Kaverilla Golffi tuolla surullisen kuuluisalla moottorilla.
Vetää mittatikun välin reilun parin sadan kilometrin aikana...
Uskaltaisikohan tuohon kokeilla Forten puhdistusta moottorille,jos se vaikka hieman auttaisi tuohon öljyn syöntiin?
Öljyt on vaihdettu säännöllisesti,eikä moottorikaan pitäisi olla loppuun ajettu (210tkm)
Forte+IV 1.4 16V?
Valvoja: ffp jäsenet
Mistä tuommoiseen kalkattavaan 1,4 koneeseen voisi kysellä uusia mäntiä? Alkaa tuo mekkala olla sitä luokkaa, että jotakin on tehtävä.
Itselläni kävi oma 1.4 bora tossa joulun seutuun koneremontissa. Kannattaa todella harkita kun mäntiä lähdetään vaihtamaan jossain pajalla niin kaikkineen lasku tulee olemaan 2000euron molemmin puolin. Itselläni oli kohtuu vähillä kilometreillä ja hyvillä varusteilla niin kannatti vielä tehdä.
Kannattaa odottaa jotain tälläistä jälkeä jos konetta rupeat avamaan. Ja tosiaan aloitusviestiinkin vastaten ei tälläisiä millään aineilla korjata.

Joo silläpä kyselen. Tolla polosella on ajettu 42 tkm eli siinä ei muuta vikaa ole kuin tuo helvetillinen kolina.
Onnistuuko tuo vaihto ottamalla kansi ja öljypotta pois, alakautta kanget auki ja yläkautta pihalle?
Niin se mäntäkauppa mistä saisi pikkusen paremmat männät kuin volkkarin sinne laittamat on.....
Onnistuuko tuo vaihto ottamalla kansi ja öljypotta pois, alakautta kanget auki ja yläkautta pihalle?
Niin se mäntäkauppa mistä saisi pikkusen paremmat männät kuin volkkarin sinne laittamat on.....
Juu kannen joutuu tietenkin ottamaan pois. Alakautta saa kanget auki ja yläkautta pihalle. Samaan hintaan kannattaa jo laittaa kanteen uutta osaa, itselläni oli muutama pakopuolen venttiiliohjuri kulunut -> uudet tilalle ja samaan kytiin venttiilivarrenkumit + kannen puhdistus ja oikaisu. Kannattaa kysellä paikalliselta koneistamolta jos sattuisivat vaikka myymään. Itse ainakin kyselin Tammer Dieseliltä alustavia hintoja ennen kuin vein auton pajalle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa