AHL -kone käyntihäiriö. Nykiminen jatkuu.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

AHL -kone käyntihäiriö. Nykiminen jatkuu.

ViestiKirjoittaja kvaan » 15.3.2015 15:56

Elikkäs vanha kunnon 1.6 -litranen 8-venttiilinen pensakone oikuttelee. Tässä siis muovinen imusarja ja siinä joku läppäkoneistokin. Kun polkaset kaasun pohjaan, niin hetken kakoo ja voimaton, kunnes kierokset luokkaa 3500. Liikkeellä ollessa nykii, kun on kierrokset alhaalla. Tämä enemmän kuumana, kuin kylmänä. Paikallaan kun polkasee kaasua, niin kuuluu ensin pieni suhahdus kaasuläppäkotelon suunnalta ja sitten nousee kirrokset. Ilmanputsarilta lähtevä haitari oli rikku, mutta korjasin sen erkkarilla - ei vaikutusta. Kaikkai letkut näyttäs ehjiltä kaasuläpän luona ja imusarjan läppäkoneistokin liikkuu.
Voimat on tallella isoilla kierroksilla.
Vikavalo ei pala.
Mittarissa kohta 230 tuhatta.
Bensasuodatin ja ilmasuodatin ja tulpat alle 10 tuhatta ajetut.
Mitä teen seuraavaksi ?
Viimeksi muokannut kvaan, 15.7.2015 10:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 16.3.2015 21:26

Vikakoodit.

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 4.4.2015 11:36

Koodi 00515. Hall-tunnistin, signaali puuttuu, jatkuva. Vian sijainti:nokka-akselin asentotunnistin.
Pittääpä vaihtaa tuo - Moponetissa näkkyy olevan.
Kumma, että ei vikavalo pala

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 5.4.2015 9:49

Suhtaudun ite varauksella noihin motonetin ei oem osiin. Ne kun ei aina pelaa.

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 15.7.2015 10:03

Tarina jatkuu. Nykiminen ei poistunut kokonaan tuolla nokka-akslein anturin vaihdolla.
Nyt se nykiminen on entistä rajumpaa. Vedot häviää nykimisen alettua ja kaasupolkimella pitää härnätä, että saa kierrokset takaisin ja auto kulkee taas. Kylmänä vähemmän kuin kuumana. Kuormitettuna sitten ihan mahdoton.

Seuraavat vikakoodit tuli äsken;

- 00525 happitunnistin > virheellinen signaali, alhainen signaali, katkonainen
- 00515 Hall-tunnistin > signaali puuttuu, katkonainen
- 00282 Kaasuläppäventtiili > oikosulku, katkonainen
- 00537 Lambda säätö, alarajoitinarvo, katkonainen

Mitä teen seuraavaksi?

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 17.7.2015 12:38

Noh, pittääpä ite ruveta metsästämään vikaa, kun kerran kellään muulla ei oo ollu vastaavia ongelmia.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 19.7.2015 18:36

voisi tietysti helpottaa avunsaantia jos kertoisit vähän enemmän lähtötietoja kuten auton merkki ja malli sekä vuosimalli. Välttämättä kaikkia vag konsernin konetyyppejä ei muista ulkoa.

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 2.8.2015 17:27

Passat 1,6 vuosimalli 99.

Vaihdoin lambdan. Nykiminen loppui, mutta vielä löytyy vikakoodi 00515, eli nokka-akselin asentoanturi. Onko se Mätänetin tarvike sittenkin sontaa? Pittää vielä tutkia liitin. J

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 2.8.2015 17:37

You have been warned.. voi toki olla vaik ecullakin se vika mut vaikee olla mitään mieltä kun on motonetin laatuosia käytetty..

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 5.8.2015 7:48

Pittääkö sen sitten olla Boschin anturi vai onko joku muu hyvä merkki?
Saksan ebay:ssä olis Boschia saatavana suunnilleen samaan hintaan, kuin se Motonetin härpäke oli.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa