Golf mk5 todella paha aliohjaus (Solved)

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

lohiS
-
Viestit: 5
Liittynyt: 8.5.2011 21:49

Golf mk5 todella paha aliohjaus (Solved)

ViestiKirjoittaja lohiS » 19.5.2015 5:48

Hei!
Kääntyessä oikealle auto lähtee puskemaan vasen nurkka täristäen (eli aivan kuin rengas pomppisi, ei luistaisi). Autossa myös V-Maxx alusta ruuvattu alas asti, käytetty nelipyöräsuuntauksessa. Tätä tapahtuu siis todella hiljaisista käännöksistä, pitäisi pystyä ajamaan reippaasti kovempaa kyseiset mutkat.
Puslat menossa?
Vetaria en usko, kun aivan sama onko veto päällä vai ei.
Viimeksi muokannut lohiS, 21.5.2015 5:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 19.5.2015 6:06

Ettei vaan loppuis iskarista joustovara? Kokeile nostaa sentillä josko poistuis.

lohiS
-
Viestit: 5
Liittynyt: 8.5.2011 21:49

ViestiKirjoittaja lohiS » 19.5.2015 8:25

Voishan tuota koittaa. Samalle tasolle laskenut oikeen ja vasemman, niin en ole tuota osannut epäillä. Ei tosiaan mitään ongelmaa vasemmalle käännyttäessä.

taistelumarsu
-
Viestit: 72
Liittynyt: 22.4.2013 18:24

ViestiKirjoittaja taistelumarsu » 19.5.2015 17:51

Ettei tärinä johtuisi siitä että ajonvakautus puuttuu peliin ja jarruttelee jotain rengasta? Saattaisi olla sivuttaiskiihtyvyysanturi, ohjauspyörän asentotunnistin tai muu ajonvakautuksen toimintaan liittyvä tunnistin viallinen.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 19.5.2015 19:20

Tai sitten vasen puoli niiaa vaan käännöksissä enemmän koska sillä puolella istuu kuski.

taistelumarsu
-
Viestit: 72
Liittynyt: 22.4.2013 18:24

ViestiKirjoittaja taistelumarsu » 19.5.2015 20:25

Voihan se tosiaan olla niinkin pienestä kiinni kun alusta minimi korkeudessa ja jotain laatuvaihteluakin noissa halvemmissa sarjoissa saattaa esiintyä.

lohiS
-
Viestit: 5
Liittynyt: 8.5.2011 21:49

ViestiKirjoittaja lohiS » 20.5.2015 6:48

Eipä auttanut nurkan nostaminen. On ollut katsastuksessakin iskaritestit jees arvoilla. Vagcom ei ainakaan anna vikakoodia em. antureista?

taistelumarsu
-
Viestit: 72
Liittynyt: 22.4.2013 18:24

ViestiKirjoittaja taistelumarsu » 20.5.2015 9:19

Jos sinulla on vagcom/vcds käytössäsi niin loggaa nopeus, kiihtyvyys yms. anturien arvot ja vertaa onko niissä eroja toiseen suuntaan käännyttäessä. Tarvittaessa antureille saa thetyä sopeutuksen, tuolla lisää aiheesta: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Golf_(1K)_Brake_Electronics_(MK60)#Basic_Setting

Itselläni oli joskus ohjauspyörän asentotunnistimen arvot pielessä ja ruksutteli sitten jarruja toiseen suuntaan käännyttäessä hyvin pienissäkin nopeuksissa. Korjaantui anturin sopeutuksella. Vikakoodeja ei aiheesta antanut kuitenkaan. Sinun ongelmasi voi tietysti olla aivan muualla mutta kaikki vaihtoehdot on hyvä ottaa huomioon.

Topsuu
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.3.2012 18:14

ViestiKirjoittaja Topsuu » 20.5.2015 9:20

Tos mun kolmosessa samantapaista oiretta, epäilys että vetarin nivelissä väljyyttä tjsp. Pitää tutkia vklp.

lohiS
-
Viestit: 5
Liittynyt: 8.5.2011 21:49

ViestiKirjoittaja lohiS » 21.5.2015 5:25

Taistelumarsulle suuri kiitos vinkistä. Ohjeet eivät tosin päteneet omaani, mut hetken selailun jälkeen oikeat löytyi! Adaptoinnilla lähti 70% ongelmasta, joten palasin vielä korkeussäädön kimppuun.
Laatuvaihtelua olikin tolpissa. 1cm verran enemmän kierrettä oikealla puolella (mittasin tällä kertaa liikeradan), joten sitä nostamalla saatiin keula tasapainoon.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa