematta. Aivan ensikertalaisena siis näissä hommissa, tarkoitus tehdä pohjatyöt niin pitkälle kun itsellä hermot riittää. Tuttu maalari sitten maalaa.
Muoveille näytin kuumailmapuhallinta ja Autoglymin bumper carea.
Alunperin oli suunnitelmissa että vapuksi ajoon, mut siihen ei kyllä kerkeä mitenkään. Kattoo nyt toivottavasti olis edes kesäkuulle.
Vannesuunnitelmatkin on hieman auki, voi olla että jää nuo mersut, tai sit ei. En oo paljon jaksanu ees ressata noista, tuo maalaushomma nyt etusijalla.
Kiitos ja anteeksi. Kuvat paskoja kännykkäräpsyjä, mutta koittakaa kestää.
Viimeksi muokannut s4mU, 14.9.2017 20:50. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Vilkut ja muut tuli, tietääpähän että ei ensikerralla ota ainakaan halvimpia mitä löytyy. :D
Tilasin siis alvadista virosta, nopea toimitus kyllä kun sunnuntaina tilasin. Mutta vasemmasta etuvilkusta oli heijastinlevyn kiinnike poikki jo valmiiksi ja oik. sumarista puuttui takakansi kokonaan. Eikä kyllä muutenkaan ihan parasta mahdollista laatua, mutta voiko tuota nyt odottaakkaan tuon hintaiselta tavaralta. No kai nuo menee, jos nyt saan tuon takakannen ainakin tuohon sumariin. Tarkoitus kalvottaa nuo.
Katon mattasin. Vas. takareunassa pientä lommoa, kitti loppui kesken niin jäi tuohon.
Tilasin siis alvadista virosta, nopea toimitus kyllä kun sunnuntaina tilasin. Mutta vasemmasta etuvilkusta oli heijastinlevyn kiinnike poikki jo valmiiksi ja oik. sumarista puuttui takakansi kokonaan. Eikä kyllä muutenkaan ihan parasta mahdollista laatua, mutta voiko tuota nyt odottaakkaan tuon hintaiselta tavaralta. No kai nuo menee, jos nyt saan tuon takakannen ainakin tuohon sumariin. Tarkoitus kalvottaa nuo.
Katon mattasin. Vas. takareunassa pientä lommoa, kitti loppui kesken niin jäi tuohon.
Eka penkeille kävi näin:
Ja sit näin:
Eli purku, imurointi alta ja päältä ja sitten höyrypesurin ja glymin interior shampoon voimin pesu.
Huomattava parannus tuli kyllä, mutta vieläkin nuo keskiosat meinaa näyttää paskasilta. Noh, meneevät nyt varmaan tuommosina kiinni ja käyttää sitten vaikka työpaikan fiksarilla myöhemmin.
Kuskinpenkistä sain kipinkin toimimaan herkistelemällä "vivut" tuolta selkänojaosan alapäästä. Kipin kahvojakaan ei tosin ole kun yksi jäljellä, joka saa kyllä sekin jäädä pois, kun enhän minä noilla kipeillä mitään edes tee.
En vielä kasannut noita kun nuo muovit melko heikossa hapessa, niin otan noista nyt kiinni olevista parempikuntoiset muovit näihin.
Pohjat sillä mallilla että enää oikeastaan tuossa vänkärin takaovessa ja takakaaressa hommaa. Sitten vaan matata joka paikka ja maalia pintaan.
Tuota vänkärin takaovea onkin saanu hieroa ihan urakalla. Joskus aikasemminkin korjattu tuo ovi ja ei ole muuten kitin määrässä säästelty.
Alvadille laitoin aijemmin noista vilkusta ja sumarista reklamaatiota. Vastausta ei tullut mutta eilen kolahti lähimpään smartpostiin uudet. :D
Edit: Miten nuo peilinkuoret muuten lähtee ehjänä irti....? Taisin jo hajottaa jotain kiinnikkeitä toisesta.
Edit 2: Onko kukaan laittanut tämmöseen bägittömään kolmoseen mk4 kolmipuolaista rattia? Bägiä mietin, saako bägin sisukset poistettua niin että vielä pintamuovin saa paikalleen?
Slamitilla myös myynnissä tuommosta pintamuovia mutta jos laitan semmosen tarvitsenko jotain osia vanhasta pintamuovista tai bägistä? Kun ebayssä tuntuisi olevan noita ratteja ilman bägiä myynnissä että selviänkö jos ostan semmosen ja tuon pellkän pintamuovin slamitilta?
Ja sit näin:
Eli purku, imurointi alta ja päältä ja sitten höyrypesurin ja glymin interior shampoon voimin pesu.
Huomattava parannus tuli kyllä, mutta vieläkin nuo keskiosat meinaa näyttää paskasilta. Noh, meneevät nyt varmaan tuommosina kiinni ja käyttää sitten vaikka työpaikan fiksarilla myöhemmin.
Kuskinpenkistä sain kipinkin toimimaan herkistelemällä "vivut" tuolta selkänojaosan alapäästä. Kipin kahvojakaan ei tosin ole kun yksi jäljellä, joka saa kyllä sekin jäädä pois, kun enhän minä noilla kipeillä mitään edes tee.
En vielä kasannut noita kun nuo muovit melko heikossa hapessa, niin otan noista nyt kiinni olevista parempikuntoiset muovit näihin.
Pohjat sillä mallilla että enää oikeastaan tuossa vänkärin takaovessa ja takakaaressa hommaa. Sitten vaan matata joka paikka ja maalia pintaan.
Tuota vänkärin takaovea onkin saanu hieroa ihan urakalla. Joskus aikasemminkin korjattu tuo ovi ja ei ole muuten kitin määrässä säästelty.
Alvadille laitoin aijemmin noista vilkusta ja sumarista reklamaatiota. Vastausta ei tullut mutta eilen kolahti lähimpään smartpostiin uudet. :D
Edit: Miten nuo peilinkuoret muuten lähtee ehjänä irti....? Taisin jo hajottaa jotain kiinnikkeitä toisesta.
Edit 2: Onko kukaan laittanut tämmöseen bägittömään kolmoseen mk4 kolmipuolaista rattia? Bägiä mietin, saako bägin sisukset poistettua niin että vielä pintamuovin saa paikalleen?
Slamitilla myös myynnissä tuommosta pintamuovia mutta jos laitan semmosen tarvitsenko jotain osia vanhasta pintamuovista tai bägistä? Kun ebayssä tuntuisi olevan noita ratteja ilman bägiä myynnissä että selviänkö jos ostan semmosen ja tuon pellkän pintamuovin slamitilta?
Tänään kitin kuivuessa tuli tehtyä välillä jotain muutakin kun pohjatöitä. Kuskinpuolelle uusi takajarrusylkkä, entinen työnti aika reippaasti nestettä ulos. Samalla vaihtui jarrunesteet kokonaisuudessaan, melkosta mämmiä nuo vanhat olikin.
Levyjarruswäppihän mulla on tarkoitus tehdä tähän vielä joskus, mutta nyt oli pakko laittaa tuo uusi sylinteri tuonne että saa leimalle.
Aijemman viestini rattimietiskely päätyi tämmöseen ratkaisuun:
Nardi siis, kaipaa kunnostusta, pitänee maalata.
Omistajaakin rupeaa jo vähän hymyilyttämään:
Levyjarruswäppihän mulla on tarkoitus tehdä tähän vielä joskus, mutta nyt oli pakko laittaa tuo uusi sylinteri tuonne että saa leimalle.
Aijemman viestini rattimietiskely päätyi tämmöseen ratkaisuun:
Nardi siis, kaipaa kunnostusta, pitänee maalata.
Omistajaakin rupeaa jo vähän hymyilyttämään:
Pohjat vieläkin kesken.... Rupeaa jo polttelemaan päästä ajamaan. No ei pitäisi onneksi paljoa enää olla tekemistä.
Penkkeihin ostin töistä liukupalat.
Ratin pesin ensiksi kissasaippualla ja tuli vaan entistä hirveämmän näköinen. Varmaan jotain ainetta vedetty pintaan ja lähti sitten pesussa pois.
No, kävin suutarilla kysymässä mitä tolle voisi tehdä. Möi mulle sitten jonkun nahkamaalisprayn.
Karhennus 1500 ja maalia päälle, tulos aika hirveä. Kun tuosta nahasta lähtenyt pinta paikkapaikoin niin niistä kohtaa imi maalia aivan kauheasti ja jäi todella selvät rajat noihin kohtiin.
Annoin kuivua ja hioin 600 isoimmat nuo rajat vähän tasaisemmiksi, sitten 1000 ja 1500. Uusintamaalaus, monta kerrosta ja aika reilulti. Maalikin loppui vähän kesken. Tulos oli paljon tasaisempi mutta kiilto oli luokkaa kun olisi maalattu normi kiiltävällä mustalla
Eli seuraavaksi piti saada kiiltoa pois. Kokeilin semmosta että hioin taas 1500 ratin läpi ja pesin kissasaippualla. Parani taas huomattavasti ja tuli vähän enemmän nahan tuntua takaisin, eikä jäänyt edes hiomajäljet näkyviin. Toistin vielä tämän. Vieläkin saisi olla kiillottomampi tuo pinta, nyt näyttää lähinnä semmoselta käytössä kiillottuneelta.
Lopuksi pyyhkäisin ratin pariin kertaan korrekin nahanhoitoaineella, ei varmaan mitään hyvää mutta kun sattui löytymään hyllystä.
Epätasaisuuksia jäi kyllä, mutta kelpaa mulle:
Tässä pahin kohta:
"Uudet" takavalot hommasin käytettynä. Niille putsaus ja Glymin punaista päälle, sama etuvaloille mutta ne ei kyllä vahaamalla parane.
Kiveniskuja melko reippaasti. Takavalot oli sentään melko hyvässä hapessa.
Penkkeihin ostin töistä liukupalat.
Ratin pesin ensiksi kissasaippualla ja tuli vaan entistä hirveämmän näköinen. Varmaan jotain ainetta vedetty pintaan ja lähti sitten pesussa pois.
No, kävin suutarilla kysymässä mitä tolle voisi tehdä. Möi mulle sitten jonkun nahkamaalisprayn.
Karhennus 1500 ja maalia päälle, tulos aika hirveä. Kun tuosta nahasta lähtenyt pinta paikkapaikoin niin niistä kohtaa imi maalia aivan kauheasti ja jäi todella selvät rajat noihin kohtiin.
Annoin kuivua ja hioin 600 isoimmat nuo rajat vähän tasaisemmiksi, sitten 1000 ja 1500. Uusintamaalaus, monta kerrosta ja aika reilulti. Maalikin loppui vähän kesken. Tulos oli paljon tasaisempi mutta kiilto oli luokkaa kun olisi maalattu normi kiiltävällä mustalla
Eli seuraavaksi piti saada kiiltoa pois. Kokeilin semmosta että hioin taas 1500 ratin läpi ja pesin kissasaippualla. Parani taas huomattavasti ja tuli vähän enemmän nahan tuntua takaisin, eikä jäänyt edes hiomajäljet näkyviin. Toistin vielä tämän. Vieläkin saisi olla kiillottomampi tuo pinta, nyt näyttää lähinnä semmoselta käytössä kiillottuneelta.
Lopuksi pyyhkäisin ratin pariin kertaan korrekin nahanhoitoaineella, ei varmaan mitään hyvää mutta kun sattui löytymään hyllystä.
Epätasaisuuksia jäi kyllä, mutta kelpaa mulle:
Tässä pahin kohta:
"Uudet" takavalot hommasin käytettynä. Niille putsaus ja Glymin punaista päälle, sama etuvaloille mutta ne ei kyllä vahaamalla parane.
Kiveniskuja melko reippaasti. Takavalot oli sentään melko hyvässä hapessa.
Joo en kauheesti oo perehtynyt noihin vahoihin tai pinnoitteisiin. Sen verran huonomaalisia nuo autot tähän mennessä olleet että oon tyytynyt tuohon.
Pitäis kai se nyt hommailla jotain parempia mömmöjä kun tuo uusi maalikin on tulossa.
Pohjat nyt aikalailla valmiit ja maalit hommattu. Enää siitö kiinni millon maalari joutaa maalamaan.
Pitäis kai se nyt hommailla jotain parempia mömmöjä kun tuo uusi maalikin on tulossa.
Pohjat nyt aikalailla valmiit ja maalit hommattu. Enää siitö kiinni millon maalari joutaa maalamaan.
Maalarilla pitänyt melkosen kiirettä, vieläkään ei siis saatu väriä pintaan. Sunnuntaina olisi kuitenkin tarkoitus viedä auto maalarille.
Jotain pientä kuitenkin yritetty pakertaa. Penkit ja ratin laittelin paikalleen, mutta kuvaa ei näköjään tullut otettua.
Testilenkillä kuskinpuolen sisempi vetonivel petti niin se piti uusia.
Sitten öljynvaihtoa ja samalla öljynjäähdyttimen ja suodatinjalan välinen tiiviste.
Aattelin siinä samalla sitten jos tiivistäisi öljypohjankin kun tuntui pikkusen falskaavan sekin. Oli semmonen mielikuva että näissä on liimalla tuo öljypohja niin eipä tullut tiivistettä varattua. Jäi vielä tallille öljypohja irtaallaan kun ei tiennyt saako tuota pelkällä liimalla pitämään. Tänään käyn laittelemassa kiinni pelkän liiman kanssa, kun ovat kuulemma laitelleet ilman tiivistettä noita.
Sihdin putsasin samalla, jotain pientä muovinpalaa tuolla tuntu olevan, varmaan jostain loiskelevystä lohjennut.
Katille kävi näin...
Pitäisi varmaan jakoremppakin tehdä tässä kohtapuoliin.
Jotain pientä kuitenkin yritetty pakertaa. Penkit ja ratin laittelin paikalleen, mutta kuvaa ei näköjään tullut otettua.
Testilenkillä kuskinpuolen sisempi vetonivel petti niin se piti uusia.
Sitten öljynvaihtoa ja samalla öljynjäähdyttimen ja suodatinjalan välinen tiiviste.
Aattelin siinä samalla sitten jos tiivistäisi öljypohjankin kun tuntui pikkusen falskaavan sekin. Oli semmonen mielikuva että näissä on liimalla tuo öljypohja niin eipä tullut tiivistettä varattua. Jäi vielä tallille öljypohja irtaallaan kun ei tiennyt saako tuota pelkällä liimalla pitämään. Tänään käyn laittelemassa kiinni pelkän liiman kanssa, kun ovat kuulemma laitelleet ilman tiivistettä noita.
Sihdin putsasin samalla, jotain pientä muovinpalaa tuolla tuntu olevan, varmaan jostain loiskelevystä lohjennut.
Katille kävi näin...
Pitäisi varmaan jakoremppakin tehdä tässä kohtapuoliin.
Öljypohja liimattu ja tuntuisi pitävän. Mersut meni eilen kaupaksi, eli uudet vanteet hakusessa. 16-17" 4x100 vanteita saa tarjota!!
Yhdet jo kiikarissa, niistä enemmän myöhemmin jos sattuuvat mulle tulemaan.
Sisältä koitin räpsiä kuvia. Tässä pari jotka kehtasi julkaista.
Jos seuraavassa päivityksessä olis jo se väri päällä....
Yhdet jo kiikarissa, niistä enemmän myöhemmin jos sattuuvat mulle tulemaan.
Sisältä koitin räpsiä kuvia. Tässä pari jotka kehtasi julkaista.
Jos seuraavassa päivityksessä olis jo se väri päällä....
Itseäkin rupeaa nyt tuo sisusta miellyttämään. Penkit mielestäni parhaimmat mitä kolmoskorisiin on tehtaalta tullut, vieläkun olisi ehjä tuo kuskinpenkki.
Jos muuten joltain löytyy tuolla samalla kuosilla takapenkit joutilaana, niin voi tarjota. Ehjät pitäisi olla ja halvalla tietty! :D
Kaiuttimien ritilät pitäisi hommata, tosin en tiedä käykö ne orkkisritilät noiden kaiuttimien päälle.
Jos muuten joltain löytyy tuolla samalla kuosilla takapenkit joutilaana, niin voi tarjota. Ehjät pitäisi olla ja halvalla tietty! :D
Kaiuttimien ritilät pitäisi hommata, tosin en tiedä käykö ne orkkisritilät noiden kaiuttimien päälle.
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Jotain editystä täälläkin, keskiviikkona hain auton maalarilta. Ei tuo virheetön ole mutta välttänee mulle.
Yksi isohko valuma löytyi vänkärin etuovesta, loput lähinnä omia mokia pohjissa....
Kuitenkin nyt suht. suora, ruosteeton ja kiiltävä.
Siitä sitten kasailemaan, keskiviikko ja torstai ilta siinä meni. Maskia en saanut millän istumaan kunnolla kuskinpuolelta, irvistää melkosesti... Kumma homma kun ennen maalausta kun sovitin niin sain istumaan.
Perjantaina leimalle ja takajarruista pomppas, kuskinpuolella ei voimat riitä. Vika olikin jo selvillä, tuo aikaisin vaihtamani vanha vuotava jarrusylinteri. Jarruneste pehmittänyt kengät eikä pidä. Paikallisesta varaosaputkasta löytyi kengät. Töiden jälkeen sitten niitä vaihtamaan. Jarrut piti ja leimallekkin vielä ehdittiin saman päivän nimiiin.
Alustaa ruuvasin hiukan alaspäin ja laittelin tupakkamuovit ja sumarit paikalleen.
Nyt näyttää aikalailla tältä:
Niin ja tänään kävin hakemassa vanteet. Niistä lisää ehkäpä huomenissa.
Kuvat taas tuttua heikkoa laatua, pitänee pyytää jotain parempaa kuvaajaa ottamaan kuveja, vaikkapa ihan kameralla vaihteeksi. :D
Yksi isohko valuma löytyi vänkärin etuovesta, loput lähinnä omia mokia pohjissa....
Kuitenkin nyt suht. suora, ruosteeton ja kiiltävä.
Siitä sitten kasailemaan, keskiviikko ja torstai ilta siinä meni. Maskia en saanut millän istumaan kunnolla kuskinpuolelta, irvistää melkosesti... Kumma homma kun ennen maalausta kun sovitin niin sain istumaan.
Perjantaina leimalle ja takajarruista pomppas, kuskinpuolella ei voimat riitä. Vika olikin jo selvillä, tuo aikaisin vaihtamani vanha vuotava jarrusylinteri. Jarruneste pehmittänyt kengät eikä pidä. Paikallisesta varaosaputkasta löytyi kengät. Töiden jälkeen sitten niitä vaihtamaan. Jarrut piti ja leimallekkin vielä ehdittiin saman päivän nimiiin.
Alustaa ruuvasin hiukan alaspäin ja laittelin tupakkamuovit ja sumarit paikalleen.
Nyt näyttää aikalailla tältä:
Niin ja tänään kävin hakemassa vanteet. Niistä lisää ehkäpä huomenissa.
Kuvat taas tuttua heikkoa laatua, pitänee pyytää jotain parempaa kuvaajaa ottamaan kuveja, vaikkapa ihan kameralla vaihteeksi. :D
Viimeksi muokannut s4mU, 2.7.2015 16:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cdlc big meetissä pyörähettiin viikonloppuna, kaveri nappas siinä pari parempaa kuvaa.
Tuossa sivukuvassa pistää aika rajusti silmään tuo lokari, jossa ei ole tuota massaa tuossa alareunassa mutta helmassa on.
Oli tarkotus olisi massata tuo lokarin alareuna jo aikaisemmin mutta eipä ole saanut aikaseksi.
Etupää nyt pohjaanlyöntikumeilla, niitäkin jo puukotettu muistaaakseni n. puolet, pitäisi varmaan lisää, Ei haittaisi vaikka olisi vähän tuota joustoakin. Juurikaan enempää ei noilla kumeilla oikein pysty pudottamaan edestä et mahtuu kääntymäänkin vielä.
Jakorempan tekasin eilen, Samalla vaihtui vesipumppu jossa oli aika reiluhko välys. Ilmastointi tuli myös huollettua.
Tuossa sivukuvassa pistää aika rajusti silmään tuo lokari, jossa ei ole tuota massaa tuossa alareunassa mutta helmassa on.
Oli tarkotus olisi massata tuo lokarin alareuna jo aikaisemmin mutta eipä ole saanut aikaseksi.
Etupää nyt pohjaanlyöntikumeilla, niitäkin jo puukotettu muistaaakseni n. puolet, pitäisi varmaan lisää, Ei haittaisi vaikka olisi vähän tuota joustoakin. Juurikaan enempää ei noilla kumeilla oikein pysty pudottamaan edestä et mahtuu kääntymäänkin vielä.
Jakorempan tekasin eilen, Samalla vaihtui vesipumppu jossa oli aika reiluhko välys. Ilmastointi tuli myös huollettua.
Viimeksi muokannut s4mU, 18.8.2015 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Marmorilta sai parivuotta sitten vielä ainakin mk3 helmamuovien osia. Ventoon hain juurikin nuo peitelistat +päädyt jotka puuttui vanhoista molemmista päistä tai oli rikkinäiset kun niistä muistaakseni toinen oli kiinni listassa ja toinen irrallinen. Hintaa oli molemmilla puolilla silloin yhteensä ~150€ numeroita ei ole tiedossa, mutta silloin oli huittisissa joku nuorempi sälli varaosa myyjänä ja tuntui ainakin siellä selvittävän nuo ihan mielellään koneeltaan.
Jeps, osanrot ei oisi ollut kyllä mikään ongelma kun merkkiliikkeesä olen töissä.
Etupäähän tulossa uudet iskarin suojakumit, tälläkertaa mallia bc-racing. Jos vaikka kestäsivät paremmin.
Kunhan tuleevat niin pitää samalla puukottaa niitä pohjaanlyöntikumeja, jos saisi vaikka vähän joustoa tuonne etupäähän.
Jos löytyy nurkista pyörimästä ehjää tdin mittaristoa niin voi tarjota.
Tuossa kun tuntuu tuo lämpövalo vilkkavan omia aikojaan, nopeusmittari toimii aina joskus hetkenaikaa ja polttoainemittarikin tuntuu seilaavan.
15-20mm lätyt 4x100 jaolla myös hakusessa. Vähintäänkin keskittävät, pultattavat käy myös.
Etupäähän tulossa uudet iskarin suojakumit, tälläkertaa mallia bc-racing. Jos vaikka kestäsivät paremmin.
Kunhan tuleevat niin pitää samalla puukottaa niitä pohjaanlyöntikumeja, jos saisi vaikka vähän joustoa tuonne etupäähän.
Jos löytyy nurkista pyörimästä ehjää tdin mittaristoa niin voi tarjota.
Tuossa kun tuntuu tuo lämpövalo vilkkavan omia aikojaan, nopeusmittari toimii aina joskus hetkenaikaa ja polttoainemittarikin tuntuu seilaavan.
15-20mm lätyt 4x100 jaolla myös hakusessa. Vähintäänkin keskittävät, pultattavat käy myös.
Jenkkiparkit tein ja heckblenden laitoin paikalleen. Iskarin suojakumit vaihdoin, otin samalla apujouset pois.
Pohjaanlyöntikumit alle sentin paksuiset ja niiden päällä se makaa. Pitäisi saada lyhemmät tolpat, että saisi joustoa. Korkeuteen olen jo ihan tyytyväinen kun ei sitä oikein alemmas noilla renkailla saa jos meinaa kääntyäkkin. Pienempää rengastakin olen miettinyt mutta oikeastaan seuraava pienempi "fiksu" koko olisi 185/35, ja se on sitten jo melkosen naru.
Tietty camber yläpäillä saisi vähän tilaa noillekkin kun saisi tolpan yläpäätä sisemmäs. Nykysellään ei kärsi camberia säätää miinuksellepäin kun ottaisi vanteenreuna tolppaan kiinni. Katselinkin jo ebaystä semmosia ja jossaikin ainakin oli että madaltaavat 15mm, kellään kokemusta noista?
Lasit olisi tarkotus tummentaa tässä jossainvaiheessa myös, kunhan kaveri joutaa avuksi. Ei taida tulla mitään jos itse rupean niitä tekemään. :)
Hommaat tällaisen alustan, missä alapään kiinnitys on kierreholkilla toteutettu ja koko tolppa pyörii sen läpi, niin saat varmasti tarpeeksi alas joustosta tinkimättä. Tällaisia alustoja tarjoaa nykyään esim. TA-technix sekä tuningart, joten päivityksestä pääsee muutamalla satasella.
Jos yhtään muistat miten matalalla mulla omani oli aikanaan, niin alaspäin olisi saanut vielä vaikka miten monta senttiä jousen alalautaseen koskematta. Alustana oli samalla säätöperiaatteella toimiva D2 street.
Jos yhtään muistat miten matalalla mulla omani oli aikanaan, niin alaspäin olisi saanut vielä vaikka miten monta senttiä jousen alalautaseen koskematta. Alustana oli samalla säätöperiaatteella toimiva D2 street.
Itsellä kesä "coupessa" tommonen halppis alhaalta säädettävä, on kyllä aivan ehdoton verrattuna noihin missä säädetään pelkällä jousen jännityksellä. Mutta eipä silläkään ilman modauksia tonttiin taida saada, helmojen alta limboaa läpi vaikka tolpan pituus on säädetty minimiin. Jousen säädöllä saisi vähän alemmas varmaan, mutta vastaan tulee sama ongelma kuin tässä näyttäisi olevan, että renkaista alkaa ahdistamaan.
Jeps, pitänee katsella talvella sitten tuota alusta hommaa.
Jotain taas puuhattu. Takalasi tummennettu, muita ei ole vielä kerinnyt/jaksanut. Virheetön ei sekään joten saattaa mennä vielä uusiksi.
Sunnutaina käytiin Jyväskylässä pieni tehonlisäys mielessä ja sitähän sieltä tulikin. Custom softa siis.
Pientä ongelmaakin oli, ilmeisesti pielessä olevan hukkaportin tangon säädön takia. Ahdot jäivät siis vähän pyynnistä. Tämä korjautui väliaikaisesti bleedillä.
Nyt taas paininut pienen vesiongelman kanssa. Ongelmahan on siis se että sitä on sisällä...
Raikkarin kotelon "tiivistin". Sitten luulin jo että se on ilmastoinnin kondenssivettä, putsasin poistoputken. Nyt näyttäisi tulevan vieläkin sieltä raikkarin kotelolta. Pitänee huomenna taas käyttää se irti ja tiivistää uudelleen.
Onko muuten joku heittänyt noita kolmosen orkkis äänieristeitä menemään tuolta etujalkatilasta? Mitä sinne laittaa tilalle jos näin tekee? Puhun nyt siis semmoisesta pehmeästä n. 1cm paksusta matosta jossa kumi päällä. Tekisi mieli jättää nuo pois jo tuon hajun perusteella...
Jotain taas puuhattu. Takalasi tummennettu, muita ei ole vielä kerinnyt/jaksanut. Virheetön ei sekään joten saattaa mennä vielä uusiksi.
Sunnutaina käytiin Jyväskylässä pieni tehonlisäys mielessä ja sitähän sieltä tulikin. Custom softa siis.
Pientä ongelmaakin oli, ilmeisesti pielessä olevan hukkaportin tangon säädön takia. Ahdot jäivät siis vähän pyynnistä. Tämä korjautui väliaikaisesti bleedillä.
Nyt taas paininut pienen vesiongelman kanssa. Ongelmahan on siis se että sitä on sisällä...
Raikkarin kotelon "tiivistin". Sitten luulin jo että se on ilmastoinnin kondenssivettä, putsasin poistoputken. Nyt näyttäisi tulevan vieläkin sieltä raikkarin kotelolta. Pitänee huomenna taas käyttää se irti ja tiivistää uudelleen.
Onko muuten joku heittänyt noita kolmosen orkkis äänieristeitä menemään tuolta etujalkatilasta? Mitä sinne laittaa tilalle jos näin tekee? Puhun nyt siis semmoisesta pehmeästä n. 1cm paksusta matosta jossa kumi päällä. Tekisi mieli jättää nuo pois jo tuon hajun perusteella...
Tuosta etuäänieristeestä..
Olisko yksi vaihtoehto purkaa koko sisusta tyhjäksi ja poistaa kaikki alkuperäiset vaimennukset ja eristykset pois?
Itse sen tein, mutta syy oli vain musiikin luvun takia. Vanhat bitumivaimennukset olivat ihan kovia, halkeelleita ja osittain alustastaan irti. Kosteutta välissä ja alkavaa ruostetta puhdistettavaksi asti.
Rintapellin kumi/kuitumatto oli ihan kostea ja jostain syystä ihan öljyinen, ilmeisesti rattiputken kautta tullut aikoinaan jarru- tai ohjaustehostimen öljyä.
Itse tein äänenvaimennusmatolla erinäisiin kohtiin vaimennusta, mutta luvun menetyksen takia en täydellisesti. Pinnat puhdistin jarrurasvan puhdistusaineella ja rasvanpoistolla ennen vaimennuksen asennusta.
Jos oikein "raceksi" meinaat ehdä, niin vaimennukset kokonaan pois, mutta mukavuuden kannalta sinne saa menemään useamman neliön bitumimattoa ja lisäksi vaimennustarkoitukseen tehtyä solumuovimattoa.
Olisko yksi vaihtoehto purkaa koko sisusta tyhjäksi ja poistaa kaikki alkuperäiset vaimennukset ja eristykset pois?
Itse sen tein, mutta syy oli vain musiikin luvun takia. Vanhat bitumivaimennukset olivat ihan kovia, halkeelleita ja osittain alustastaan irti. Kosteutta välissä ja alkavaa ruostetta puhdistettavaksi asti.
Rintapellin kumi/kuitumatto oli ihan kostea ja jostain syystä ihan öljyinen, ilmeisesti rattiputken kautta tullut aikoinaan jarru- tai ohjaustehostimen öljyä.
Itse tein äänenvaimennusmatolla erinäisiin kohtiin vaimennusta, mutta luvun menetyksen takia en täydellisesti. Pinnat puhdistin jarrurasvan puhdistusaineella ja rasvanpoistolla ennen vaimennuksen asennusta.
Jos oikein "raceksi" meinaat ehdä, niin vaimennukset kokonaan pois, mutta mukavuuden kannalta sinne saa menemään useamman neliön bitumimattoa ja lisäksi vaimennustarkoitukseen tehtyä solumuovimattoa.
Siis ei tuolla ole enää muuta alkuperäistä äänieristettä jäljellä kun ne etujalkatilassa ja siellä jossain tulipeltiä vasten olevat, missä on semmonen pehmeä äänieristematto ja kumi päällä.
Muut orkkis bitumit ja muut sieltä on otettu jo pois ja lattiaan vedetty koko alalle stp goldia, osittan kaksi kerrosta ja osittain yksi. Ja tämän päällä sitten tuo orkkis matto tuolla edessä.
Sillä vaan mietin tuota että millä sen etuosan maton korvaisi. Ei varmaan lattiamatto istu nätisti jos vaan heittää sen menemään. Tuo matto kuitenkin korottaa lattian pintaa varmaan sen 1cm. Lisäksi olisi varmaan hyvä olla joku tuommonen vastaava kumimatto tuossa lattiamaton alla että vesi joka kantautuu jalkojen mukana ei menisi läpi. Stp + tuommoinen solumuovimatto ei olisi se paras vaihtoehto tähän.
Muut orkkis bitumit ja muut sieltä on otettu jo pois ja lattiaan vedetty koko alalle stp goldia, osittan kaksi kerrosta ja osittain yksi. Ja tämän päällä sitten tuo orkkis matto tuolla edessä.
Sillä vaan mietin tuota että millä sen etuosan maton korvaisi. Ei varmaan lattiamatto istu nätisti jos vaan heittää sen menemään. Tuo matto kuitenkin korottaa lattian pintaa varmaan sen 1cm. Lisäksi olisi varmaan hyvä olla joku tuommonen vastaava kumimatto tuossa lattiamaton alla että vesi joka kantautuu jalkojen mukana ei menisi läpi. Stp + tuommoinen solumuovimatto ei olisi se paras vaihtoehto tähän.
Käytä vanhaa äänieristemattoa mallina ja leikkaa 1-2 mm paksuisesta kumimatosta uuden.Nurjalle puolelle liimaat vaikkapa polyuretaanivaimennusmattoa.
Kakkikseen tuli askarreltua uudet äänieristeet (pois lukien tuo keskitunnelin eriste) em. tavalla. Vaimennusmattona tosin toimi tuolloin rouhepuristematto joka vettä imevänä ei ollut kovin hyvä ratkaisu...
Lattiaverhoilut kyllä istuivat noiden kanssa niinkuin kuuluukin.
Kakkikseen tuli askarreltua uudet äänieristeet (pois lukien tuo keskitunnelin eriste) em. tavalla. Vaimennusmattona tosin toimi tuolloin rouhepuristematto joka vettä imevänä ei ollut kovin hyvä ratkaisu...
Lattiaverhoilut kyllä istuivat noiden kanssa niinkuin kuuluukin.
Eipä olekkaan tullut kirjoiteltua hetkeen tänne. Eikä ole kyllä kauheita tapahtunutkaan autolle.
Lähinnä ajettu ja pesty sillointällöin. Ja haaveiltu muutoksista ensikesälle.
Takavalotkin piti tiivistää. Tuntuu vielä vuotavan ainakin oik. takaoven tiivisteestä. Mikä tätä vaivaa kun joka paikka vuotaa?
Takalaseihin laitettiin kalvoa, 35% takalasi ja sivut 50%.
Kaveri taas otti muutamat ruudut:
Lähinnä ajettu ja pesty sillointällöin. Ja haaveiltu muutoksista ensikesälle.
Takavalotkin piti tiivistää. Tuntuu vielä vuotavan ainakin oik. takaoven tiivisteestä. Mikä tätä vaivaa kun joka paikka vuotaa?
Takalaseihin laitettiin kalvoa, 35% takalasi ja sivut 50%.
Kaveri taas otti muutamat ruudut:
Pitkästä aikaa raapustelen tänne jotain.
Golffi meni talviunille joskus lokakuussa, marraskuussa vielä sen verran ulkoilutin että kävin hakemassa pitkän leiman.
Sitten rupesin levyjarru swappiiin, tarkoituksena uusia kaikki kuluva tuolle suunnalle samalla.
Akseli lähti irti ja siinä samassa tuli pakoputki, tankki yms irroitettua ja ruosteenalut rapsuteltua korista tältäkin suunnalta ja epoksia päälle.
Tällä kertaa pensselillä kun ei pysty nykyisessä tallissa oikein ruiskun kanssa pöllyyttämään.
Jarrut tuli b4 passatista ja luonnollisesti kaikki tuli putsattua ja maalattua. Akseli ja tankin pannat kävi pulverimaalauksessa, muut sutasin itse ruiskulla.
Satulat ja kannattimet kasailtu uusilla kumeilla. Uudet levyt, palat, letkut, laakerit ja puslat odottelee asennusta.
Nyt siis ollaan tässä pisteessä että kaikki osat luukuunottamatta jarruvaijereita ja putkia on hommattu ja pitäisi rueta kasailemaan.
Ensi kesälle tuleva isoin muutos lienee tämä, sisustaan tulossa ainakin pieni päivitys ja uudet vanteet kiikarissa.
Golffi meni talviunille joskus lokakuussa, marraskuussa vielä sen verran ulkoilutin että kävin hakemassa pitkän leiman.
Sitten rupesin levyjarru swappiiin, tarkoituksena uusia kaikki kuluva tuolle suunnalle samalla.
Akseli lähti irti ja siinä samassa tuli pakoputki, tankki yms irroitettua ja ruosteenalut rapsuteltua korista tältäkin suunnalta ja epoksia päälle.
Tällä kertaa pensselillä kun ei pysty nykyisessä tallissa oikein ruiskun kanssa pöllyyttämään.
Jarrut tuli b4 passatista ja luonnollisesti kaikki tuli putsattua ja maalattua. Akseli ja tankin pannat kävi pulverimaalauksessa, muut sutasin itse ruiskulla.
Satulat ja kannattimet kasailtu uusilla kumeilla. Uudet levyt, palat, letkut, laakerit ja puslat odottelee asennusta.
Nyt siis ollaan tässä pisteessä että kaikki osat luukuunottamatta jarruvaijereita ja putkia on hommattu ja pitäisi rueta kasailemaan.
Ensi kesälle tuleva isoin muutos lienee tämä, sisustaan tulossa ainakin pieni päivitys ja uudet vanteet kiikarissa.
Jotain taas tapahtunut.
Massaa ruiskuttu pohjaan, päädyin vetämään tuonne koko alalle takapäähän uutta massaa, näin sai huomattavasti siistimmän näköisen tuosta pohjasta vrt. että olisin vaan massannut nuo kohdat mitkä tuolta pellille rapsuttelin.
Niinkuin näkyy myös akseli nostettu paikalleen uusien puslien kera, jarruputket tehty, jarrutkin kasasin paineensäätimeltä lähteviä putkia vaille valmiiksi.
Massaa ruiskuttu pohjaan, päädyin vetämään tuonne koko alalle takapäähän uutta massaa, näin sai huomattavasti siistimmän näköisen tuosta pohjasta vrt. että olisin vaan massannut nuo kohdat mitkä tuolta pellille rapsuttelin.
Niinkuin näkyy myös akseli nostettu paikalleen uusien puslien kera, jarruputket tehty, jarrutkin kasasin paineensäätimeltä lähteviä putkia vaille valmiiksi.
Re: Samun G3 Tdi
Mitäs tänne kuuluilee? ei oo taas hetkeen tullut päivittelyjä
Re: Samun G3 Tdi
Joo, jäänyt tämä vähän tämä raapustelu. Mutta eipä täällä ihmeitä, ollut ajossa huhtikuun alusta ilman suurempia ongelmia.
Helmi-maaliskuulla niputtelin tuon loppuun, tankit yms. paikoilleen.
Samalla tuli ensihätään(kun en saanut uutta alustaa aikaseksi hommata) joka nurkkaan himpun jäykemmät(vieläkin liian löysät) bc:n jouset.
Pyöränsuuntaus piti tehdä tommosilla 14" peltivanteilla, Azevien kanssa ei mahtunut mittapäät paikalleen kun noi meidän työpaikan mittapäät kiinnittyy tuohon kumin ympärille.
Uusia vanteitakaan en saanut hommailtua joten Azevit sai jäädä, suihkin niihin guntetal dipin ja taakse laitoin 20mm lätyt.
Talven aikaan tuli hommattua Jahre mallin vyöt.
Kaveri antoi vähän hellyttä maalipinnalle
Etujarruja päivitin vr6 kannattimilla ja g60 kakkiksen 280 levyillä. Samalla satulat vaihtui toisiin jotka maalasin takasatuloiden kanssa samaan väriin.
Siinäpä suurimmat mitä tehty tälle kesää. Vähän kahden vaiheilla tässä että levitteleekö taas talveksi vai olisiko tämän jo aika vaihtaa omistajaa. Oli tämä tuossa keväällä jo jonkunaikaa kokeilumielessä nettihautomossakin.
Helmi-maaliskuulla niputtelin tuon loppuun, tankit yms. paikoilleen.
Samalla tuli ensihätään(kun en saanut uutta alustaa aikaseksi hommata) joka nurkkaan himpun jäykemmät(vieläkin liian löysät) bc:n jouset.
Pyöränsuuntaus piti tehdä tommosilla 14" peltivanteilla, Azevien kanssa ei mahtunut mittapäät paikalleen kun noi meidän työpaikan mittapäät kiinnittyy tuohon kumin ympärille.
Uusia vanteitakaan en saanut hommailtua joten Azevit sai jäädä, suihkin niihin guntetal dipin ja taakse laitoin 20mm lätyt.
Talven aikaan tuli hommattua Jahre mallin vyöt.
Kaveri antoi vähän hellyttä maalipinnalle
Etujarruja päivitin vr6 kannattimilla ja g60 kakkiksen 280 levyillä. Samalla satulat vaihtui toisiin jotka maalasin takasatuloiden kanssa samaan väriin.
Siinäpä suurimmat mitä tehty tälle kesää. Vähän kahden vaiheilla tässä että levitteleekö taas talveksi vai olisiko tämän jo aika vaihtaa omistajaa. Oli tämä tuossa keväällä jo jonkunaikaa kokeilumielessä nettihautomossakin.
Re: Samun G3 Tdi
Mikäs noitten azevien speksit olikaan?
Re: Samun G3 Tdi
17x8" et muistaakseni 38. Takana 20mm lätty, edessä 5mm.
Re: Samun G3 Tdi
Vajaa 2 vuotta edellisestä päivityksestä niin herätellään vähän henkiin.
Kesälle 2017 ei tullut ihmeempiä muutoksia. Imusarjan käytin irti ja putsasin.
Turbon käytin myös irti ja totesin sen hyväksi. Putsasin kaikki ja uusilla tiivisteillä kasaan. Turbon imuputken tein vähän fiksummin ja huohotus nyt ulkoilmaan imuputken sijasta.
Käytin Azevit suoristuksessa ja sen jälkeen pulverimaalaukseen.
Piti tulla hopeat, tulikin valkoiset...
Ei enää kiinnostanut rueta maalailemaan niin sutasin sitten hopealla dipillä. Keskilätkät askartelin omin pikku kätösin.
Syksyllä möin Azevit ja tilalle ostin Rh zw1, 17x8. Adapterivanteet 5x112 jaolla siis.
Adapterit ostin myös, 5x100 jaolle, muistaakseni 20 ja 25mm paksut.
Vanteisiin uutta maalia ja takavanteisiin uudet 2,25" kehät eli vanteen leveys nyt 9"
Uudet keskilätkät ja etusille 195/40 ja takasille 205/40 kumit. Yksi vanne kävi oikaisussa ja tietty etuvanteiden lipat piti kiillottaa. Pultit oli onneksi hyvät, niille vaan pesua.
Pyöränavat vaihtui tuplajaollisiin joissa siis 4x100 ja 5x100. Samalla eteen uudet pyöränlaakerit. Pyöränkulmien säätö ja sitten Rh:t alle.
Tänään vielä madalsin.
Talvella käytin myös sisustan palasina ja tein lattiamattojen alle uudet äänieristeet mistä tuolla ylempänäkin oli joskus juttua. Muutenkin tuli siistittyä mm. takavaloille menevät johtosarjat. Näistä ei näköjään kuvia tullut otettua.
Siinä kait ne enimmät. Motivaatiopula autoa kohtaan vaivaa vähän väliä. Alkaa tuntua jo vähän "loppuun" harrastetulta. Vanteista tuli kyllä hyvät vaikka vähän nähtyhän tämä vannemalli onkin.
Edit: Näkyskö nyt kuvat?
Kesälle 2017 ei tullut ihmeempiä muutoksia. Imusarjan käytin irti ja putsasin.
Turbon käytin myös irti ja totesin sen hyväksi. Putsasin kaikki ja uusilla tiivisteillä kasaan. Turbon imuputken tein vähän fiksummin ja huohotus nyt ulkoilmaan imuputken sijasta.
Käytin Azevit suoristuksessa ja sen jälkeen pulverimaalaukseen.
Piti tulla hopeat, tulikin valkoiset...
Ei enää kiinnostanut rueta maalailemaan niin sutasin sitten hopealla dipillä. Keskilätkät askartelin omin pikku kätösin.
Syksyllä möin Azevit ja tilalle ostin Rh zw1, 17x8. Adapterivanteet 5x112 jaolla siis.
Adapterit ostin myös, 5x100 jaolle, muistaakseni 20 ja 25mm paksut.
Vanteisiin uutta maalia ja takavanteisiin uudet 2,25" kehät eli vanteen leveys nyt 9"
Uudet keskilätkät ja etusille 195/40 ja takasille 205/40 kumit. Yksi vanne kävi oikaisussa ja tietty etuvanteiden lipat piti kiillottaa. Pultit oli onneksi hyvät, niille vaan pesua.
Pyöränavat vaihtui tuplajaollisiin joissa siis 4x100 ja 5x100. Samalla eteen uudet pyöränlaakerit. Pyöränkulmien säätö ja sitten Rh:t alle.
Tänään vielä madalsin.
Talvella käytin myös sisustan palasina ja tein lattiamattojen alle uudet äänieristeet mistä tuolla ylempänäkin oli joskus juttua. Muutenkin tuli siistittyä mm. takavaloille menevät johtosarjat. Näistä ei näköjään kuvia tullut otettua.
Siinä kait ne enimmät. Motivaatiopula autoa kohtaan vaivaa vähän väliä. Alkaa tuntua jo vähän "loppuun" harrastetulta. Vanteista tuli kyllä hyvät vaikka vähän nähtyhän tämä vannemalli onkin.
Edit: Näkyskö nyt kuvat?
Viimeksi muokannut s4mU, 3.6.2018 22:36. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Re: Samun G3 Tdi
Tulikin tänään sattumalta tätä topikkia selailtua läpi ja mukava kuulla vähän tuoretta päivitystä! Kuvat ei itselle näy, onkohan vika vaan omassa koneessa..? :/
edit. Toimii, ja hyvin sopii myös zw1:et! :)
edit. Toimii, ja hyvin sopii myös zw1:et! :)
Re: Samun G3 Tdi
Vaikuttaa hyvältä, seuraavaksi vain tehoa irti autosta reippaasti :D
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa