Käynniistyy mutta sammuu parin sekunnin kuluttua.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Joontte
-
Viestit: 8
Liittynyt: 16.3.2014 14:34

Käynniistyy mutta sammuu parin sekunnin kuluttua.

ViestiKirjoittaja Joontte » 25.4.2015 9:53

Passat 3b 1.8B 1999

Käynnistyy kuin palmun alta mutta sammuu parin sekunnin kuluttua.
Käynnistyy vaikka kuinka monta kertaa peräkkäin ja käy sekunnin tai pari mutta sitten sammuu.
Jos kaasuttelee niin kerkiää ottamaan kierroksia viiteen tonniin saakka ja sitten sammuu.

Autosta hajosi ensin laturi ja vähillä virroilla päästiin kotiin, uusi laturi paikoilleen jonka jälkeen ei enään käynnissä pysy. Virrat päälle laittaessa latausvalo syttyy ja käynnistyessä sammuu ja myös yleismittari näyttää että jännite nousee neljääntoista volttiin, eli laturi ilmeisesti kunnossa. Laturiin menee kaksinapainen liitin ohuita kaapeleita, estääkö käyntiä jos ne eivät saa kontaktia?

MemoScan U585 VAG CAN OBD2 OBDII laitteella olen yrittänyt vikakoodeja lukea mutta ei onnistu.

Olisiko hyviä ideoita miten jatkaa seuraavaksi.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 25.4.2015 10:33

Kuulostas siltä että ajonesto sammuttas auton.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 25.4.2015 11:03

kunnon testerillä koodit lukuun, ajonesto vialta juu kuulostaa. Onko toista avainta mitä voi kokeilla? Avain tai lukupuola viat on yleisiä.

Joontte
-
Viestit: 8
Liittynyt: 16.3.2014 14:34

ViestiKirjoittaja Joontte » 25.4.2015 11:03

Ratti ja airbäg irroitettu ja ajoneston antenni näkyvissä, mutta mitähän tälle voi tehdä.
Ajoneston valo syttyy kun virrat laittaa päälle ja sammuu kun auton käynnistää.

Molemmilla avaimilla kokeiltu monta kertaa ja sama lopputulos.

Millä ohjelmalla voisi todistaa ajoneston ongelman aiheuttajaksi?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 25.4.2015 11:20

VCDS esim.
Ajonesto jättää merkinnän vikamuistiin.

Jos ei itseltä löydy niin täältä löytyy vapaaehtoisia auttajia joilta voi kysellä vikakoodien lukua.

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 26.4.2015 9:26

Kaverille iski sama vaiva tuossa 2 kuukautta sitten passattiin. Ja se lähti toimimaan napakalla avokämmen lyönnillä ratin alapuolelle. Hapettumiahan näissä on ilmeisesti ollut johdotuksissa?

Joontte
-
Viestit: 8
Liittynyt: 16.3.2014 14:34

ViestiKirjoittaja Joontte » 26.4.2015 15:08

Nyt on sitten VCDS:llä vikakoodit luettu mutta mitään ei ollut.

Sen verran selvisi että kun ilmamassamäärän anturin liittimen irroittaa niin auto jää käyntiin ja ottaa kierroksia. Tarkoittaa ilmeisesti että pitää lähteä uuden anturin hankintaan.

Pihalla toinen samanmoisella koneella ja saman ikäinen passatti ja siitä löytyi muutamia vikakoodeja ja heikkoa käyntiä on ollut kylmällä koneella ennenkin.

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0130 - 35 - 10 Malfunction in circuit - intermittent

17987 - Throttle Actuator (J338)
P1579 - 35 - 00 Adaptation Not Started

Jälkimmäinen vika uusiutui heti koodien nollauksen jälkeen, koodit nollattiin koneen ollessa lämmin.
Onko jollain antaa näistä jotain suomennosta?

Ja kiitos aktiivisille neuvojille.

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 26.4.2015 15:47

1-lambdan virtapiirissä on satunnainen vika

Ja kaasuläpän perussäätö on suorittamatta

Joontte
-
Viestit: 8
Liittynyt: 16.3.2014 14:34

ViestiKirjoittaja Joontte » 26.4.2015 19:08

Tarkoittaako 1:lambda ensimmäistä lambdaa siis lähimpänä moottoria, jos tässä sitten niitä useampia on?

Mitä tarkoittaa kaasuläpän perussäätö ja kuinka se tehdään?

Joontte
-
Viestit: 8
Liittynyt: 16.3.2014 14:34

Ratkaistu

ViestiKirjoittaja Joontte » 14.6.2015 17:09

Ratkaisu kahden passattini ongelmiin jotka ilmaantuivat lähes samanaikaisesti oli ilmamassamäärän anturin vaihto molemmissa. Mutta vain Bosch tuntuisi kummassakin toimivan, toistakin merkkiä kokeilin kun oli hieman halvempi. Nyt muutaman viikon ajon jälkeen ei ongelmia kummassakaan ja ainakin toisessa myös polttoaineen kulutus näyttäisi pudonneen.
Toinen siis lähti kuin palmun alta vaikka 100 kertaa peräkkäin mutta sammui muutaman sekunnin kuluttua vaikka kuinka koitti kaasutella. Toinen sitten yksi sunnuntai aamu ei meinannut pysyä tyhjäkäynnillä käynnissä ja ajossa tehot hävisivät kesken kaiken eikä päässyt eteenpäin kuin kolmea kymppiä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 29 vierailijaa