Löytyisköhän täältä apuja. Ja toivottavast tämä on oikealla osastolla. Pitkänä projektina ahtaa vw 1,9 sdi pelkällä eaton m45 remmillä. Ja ei puututa tässä threadissa jooko siihen onko järkeä vai ei - ei ole ;). Jottei ahdin tekis turhaa työtä ja siten lisäis turhaa polttoaineen kulutusta niin minua viisaammat ehdottivat jonkilaisen bypass venttiilin/järjestelmän rakentamista tuohon. Käsittääkseni tekee muutenkin remmin toiminnasta pehmeämpää/vähemmän kulmikkaampaa.
Jos haluaa tutustua tarkemmin: http://www.turbodiesel.fi/forum/viewtopic.php?f=5&t=686
Sain vinkin että G60 ympäristössä voisi olla toimiva järjestelmä joko sellaisenaan tai modattuna. Millä periaatteella tuo kaasuläppä/ bypass tuon g-laderin kanssa oikein toimii? Jos olen oikein ymmärtänyt niin bypass on integroitu G60 tekniikassa läppärunkoon? Yritin hakea aiheesta tekstiä ja kuvia osasta, mutta mitään selkeää ei löytynyt. Kuvia kyllä mutta olivat niin toisistaan poikkeavia että ei apuja. Homman haasteelliseksi taitaa tehdä se että G60 läppärunko on vaijerilla, sdi:ssä sähkökaasu ja mekaanista pumppua en kyllä laita. Tutkitaan ensin ennekuin ammutaan alas.
G60 kaasuläppä/läppärunko + by pass
Valvoja: ffp jäsenet
"by-passin" sulku tapahtuu yhdystangolla kaasuvipuun joka liikkuu kaasun käytön mukaan.
Täydelä kaasulla luukku on täysin kiinni, tyhjäkäynnillä auki. Muulloin siltä väliltä.
Jos jotain oikein selkiyttävää kuvaa tarvit niin voin illalla ottaa kun on tuo kaasuläppäkotelo irrallaan omastani.
Kaasuvaijeri vetää kaasuläppää(2) auki ja yhdystanko(3) vetää by-passia(2A alaspäin osoittava putki) kiinni.
Täydelä kaasulla luukku on täysin kiinni, tyhjäkäynnillä auki. Muulloin siltä väliltä.
Jos jotain oikein selkiyttävää kuvaa tarvit niin voin illalla ottaa kun on tuo kaasuläppäkotelo irrallaan omastani.

Kaasuvaijeri vetää kaasuläppää(2) auki ja yhdystanko(3) vetää by-passia(2A alaspäin osoittava putki) kiinni.
Taisin kattella tuota samaa kuvaa vagcatissa. En vain siitä tajunnut että miten toi pelaa. Nyt kyllä selvis, kiitos avusta. Toi saattas olla osittain toimiva systeemi mutta miten naittaa toi sähkökaasun kaveriksi. Enpä kyllä vielä tiedä. Täytyypä konsultoida viisaampia. Ideoita? Kaikkihan on tehtävissä jos vain on tarpeeksi osaamista. Omalla kohdalla ei ihan vielä tuohon piisaa. :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa