Mk4 Vakionopeudensäädin

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Honkkiz
uusi tulokas

Mk4 Vakionopeudensäädin

ViestiKirjoittaja Honkkiz » 12.5.2015 21:36

Hei!

Mk4 Golf GTI 1.8T vakkari ei toimi kuten pitäisi. Säädin menee kyllä päälle ja pois päältä jarrusta ja kytkimestä kuten pitääkin. Ongelmana on se, että kun vakkarin pitäisi kiihdyttää, se lopettaa toimintansa eikä saa takaisin päälle ennenkuin on käyttäny autosta virrat pois.

Autossa on AGU- moottori, eli kaasu toimii vaijerilla, joten vakkari toimii ilmeisesti alipaineella? Ainakin omasta mielestä vika viittaisi vuotoon, mutta en tiedä mistä vikaa pitäisi oikeastaan edes etsiä ja miten sitä voisi paikantaa. Onko kellään tarjota kokemuksia tai opastusta?

lumipallo_
-

ViestiKirjoittaja lumipallo_ » 13.5.2015 9:18

Lähes sama vika täälläkin samalla koneella ja vakkarilla. Toimii mulla tosin vieläkin satunnaisemmin, vakkari ei läheskään aina mene edes "päälle".

Oon kyllä miettinyt, et voisko myös vakkarin/vilkun viiksessä olla vikaa, vai ilmeniskö vika silloin eri lailla?

Honkkiz
uusi tulokas

ViestiKirjoittaja Honkkiz » 13.5.2015 13:53

Vian ilmenemisestä en osaa sanoa, mutta itse tosiaan vaihdoin jo viiksen eikä tuntunut auttavan. Suosittelen tekemään sen, on aika vähätuskainen homma.

Tosiaan tuossa muutama päivä sitten ystävä vilkaisi VAG-COMilla vikakoodit, mutta ei ilmeisesti löytänyt mitään syypäätä vikaan.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”