Olen kiinnittänyt huomiota, että passat tavallaan lukitsee 3 vaihteen kick down kiihdytyksessä kesken kierrosalueen. 1 vaihteella veto on hyvä ja laatikko luistaa sopivasti kuten kuuluu. 2 vaihteelle vaihtaa napakasti ja veto pysyy hyvänä eikä 2 vaihteen aikana tapahdu ylimääräisiä nykäyksiä. 3 vaihteelle vaihtuu 2 vaihteen tavoin napakasti ja veto jatkuu hyvänä, mutta kun kyseessä on jo pitkähkö vaihde niin kiihdytyksen jatkuessa laatikko ikään kuin lukitsee 3 vaihteen ja tuntuu tavallaan välivaihto, jossa kierrokset putoavat noin 4000rpm-->3700rpm. Onko tämä laatikon ominaisuus/ normaalia? 4-vaihteelle vaihtaessa täyskiihdytyksessä vaihto on napakka ja veto jatkuu koko 100hp voimin tuulen suunnasta ja alamäen jyrkkyydestä riippuen, mutta 4-vaihde lukitsee samantien kuin olisi manuaalivaihde päällä.
Eihän näissä pitäisi 3 vaihteella olla lukkoa. Kävi mielessä teoria, että korkeilla kierroksilla ja rasituksessa 3 vaihde luistaa kunnes turbiinissa paine kasvaa ja se saa sen pidettyä kiiinni.
Autoon on tehty laatikkoremontti edellisen omistajan toimesta noin 100tkm sitten, jossa uusittu turbiini yms. Laatikko pelaa erinomaisesti, ainaostaan tähän täyskaasukiihdytyksen "ominaisuuteen" olen kiinnittänyt huomioita.
Passat 1.9 tdi avb automaattilaatikon 3 vaihde
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa