passat 4motion 1.9 Jarrut
Valvoja: ffp jäsenet
passat 4motion 1.9 Jarrut
Autolla ajettu nyt 356tkm. Viimekeväänä vaihdettu palat tällä tuli selvä parannus jarruihin, katsastuksessa ei mitään valitettu, mutta ei niissä kyllä oikein potkuakaan tunnu olevan. Alipainepumppu on nyt tulossa, jos saisi tehostajan kautta lisää potkua.
Levyt vaihdettu syksyllä ja palat kun olivat lähes uudet, niin hiottu suoraan. Tehoa tuli taas hieman lisää. Tästä huolimatta sama vaiva jatkuu kun vanhoillakin levyillä, eli jarrut eivät yhdessäkään nurkassa ota kokolevyn pinta-alalta. Vasempaan takanurkkaan joutui satulan vaihtamaan, kun vuoti, mutta yhtäpieneltä alalta sekin edelleen jarruttaa...
https://www.dropbox.com/s/43sn3k5x0uve9tr/etu.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/vi6sdk9lg8ss3ew/taka.jpg
Millä näitä pitääs lähtiä korjaamaan?
Levyt vaihdettu syksyllä ja palat kun olivat lähes uudet, niin hiottu suoraan. Tehoa tuli taas hieman lisää. Tästä huolimatta sama vaiva jatkuu kun vanhoillakin levyillä, eli jarrut eivät yhdessäkään nurkassa ota kokolevyn pinta-alalta. Vasempaan takanurkkaan joutui satulan vaihtamaan, kun vuoti, mutta yhtäpieneltä alalta sekin edelleen jarruttaa...
https://www.dropbox.com/s/43sn3k5x0uve9tr/etu.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/vi6sdk9lg8ss3ew/taka.jpg
Millä näitä pitääs lähtiä korjaamaan?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Itekin joskus koitin tuota palojen hiomista suoraan, mutta pieleen meni. Tuntu olevan niin pienestä kiinni vaikka digitaalitönärillä mittasin suoruuden. Ei se korjaantunu kun uusilla paloilla omalla kohdalla.
Jos oikeen haluaa yrittää, ni vois koittaa karhentaa tota kiillottunutta aluetta ja hioa ruosteet pois tolta alueelta miltä ei ota. Sit toivoa että palat "sisäänajautuu" uudestaan.
Jos oikeen haluaa yrittää, ni vois koittaa karhentaa tota kiillottunutta aluetta ja hioa ruosteet pois tolta alueelta miltä ei ota. Sit toivoa että palat "sisäänajautuu" uudestaan.
Tuollainen vaiva oli mulla 3bg:ssa aikoinaan kun jumittavien satuloiden takia jouduin taakse pistämään uudet levyt+palat ennenaikojaan. Oli palat jumissa satulassa niin että sai pajavasaralla ja meisselillä kolauttaa irti.
Reseptinä vanhan kansan asentajalta oli kunnon bräkleen huuhtelu ja satulan jumppaaminen herkäksi. samalla tietysti kaavin kaiken skeidan pois liukupinnoilta. Sitten tärkeimpänä on ottaa palasta maalit pois "liukupinnoilta" esim mirkelillä. Palan pitää olla satulassa 1-2mm klapilla jotta ei jumita. Mitään kuparitahnaa ei myöskään saa laitaa kun tekee jarrupölyn kanssa jumittavan mössön ajanmittaan.
Tuli pasuunaan tuollainen 0,5kN lisää taka-akselille jarruvoimaa.
Reseptinä vanhan kansan asentajalta oli kunnon bräkleen huuhtelu ja satulan jumppaaminen herkäksi. samalla tietysti kaavin kaiken skeidan pois liukupinnoilta. Sitten tärkeimpänä on ottaa palasta maalit pois "liukupinnoilta" esim mirkelillä. Palan pitää olla satulassa 1-2mm klapilla jotta ei jumita. Mitään kuparitahnaa ei myöskään saa laitaa kun tekee jarrupölyn kanssa jumittavan mössön ajanmittaan.
Tuli pasuunaan tuollainen 0,5kN lisää taka-akselille jarruvoimaa.
Noista oon ainaki ite syyllistyny kuparimömmöön + en oo hionu maaleja pois. Mutta kaipa se sitten pitääs kokeilla uusia ne kannakkeet, ne on ainki jonku verran kulahtanut. Ihme sinänsä kun jarrut ei laahaa, kylmät on kun parkkiin vetää, ellei oo jarrutellu.. Toisaalta se kuparimömmö varmaa vähentäis noiden kannakkeiden kulumista?? Nekin kun on niin yksinkertaseksi värkiksi aika hintavat (ainaki suomesta ostettaessa).
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
1J0698451C eli boran/ golf orkkos kitis on nuo shimmit. Palat nyt yhtäkkiä näyttää samalta, mutta pitää varmistaa ja ettii pajasta palat. Nii voi kokeilla sopiiko Passatin jarruihin. Sitten pikasel köökletuksella trw:n kitis tulos.4B0698451B ja trw:n nroTRW GDB1330.
Onko muillakin nm:n lisäksi kokemuksia ettei kannata laittaa mitään mömmöjä palan/ luistin väliin?
Onko muillakin nm:n lisäksi kokemuksia ettei kannata laittaa mitään mömmöjä palan/ luistin väliin?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kyl sieltä vikapaikka toiselta puolelta löyty. Toinen tuleva karva hapettunu poikki. Uudet palat kävin lopuksi kans hakemassa.
Satulan kannekkeissa edessä oli puolessavälissä palan kulku-uraa noin millin kolo. Siihen vähä kempin paikka-ainetta ja rälläkällä siloottelua.
Levyjä vähän karhensinsin 150 hiekkapaperilla siltä osin mistä ei ollut ottanu.
Takapaloiksi otin ne boran palat, kun niisä tuli ne shimmit mukana. Ero passatin omiin paloihin on se , että bora paloissa on viistetyt reunat.
En niitä ehtiny viel laittaan, mutta taaksekkin saa kannakkeen kolot täytellä
Satulan kannekkeissa edessä oli puolessavälissä palan kulku-uraa noin millin kolo. Siihen vähä kempin paikka-ainetta ja rälläkällä siloottelua.
Levyjä vähän karhensinsin 150 hiekkapaperilla siltä osin mistä ei ollut ottanu.
Takapaloiksi otin ne boran palat, kun niisä tuli ne shimmit mukana. Ero passatin omiin paloihin on se , että bora paloissa on viistetyt reunat.
En niitä ehtiny viel laittaan, mutta taaksekkin saa kannakkeen kolot täytellä
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 20 vierailijaa