Vento takajarrut puuttuu..

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

maxpower05
-
Viestit: 311
Liittynyt: 21.4.2005 20:42

Vento takajarrut puuttuu..

ViestiKirjoittaja maxpower05 » 6.6.2015 8:11

Nyt pikaisesti hyviä neuvoja, katsastus maanantaina ja autosta puuttuu takajarrut,
kengät on kulumattomat, kuin myös rummut, säätöpala kuitenkin pääsee alimpaan asentoon asti ja silti rummun saa vielä paikalle, onko normaalia? väärän kokoista rumpuakaan ei varmaankaan voi olla, kun kokovaihtoehtoja ei ole? sylinterit kyllä liikkuu poljinta painassa, mutta voima ei ole riittävä, onko kuorman tunteva venttiili siis ainoa aiheuttaja, pystyykö sitä jotenkin elvyttämään, olen väännellyt venttiilin vipua ja ruiskutellut ruosteenestoa, mielestäni ei kuitenkaan liiku poljinta sotkiessa..
outoa asiassa on, että myöskään käsijarrulla ei pidä kovinkaan hyvin, vaikka vetää tiukalle, niin ei jaksa pyörät lukkiutua hiekalla..
No vastapainoksi sitten etujarrut jää päälle, vaikka palat on löysät, liukupultit herkät ja männät liikkuu nätisti..mistäköhän sitä sitten lähtis korjaamaan..
auto on -95 1.8. 66kw, ei abs jarruja..

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 6.6.2015 9:23

Eihän vaan olis 180mm rummuille tarkoitetuilla kengillä kasattu? Noi Venton on 200mm.

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 6.6.2015 14:23

Siis jos säätökiila putoaa ala-asentoon ja silti saa rummut paikalleen niin kyllä jotain mätää on. Yleensä ollut säätökiila yläasennossakin tarkkaa sovittelua ja kenkien asennon hienosäätöä että saanut rummun sujahtamaan helposti paikalleen.

maxpower05
-
Viestit: 311
Liittynyt: 21.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja maxpower05 » 6.6.2015 17:22

ok..mahdoton sanoa mitkä kengät aikaisempi omistaja on vaihtanut, pitää sitten koittaa vaikka tehdä kenkien sylinterin puoleiseen päähän jotain lisäpalaa ensiavuksi, kun ei enää ehdi hommata toisia kenkiä ennen leima-aikaa..

maxpower05
-
Viestit: 311
Liittynyt: 21.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja maxpower05 » 7.6.2015 20:45

tein mittauksia ja melkein väittäsin että on 200mm kengät, ainakin kun irrallaan sovitin rumpuun, niin istuu täydellisesti halkaisijan puolesta, koitin hiukan karhentaa pintoja ja käsijarru ainakin nyt pitää kohtuu hyvin, koitin myös jarruventtiiliä säädellä, mutta siitä ei mielestäni ollut apua..no huomenna se dynamometrillä selviää riittääkö tehot..

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 7.6.2015 22:13

Teitkö jarrujen ilmauksen pyörät ilmassa, tai käsijarrunsäädön?

maxpower05
-
Viestit: 311
Liittynyt: 21.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja maxpower05 » 7.6.2015 23:25

kyllä se nosturilla oli ilmatessa..onko jotain vaikutusta? käsijarrua on kiristelty pyörillään.

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 8.6.2015 6:46

Jarrupaineen säädin pitää vetää ns. täyden kuorman asentoon, jotta ilmaus onnistuu.

Sitten, löysää ne käsijarruvaijerit ihan kunnolla, ja säädä jarrujen säätömekanismi sen jälkeen ""iholle".

Sitten vaijereiden säätö uudelleen.

Jos ei noilla konsteilla onnistu, on jarruihin vaihdettu vääriä osia.

maxpower05
-
Viestit: 311
Liittynyt: 21.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja maxpower05 » 8.6.2015 15:08

ok.. tosiaan vaijerit oli löysällä kun säädin, säätökiilan saa painaa ala-asentoon ja silti rummun saa helposti paikalle, no jokatapauksessa jarrut piti leimalla riittävästi..siitä ei jäänyt kiinni, ainoa vika oli välyksellinen alapallonivel, eikä siinä mitään, se oli uusi osa jolla ajettu alle 200km, no varaosaliikkeessä saivat kuulla kunniansa ja tilattiin trw:n nivel halpisosan tilalle..


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa