Golf mk2 jarrujen päivitys

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Gab13
-
Viestit: 6
Liittynyt: 1.12.2013 10:36

Golf mk2 jarrujen päivitys

ViestiKirjoittaja Gab13 » 15.7.2015 9:02

Mielessä ois jos vaihtais normi kakkiksen onnettomat etulevyjarrut joihinki vähä parempiin.
Onks kellää tietoa meneeks esim mk3 jarrut suoraa kii ku niissä ois sentää jäähytetyt levyt tai onko kellää suositella jtai muuta?
Budjetti on aika pieni eli mihkää hipo racing osii ei oo varaa, mut sellaset katuautoon sopivat ois fine.

Eli jos vaa joku tietää jtai nii mielellää kertoo ettei tarvi turhaa ostella osia jotka ei sovikkaa autoo =D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 15.7.2015 9:47

G60 olka-akselit, satulat, kannakkeet, levyt.
Plug&pray asennus.

Osia löytyy Golf/Corrado/Passat, satuloita myös esim mk3 GTi samat satulat.

Itse kokenut kakkikseen enemmän kuin riittäviksi jarruiksi.

Esim. tästä valmis paketti paremmilla satuloita vielä.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 15.7.2015 10:09

Käyttikseen kun suunnittelee pienellä budjetilla jarruja kannattaa pitää myös mielessä millaista vannekokoa mikäkin kokonaisuus vaatii, ettei tule kalliita yllätyksiä talvirenkaissa ;)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 15.7.2015 10:48

Niin joo, nuohan vaatii 15" vanteen.

Gab13
-
Viestit: 6
Liittynyt: 1.12.2013 10:36

ViestiKirjoittaja Gab13 » 15.7.2015 11:01

Sebastianilla iha kivan näkönen setti, pistän viestii jos enemmän kiinnostun.
Ja joo auto on kesäkäytös ja 15" ku mahtuu nii on iha hyvä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.7.2015 13:41

Meniskö 256 mm jarrut ilman olka-akselin vaihtoa?

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 15.7.2015 14:27

Jos nykyiset jarrut ovat 239mm, olka-akselit joutuu vaihtamaan 256 mm ja isommille jarruille.
Pääsylinterin joutuu myös vaihtamaan 22,2 milliseen ja tehostimen pitää olla 9" (1.8 kakkiksesta löytyy ainakin).

Sopivat olka-akselit löytyynee helpoimmin
- 90 hv 1.8 Golf III Variant + kaikki 4x100-jakoiset 2.0 Golf III / Ventot / Passatit. Saman ikäisistä Seateistakin löytyy. Pääsylinterin saa samoista ajoneuvoista jos budjetti ei taivu uuden ostamiseen.

Satulat kannakkeineen
- 280mm jarruilla varustetut GTI ja VR6-Golffit (VR6 vissiin 92-94)

Levyt ja palat vaikkapa Motonetistä.


Sebastianin vinkkaama Pena K:n setti ei ole kyllä pahan hintainen jos miettii että uusiin Motonetin levyihin ja paloihin uppoaa jo reilu satanen...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 15.7.2015 15:19

Sopivat olka-akselit löytyynee helpoimmin
- 90 hv 1.8 Golf III Variant + kaikki 4x100-jakoiset 2.0 Golf III / Ventot / Passatit. Saman ikäisistä Seateistakin löytyy. Pääsylinterin saa samoista ajoneuvoista jos budjetti ei taivu uuden ostamiseen.

Tämäpä hyvä tietää, pitääpä purkamolta hakea toinenkin setti varalle kun siellä sopiva luovuttaja oli odottamassa.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 15.7.2015 16:31

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=15 ... ht=satulat

Tuolla on loistava yhteenveto isompien jarrujen tarpeeseen...

Nuo 280mm jarrut ei mahdu edes kaikkien 15 tuumaisten vanteiden sisään. Tuo vannekoko on ainakin omia ajatuksia hillinnyt kovasti kun ei millään huvittaisi alkaa taas hommaamaan uusia talvirenkaita. Nykyiset 256 milliset kun vielä mahtuu 14 tuumaisten vanteiden sisään....
Toki aina voi vaihtaa myös talvijarrut ;) :D

Gab13
-
Viestit: 6
Liittynyt: 1.12.2013 10:36

ViestiKirjoittaja Gab13 » 16.7.2015 7:39

Kiitos kaikest hyväst infost, pitää alkaa kattelee et mnkälaisen setupin sitä väsää =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa