Eli oireet :
hitaassa vauhdissa auto heilahtelee sivuttais suunnassa, tuntee kun kuskin penkillä olkapäät heilahtaa tasaseen sivuttain, todettu useampaan kertaan 1 silmään ja tyhjäkäynnillä valuen eteenpäin.
Sama toistuu hieman miedommin n. 40-50 kmh vauhdissa.
Tärinää yli 110kmh nopeuksissa aina 140kmh asti jonka jälkeen loppuu.
Mielestäni tulee repsikan puolelta edestä. Näin myös moni repsikan penkillä matkustanut on todennut.
Pyörittelin viime vkl molempia eturenkaita ilmassa ja koitin väännellä josko pyöränlaakeriin viittaavaa vikaa, mutta napakasti pyörät oli kiinni, myös pyörittämällä en suurempia värinöitä huomannut.Oikea etu jarrulevy tosin oli ottanut satulaan kiinni ?! levyn ulkoreunassa oli useampi musta (palanut?) laikku.
vika on ollut pitemmän aikaa, aluksi ilmeni tuona moottoritie nopeuksilla tärinänä mutta tänä kevääni sitten alkoi tuo pompottelu ja heiluminen, vika korostuu kesällä kesärenkailla mutta on miedompi jos alla painavat alupallot. (195/15 pelllit vs 225/17 alut)
Voisiko tuo viitata kuitenkin pyöränlaakeriin? jarrulevyt ovat aika finaalissa ja ne on tilattu, katotaan auttaako vaihto mitään. Ylemmät tukivarret eteen on vaihdettu pari vuotta takaperin mutta alemmat ovat x vuotta vanhat. Talvella katsastuksessa kinusin että kiusaavat oikein kunnolla noita etupään pyöränripustuksia mutta eivät sieltä kuulemma mitään väljää löytäneet....
Koitin kamalasti kaivella netistä vastaavaan viittaavaa mutta en kyllä oikein löytänyt apuja, ideoita?
Vatkausta vapinaa ja tärinää.
Valvoja: ffp jäsenet
Kyllä se rengas oli se syypää, toki tota tärinää vielä on, mutta ei läheskään niin paljoa.
Eli tänään ajoin Tre -> riihimäki ja perille päästessä valoissa aukes yhtäkkiä repsikan ovi ja ambulanssin kuski tuli toteamaan että sun takakumi on aivan tyhjä.
Otin tuon pyörän irti ja siitä on yhestä kohtaa vyöt tullut ulos sekä kulunut vallaan kumit veks. Vähän kuin lukkojarrutuksen olis tehnyt.
Täytyy nyt vielä selvitellä noita tärinöitä kun niitä vielä oli vaikka renkaan jo vaihdoin, uudet levyt joka nurkkaan tulossa ens viikolla sekä molemmat etupyörän laakerit, katotaan josko noi auttas.
Eli tänään ajoin Tre -> riihimäki ja perille päästessä valoissa aukes yhtäkkiä repsikan ovi ja ambulanssin kuski tuli toteamaan että sun takakumi on aivan tyhjä.
Otin tuon pyörän irti ja siitä on yhestä kohtaa vyöt tullut ulos sekä kulunut vallaan kumit veks. Vähän kuin lukkojarrutuksen olis tehnyt.
Täytyy nyt vielä selvitellä noita tärinöitä kun niitä vielä oli vaikka renkaan jo vaihdoin, uudet levyt joka nurkkaan tulossa ens viikolla sekä molemmat etupyörän laakerit, katotaan josko noi auttas.
-
- -
- Viestit: 128
- Liittynyt: 19.5.2006 11:41
Meittokellolla mittaaminen
Lainaan hieman aihetta...
Eli miten tuo navan mittaaminen olisi helpoin tehdä eli riittääkö pelkän renkaan irrotus ja siitä jarrulevyn päältä mittaaminen vai onko syytä ottaa jarrulevy myös pois.
Paljonko tuossa saa olla maximissaan heittoa vai onko siihen mitään ohjetta anettu edes..
Eli miten tuo navan mittaaminen olisi helpoin tehdä eli riittääkö pelkän renkaan irrotus ja siitä jarrulevyn päältä mittaaminen vai onko syytä ottaa jarrulevy myös pois.
Paljonko tuossa saa olla maximissaan heittoa vai onko siihen mitään ohjetta anettu edes..
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa