Audi a4 1.8tq system too lean
Valvoja: ffp jäsenet
Audi a4 1.8tq system too lean
Mikähän kyseisessä autossa on vikana kun moottorihäiriönvalo syttyy ja vikakoodi ettö auto käy laihalla tyhjäkäynnillä. Painetesti tehty, bybas, pancake venttiili ja venttiili imusarjan alle vaidettu. Kaikki rikkinäiset huohotinletkut on vaihdettu. Vdcssällä katsottu group 32 ja lukema pyörii nollan ja 5% välillä. Group 33 ensimmäinen lokero on yleensä 0% mutta tyhjäkäynnillä alhaa yhtäkkiä nousemaan jopa -25%. En ole vielä hoksannut mitä arvot on kun vikavalo tulee, ja joskus vikavalo lähtee ilman vikakoodin nollaamista. Nyt hyviä ehdotuksia mikä voi tuollaista aiheuttaa. Mitään käyntihäiriöitä ei ole. Auto on siis a4 -01 1.8tq avj koneella.
Nyt on vähän lisää tutkittu autoa. Suction pumpulta menevä haara bleeder valve venttiilille oli kokonaan tukossa suction sisältä eli imusarjan ja tuon bleeder valven linja oli kokonaan tukossa. Tein painetestin uudelleen niin nokka akselin ketjunkiristäjän puolikuu tiiviste enää vuotaa. Kaikki takaisku venttiilit testasin. Jos vika vielä tulee niin onko enää muuta vikapaikkaa kun evap ja imusarjan alla oleva venttiili johon menee alipaine letkuja.
Onko vikakodi pysynyt poissa noilla toimenpiteillä?
Osaatko arvella mikä lopullinen vika voisi olla?
Itsellä on A6 1,8 t -03 ollut jo pari vuotta sama vika, että vaihtelevin välein tulee koodi: system too lean. Painetestessä imusarjaan paineistaessa ei juuri vuotoja huomaa. Yhden vuotavan letkun löysin öljysuodattimen vierestä - suction jet pumpun haaraan ( muistaakseni), mutta ei korjauksella ollut vaikutusta vikakoodiin.
Kuumalla ilmalla vikakoodi sattaa tulla vielä helpommin kuin talvella.
Vähän olen ihmeissäni mistä vika tulee.
Osaatko arvella mikä lopullinen vika voisi olla?
Itsellä on A6 1,8 t -03 ollut jo pari vuotta sama vika, että vaihtelevin välein tulee koodi: system too lean. Painetestessä imusarjaan paineistaessa ei juuri vuotoja huomaa. Yhden vuotavan letkun löysin öljysuodattimen vierestä - suction jet pumpun haaraan ( muistaakseni), mutta ei korjauksella ollut vaikutusta vikakoodiin.
Kuumalla ilmalla vikakoodi sattaa tulla vielä helpommin kuin talvella.
Vähän olen ihmeissäni mistä vika tulee.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa