Trp T5 4 motion vaihteistonlaakeri

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Tompa
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.2.2014 22:35

Trp T5 4 motion vaihteistonlaakeri

ViestiKirjoittaja Tompa » 10.4.2015 19:02

Terve! Mikä laakeri on yllämainitun portterin vaihteiston päädyssä (renkaan puoleinen) semmosen peltikopan alla. Rupesi lootaa ääntämään ja tuon kupin kun otti irti niin tippui sieltä laakerin kuula poikineen. Joskus vanhoissa vag:eissa siin tais olla painelaakeri.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.4.2015 19:18

Mikä vuosimalli ja vaihteistokoodi?

Tompa
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.2.2014 22:35

ViestiKirjoittaja Tompa » 10.4.2015 20:04

Mistä vaihteiston koodi löytyy? Katon vm:n samal ku käyn kairaa vanhan laakerin jämät pois.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.4.2015 20:13

Huoltokirjan sisäkannessa on mallitarra.

Tompa
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.2.2014 22:35

ViestiKirjoittaja Tompa » 10.4.2015 22:38

Vuosimalli 06 ja askinkoodi JKT??
Viimeksi muokannut Tompa, 10.4.2015 22:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tompa
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.2.2014 22:35

ViestiKirjoittaja Tompa » 10.4.2015 22:40

Eipä tullu laakerin ulkokehä pois onko siellä lukko rengas sisäpuolella PRKL!!!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.4.2015 23:14

Onko siis tuon 13 sisällä?

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 11.4.2015 7:00

Siellähän on kytkinakselin laakeri. Vaatii vaihteison avaamisen. Lukkosokka on ulkopuolella. Laakeri on prässäämällä kytkinakselissa kiinni.

Ja vaihteiston kuoressa se on myöskin lämpösovitteella, eli asennetaan paikalleen lämmittämällä vaihteiston kuori ennen kasaamista.

Irti lähtee kyllä ilman lämpöäkin, kunhan antaa vaan moskalla mailaa.

Tompa
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.2.2014 22:35

ViestiKirjoittaja Tompa » 11.4.2015 7:18

Juuri tuon takana. Tässä ei ole tuossa alapuolella tuollaista kantta vaan muuten umpeen valettu tuo pääty.

Tompa
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.2.2014 22:35

ViestiKirjoittaja Tompa » 11.4.2015 7:23

Ulkokooli pyörii sormin siinä reijässä ilmeisesti siis myös sisäpuolella lukkorengas. Sehän mukava jos vaatii luotan aukasun ku paska laakeri killottaa siinä nenän edessä. PRKL!!

Tompa
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.2.2014 22:35

ViestiKirjoittaja Tompa » 11.4.2015 11:11

Oisko sulla H Jormalainen semmosta kuvaa mistä näkyisi tuo laakeri?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.4.2015 11:52

Tuosta 14?

Jos, niin se on 02F 311 115 ja sillä on hintaa pari kymppiä. Työstä sitten vähän enemmän...

Tompa
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.2.2014 22:35

ViestiKirjoittaja Tompa » 11.4.2015 12:47

16 onko siinä laakereita joku kaulus?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.4.2015 13:32

Öö, what?

Se on 0A5 311 235 B ja kuvahaku näyttäs että siinä on kaulus. Se onkin sitten jo satanen alkuperäisenä.

Tompa
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.2.2014 22:35

ViestiKirjoittaja Tompa » 11.4.2015 14:33

Juu tuo känny heittelee noita omia sanoja :)

Siis tuo nro. 16 on paskana. Ja asia vissiin tosiaankin niin että pitää aski leväyttää auki että sen voi vaihtaa. Johtuen nimenomaan tuosta kauluksesta.

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 12.4.2015 6:21

Edelleen. Kyllä on purettava. Se on prässäämällä kiinni kytkinakselissa --> vaatiin kytkinakselin irroituksen --> vaatii vaihteiston purkamisen

Tompa
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.2.2014 22:35

ViestiKirjoittaja Tompa » 13.4.2015 10:05

Juu kyllä mä uskoin, mutta jästipäänä halusin kuvasta nähdä tuon Ulkokooli homman ;). Mites tuo lootan purkaminen onko siinä jotain erityistä mitä pitää ottaa huomioon?

Autosta vissiin helpoin pudottaa apurunko hammastankoineen päivineen alas jotta saa lootan alas?

sprint
-
Viestit: 84
Liittynyt: 26.8.2003 16:03

ViestiKirjoittaja sprint » 13.4.2015 12:31

Apurunko pois ja sitä kautta purku, Samalla kannattaa tarkastaa kaksoismassakytkimen kunto jos paljon ajettu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa