Eli kyseinen auto nykii ainoastaan 90-100km/h vauhdista ja siitä ylöspäin ihan kiitettävän riittävästi.. ei hyydy kuiteskaa mut nykii ja pätkii menoa jos 100km/h esim motarilla ajelee ja on todella rasittavaa.
Muuten lähtee käyntiin hyvin ja kulkee normaalisti, antaa kierroksia myös nätisti..
Moottori: 2.0 (115hp automaatti lootalla) -1994 ja juuri vaihdettuja osia:
-Tulpat + tulpanjohdot
-Virranjakajan kansi / Pyörijä
-Sytytyspuola
-Bemsapumpun rele.
-Termostaatti 82" astetta.
Onkos muilla samanlaisia vikoja ollut 2.0 ventoissa ??
Vw Vento 2.0 automaatti -94 Nykii ajaessa.
Valvoja: ffp jäsenet
Vw Vento 2.0 automaatti -94 Nykii ajaessa.
Viimeksi muokannut l4t3z11, 10.4.2015 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On, joten seuraan mielenkiinnolla, millaisia vastauksia saat tähän. Oma Vento (-97 2.0 AGG man. vaiht) tosin tekee niin, että nykii terävästi, keskimäärin kerran joka ajolenkin aikana. Ajonopeudella ei väliä, nykii satunnaisesti sekä motarilla että kaupungissa. Nykiessä öljypaineen merkkivalo välähtää, ja kierrokset tippuu nopeasti kohti nollaa, yleensä tosin nykiminen kestää n. puoli sekuntia, minkä jälkeen meno jatkuu. Bensapumpun rele vaihdettu, mutta ei auttanut, tämä koska kuulin mielestäni relen naksuntaa nyinnän aikana. Voisiko olla hall-anturi?
Muita oireita on, että kovemmassa vauhdissa ottaa kierroksia tosi laiskasti ja silloin nykii myös kiihdyttäessä, esim. 80-120 kiihdytykseen pitää varata runsaasti aikaa ja kaasutella varovasti, jotta ei ala nykiä.
Muita oireita on, että kovemmassa vauhdissa ottaa kierroksia tosi laiskasti ja silloin nykii myös kiihdyttäessä, esim. 80-120 kiihdytykseen pitää varata runsaasti aikaa ja kaasutella varovasti, jotta ei ala nykiä.
Itse sain jostain selvitettyä että voisikohan johtua Lämpötila anturista jos sekoittaa jotenki bensan saannin tms.. Koska itselläni autossa ei lämmöt nouse yli 80" asteen millään vaikka kuinka pitää autoa käynnissä tai ajaa kovemmin, Nykiminen tänää alkoi pahempana kaupungissa mutta pääsee jotenki eteenpäin..
Toinen asia: eikös Lämpömittarin kuuluis näyttää heti lämpöjä kun laittaa virrat päälle ?? Itselläni nousee vasta ajaessa hiljaa siihen paljonko lämmöt on eli 80" astetta max... eikös 90" ole normaali moottorilämpö vw vai riippuuko se tila Termarista?? :/
Vittumainen vika kylläkin, bensapumppu surisee hyvin ja käy muuten nätisti mutta välillä nykii ilkeen olosesti...
Toinen asia: eikös Lämpömittarin kuuluis näyttää heti lämpöjä kun laittaa virrat päälle ?? Itselläni nousee vasta ajaessa hiljaa siihen paljonko lämmöt on eli 80" astetta max... eikös 90" ole normaali moottorilämpö vw vai riippuuko se tila Termarista?? :/
Vittumainen vika kylläkin, bensapumppu surisee hyvin ja käy muuten nätisti mutta välillä nykii ilkeen olosesti...
Jos lämmöt ei nouse, niin termarin vaihto. Tuo osa kun ei paljoa maksa, samalla saa hieman tuoreempaa jäähdytysnestettä koneeseen.
Ventosta pystyy lukemaan vikakoodit, sieltä löytyy 2x2 liitin, todennäköisesti siellä vaihdekepin edessä keskikonsolissa.
Nykiminen voi johtua niin monesta asiasta, rikkinäisestä sulakkeesta öljypumppuun ja automaatissa vikakohteita vielä enemmän. Joten lähtisin vikakoodien lukuun ensin, turha arpoa.
Ventosta pystyy lukemaan vikakoodit, sieltä löytyy 2x2 liitin, todennäköisesti siellä vaihdekepin edessä keskikonsolissa.
Nykiminen voi johtua niin monesta asiasta, rikkinäisestä sulakkeesta öljypumppuun ja automaatissa vikakohteita vielä enemmän. Joten lähtisin vikakoodien lukuun ensin, turha arpoa.
Vika löytyi ja auto kulkee normaalisti ja ripeesti, ostin auton tälläsenään että nyki 100km/h vauhdissa vanhalt papalta.. En tajunnut katsoa osto tilanteessa öljyjä koneesta, Ihmettelin että miksi Virrat päällä vilkuttaa öljy valoa.. sammuu ku käynnistää...
TIKKU AUKI JA KAPPAS, MISSÄ MUN ÖLJYT MAHTAA OLLA KU TIKKU VÄHÄN KASTU.
Noh kaverille soitto ja 5w40 öljyä koneeseen nopeesti pari litraa, Pätkiminen hellitti vähäks aikaa kunnes 5km päästä alkoi sitten Öljyvalo vilkkumaan ajossa + Summeri huutamaan ilkeesti että nyt ei oo kaikki ihan oikein...Kotona Netti selailua hetki ja ahaa... Väärät litkut koneessa ni öljynpaine laskee 2000rpm kierroksilla ja rupee huutamaan varoitusta että öljy ei kierrä kunnolla Tai että Öljypumppu rikki... HUH !
Eiku vauhdilla tänään Aamusta heti huoltoon ja ekaksi Öljyjen vaihto + suodattimen, Auto pajalla 2tuntia & samalla olivat kiristäneet Öljykellon liittimen ku oli löysällä. Kuullemma sai ilmaa välistä.. 80e maksoin ja auto toimii nyt ku unelma, ei nyi eikä pätki enään vaikka ajais 130km/h motarilla, Eli öljytkin vaikuttaa näköjään tohon vikaan kans (Nyt Mobil 5w50 racing öljyä ja hyvin toimii auto)
Seuraavaksi pitää jo sitten vaihtaa Kaikki Takajarru putket koska oikealla on murtuma ja Tänää huomasin että VUOTAA VÄHÄN MAAHAN / vasemmalla ruostunut 40cm pätkält... Ihanaa tää autoilu ku rahat palaa ja vitutus käyrä nousee (115e Taakse uudet jarruputket + nesteet & Kaverille asennukseen 80e)..... :D
Autoon papan toimesta vaihdettu 5kk sisään:
-Venttiilikopan tiiviste (kuitin mukaan)
-Jarrulevyt + palat eteen ja taakse.
-Sähköhilppeet koneeseen.
-Loppu putkisto laitettu.
-Takavalot uusittu?
Kuitteja löytyy näköjään tähän ventoon ihan mukavasti. Iskarit + jouset uusittu 2013 syksyllä ja vieläkin näyttää uusilta :D :D
TIKKU AUKI JA KAPPAS, MISSÄ MUN ÖLJYT MAHTAA OLLA KU TIKKU VÄHÄN KASTU.
Noh kaverille soitto ja 5w40 öljyä koneeseen nopeesti pari litraa, Pätkiminen hellitti vähäks aikaa kunnes 5km päästä alkoi sitten Öljyvalo vilkkumaan ajossa + Summeri huutamaan ilkeesti että nyt ei oo kaikki ihan oikein...Kotona Netti selailua hetki ja ahaa... Väärät litkut koneessa ni öljynpaine laskee 2000rpm kierroksilla ja rupee huutamaan varoitusta että öljy ei kierrä kunnolla Tai että Öljypumppu rikki... HUH !
Eiku vauhdilla tänään Aamusta heti huoltoon ja ekaksi Öljyjen vaihto + suodattimen, Auto pajalla 2tuntia & samalla olivat kiristäneet Öljykellon liittimen ku oli löysällä. Kuullemma sai ilmaa välistä.. 80e maksoin ja auto toimii nyt ku unelma, ei nyi eikä pätki enään vaikka ajais 130km/h motarilla, Eli öljytkin vaikuttaa näköjään tohon vikaan kans (Nyt Mobil 5w50 racing öljyä ja hyvin toimii auto)
Seuraavaksi pitää jo sitten vaihtaa Kaikki Takajarru putket koska oikealla on murtuma ja Tänää huomasin että VUOTAA VÄHÄN MAAHAN / vasemmalla ruostunut 40cm pätkält... Ihanaa tää autoilu ku rahat palaa ja vitutus käyrä nousee (115e Taakse uudet jarruputket + nesteet & Kaverille asennukseen 80e)..... :D
Autoon papan toimesta vaihdettu 5kk sisään:
-Venttiilikopan tiiviste (kuitin mukaan)
-Jarrulevyt + palat eteen ja taakse.
-Sähköhilppeet koneeseen.
-Loppu putkisto laitettu.
-Takavalot uusittu?
Kuitteja löytyy näköjään tähän ventoon ihan mukavasti. Iskarit + jouset uusittu 2013 syksyllä ja vieläkin näyttää uusilta :D :D
Bensapumpun rele vaihdettu, mutta ei auttanut, tämä koska kuulin mielestäni relen naksuntaa nyinnän aikana
Kokeile vaihtaa ECU:n rele. Kolmas vasemmalta ylärivistä (ECM)
http://i0.wp.com/faculty.ccp.edu/facult ... _block.jpg
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa