GTI MK1 -83 Kesä update -18
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Jaa-a,mitä sitä sitten?
pientä perän sovittelua ja pitää vielä nuo valojen raamit koittaa sutia mustaksi teeman mukaan.
Onneksi sitä tuossa dieselin tekniikassa ei seuraa matkassa kovinkaan montaan johtoa,niin helpottaa kovasti asiaa.
Tuli sitten huomattua,että jarruihin on kaikki muut oikeat osat hommattuna paitsi kannakeraudat =/ No nyt on nekin puhallusta odottelemassa ja eiköhän sitä valmistakin tässä.
3,5H ja 2 ukkoa myöhemmin tuumattiin tuon verran olevan ylimääräistä johtoa jonkun ääliön olevan laittaneen jonkun johtosarjaan (uupuu muutama kuvasta) Eli total ~3,5Kg tavaraa irtosi
En tiedä mitä se tuo ecu oli syönyt,mutta vahva epäilys KAIKEN,eli sekin purkuun ja maaliin
Vähän siedettävämpi
Niii joo.. Ei tuon enempää vaatinu mittaristosta ottaa pois siivua jos mieli käyttää tuota sähköstä mittaria..Eli tuon verran ite mittarista ja sitten raameista yläosastaan ~puolet ja vaati luonollisesti kannakkeiden levityksen ja ~5mm upotuksen muokkauksen ja näiden kiinnikeraudoituksen siirron+ jatkon näihin ja tietenkin mittariston taustavalaistuksen poiston .
tietenkin itse koelaudasta saikin uhrata sisältä tuon verran tavaraa ja pyöristää joka paikasta,että edes pöydällä kokeilessaan teoriassa mittaristo irtosi,mutta paha sanoa lähteekö tuo tuolta pois siinä vaiheessa kun koelauta on lopullisesti paikallaan
Vaan minkä v*tun sitte teet.. tuon on se lopunviimein näkymä KORKEUDEN puolesta mikä persejalkaa kohtaa ( hieman sivusuuntainen kuva),eli kaikkea ei saa näkyviin ja joka milli on käytetty melkolailla mitä tehtävissä on ( valojen kannakkeet kiinni rattiakselin tukiraudoissa ja etupaneli pirrattuna) Kai se on tuohon tyydyttävä ja plasmapohjat on hörsteineen tilattu,eli tavoite on musta/valko-look päivällä ja puna/sini neloskoppa periaatteella iltasella.
Nii joo.. tuon verran omasta mielestäni hyvin onnistuin mitoittamaan reiät kohilleen itse lautaan (kuvassa oma mittaristo toki paikallaan) Mutta onneksi hetket parkettihommissa ei menneet hukkaan ja osasi ottaa huomioon yleiset muuttujat ja sai aikaan jopa paikalleen menevän kappaleen melkolailla kohillaan olevilla rei'illä.
Tälle viikkoa vielä pitäisi tupsahtaa 60 metriä johtosukkaa ja 2,5" rosteriputkisto,eli hieman taasen tavaraa millä jatkaa touhuja.
pientä perän sovittelua ja pitää vielä nuo valojen raamit koittaa sutia mustaksi teeman mukaan.
Onneksi sitä tuossa dieselin tekniikassa ei seuraa matkassa kovinkaan montaan johtoa,niin helpottaa kovasti asiaa.
Tuli sitten huomattua,että jarruihin on kaikki muut oikeat osat hommattuna paitsi kannakeraudat =/ No nyt on nekin puhallusta odottelemassa ja eiköhän sitä valmistakin tässä.
3,5H ja 2 ukkoa myöhemmin tuumattiin tuon verran olevan ylimääräistä johtoa jonkun ääliön olevan laittaneen jonkun johtosarjaan (uupuu muutama kuvasta) Eli total ~3,5Kg tavaraa irtosi
En tiedä mitä se tuo ecu oli syönyt,mutta vahva epäilys KAIKEN,eli sekin purkuun ja maaliin
Vähän siedettävämpi
Niii joo.. Ei tuon enempää vaatinu mittaristosta ottaa pois siivua jos mieli käyttää tuota sähköstä mittaria..Eli tuon verran ite mittarista ja sitten raameista yläosastaan ~puolet ja vaati luonollisesti kannakkeiden levityksen ja ~5mm upotuksen muokkauksen ja näiden kiinnikeraudoituksen siirron+ jatkon näihin ja tietenkin mittariston taustavalaistuksen poiston .
tietenkin itse koelaudasta saikin uhrata sisältä tuon verran tavaraa ja pyöristää joka paikasta,että edes pöydällä kokeilessaan teoriassa mittaristo irtosi,mutta paha sanoa lähteekö tuo tuolta pois siinä vaiheessa kun koelauta on lopullisesti paikallaan
Vaan minkä v*tun sitte teet.. tuon on se lopunviimein näkymä KORKEUDEN puolesta mikä persejalkaa kohtaa ( hieman sivusuuntainen kuva),eli kaikkea ei saa näkyviin ja joka milli on käytetty melkolailla mitä tehtävissä on ( valojen kannakkeet kiinni rattiakselin tukiraudoissa ja etupaneli pirrattuna) Kai se on tuohon tyydyttävä ja plasmapohjat on hörsteineen tilattu,eli tavoite on musta/valko-look päivällä ja puna/sini neloskoppa periaatteella iltasella.
Nii joo.. tuon verran omasta mielestäni hyvin onnistuin mitoittamaan reiät kohilleen itse lautaan (kuvassa oma mittaristo toki paikallaan) Mutta onneksi hetket parkettihommissa ei menneet hukkaan ja osasi ottaa huomioon yleiset muuttujat ja sai aikaan jopa paikalleen menevän kappaleen melkolailla kohillaan olevilla rei'illä.
Tälle viikkoa vielä pitäisi tupsahtaa 60 metriä johtosukkaa ja 2,5" rosteriputkisto,eli hieman taasen tavaraa millä jatkaa touhuja.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Kyllä ne nyt alkaa olemaan melkolailla jouten, kun eivät oikein enää allekaan mahdu ainakaan edessä jarrujen takia.
isolta osaltaanhan noissa on hapettumia nuo laikut,mutta on sitä toki sitä kevyttä koloakin,En silti pidä pahakuntoisina ja varmaan ihan pelastettavissa.
On mulla sitte myös nyt ladosta kaikkien vuosien jälkeen taas esille kaivautuneet kakkikseen tarkoitetut votexin korisarjaan kuuluvat 5,5x13" alut =) (muistaakseni harmaa/hopeanharmaa 2-väritys ja tuon parempaa kuvaa en googlella löydä millään http://www.wheels-and-rims.com/images/ALY62273U.jpg (tuostakin kuvasta uupuu se suora keskilätkä)
isolta osaltaanhan noissa on hapettumia nuo laikut,mutta on sitä toki sitä kevyttä koloakin,En silti pidä pahakuntoisina ja varmaan ihan pelastettavissa.
On mulla sitte myös nyt ladosta kaikkien vuosien jälkeen taas esille kaivautuneet kakkikseen tarkoitetut votexin korisarjaan kuuluvat 5,5x13" alut =) (muistaakseni harmaa/hopeanharmaa 2-väritys ja tuon parempaa kuvaa en googlella löydä millään http://www.wheels-and-rims.com/images/ALY62273U.jpg (tuostakin kuvasta uupuu se suora keskilätkä)
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Mihinkäs sitä jäätiinkään? Ai niin. keskenhän se on ja pahasti ja näyttää huonoimmassa tapauksessa tulevan rakentelusäännöksetkin jo kohta vastaan jos oikein huonosti käy niiden vääntöjen kyttäämisien kanssa =/
Joten jotain se on siis tuollekin viimein tehtävä ja siinäpä niitä kuvia sitten eholle.
Pakopiipuksi päätyi 2,5 " rosteri kolmella v-bändillä
Katkaisukohdiksi tuli hieman ennen taka-akselia ja toinen ennen etummaista vakaajaa.
Ahtimen päähän 1 liitos vielä,niin eiköhän se sillon jo ala riittämään.
Tuommonen tanko kai siitä sitten tuli kaikenkaikkiaan.
Lootan päähän jotain tukea sentään.
Kattoluukku kai se oli melko kirjaimellisesti moro ja ei kauheasti tuosta kannattanut mitään alkaa tekemään =/
Kantti oli tuostakin hävennyt mikä vedet ohjaa reunoille.
Kovin häävi ollut toinenkaan reuna ja ulos asti pullisteli.
Verhoilun panelistakin oli tinksit melkolailla kadonneet ja yleinen kuntokaan mikään mahtavin = vaihtoon.
Tuosta siis tilalle
Ja tuonne se pitäs naarmuttamatta koittaa saada asemoitua.
Sinnehän se meni kohtuudella.
Rajatkin sai muutamalla yrityksellä kohilleen ja kampi pysähtyy kumpaankin päähän oikeaan kohtaan jopa.. ja kuten huomata saattaa,niin itse väkertämästä kattoverhoilusta tuli etuosastaan jopa ihan helvetin hyvä ja takaosastaankin kohtuullinen.
Säädöt löyty aika mukavasti ulkopuolellekin asti ja pystyy elämään asian kanssa.
Pyyhkijäkoneistolle tuommonen umpijööti alumiinipötkö
Ja se jopa osottautui melko tukevaksi värkiksi näin käsin riuhtomalla.. jää nähtäväksi onko sitten näin.
Tästä sitä ei paljon pisteitä jaeta,mutta ainakin on koelauta helppo laittaa paikalleen ja noin nuo ainakin pysyy paikoillaan =) ( a-vectran takalasin tiivisteestä pätkät =) )
Vyöt oli jo melko mukavan hajuset ja kieltämättä jopa värisetkin,niin kohtuu hinkkaamisella sai tuonkin näköiseksi.
Punosletkunkin olleet jo hyvän tovin hyllyssä odottamassa innokasta asentajaa.
Tuommosesta rööristä pitäs ilmansa imasta.
Ja noilta kohdin
Ulkopuoleltakin sai vähän koristella jo tässä välissä
tuommoseksihan se sillo jäi
Pakkohan se on nuo teipit tuonne takaisin kuitenkin laittaa.
Sama homma kylkeen
Takavalojen reunat oli aika ankarat hopeana,niin nyt ovat mustat
Pakko oli tuohon valojenkin väliin tuo teippi sitten jälkeenpäin tilata.
Ja kyllä tuo mielestäni nyt paremmalle näyttää.
Verhoilut kontin puolelta oli aikoja sitten pehmenneet ( ne mitä oli edes tallessa) Niin päätin tehdä kokonaan sitten uudet.
Kovasti olisi taas osaa postissa tulossa ja johtosarjankin olen saanut johtosukkaan vedeltyä kesällä jo,mutta jonkun verran vaatii vielä pituuksiin säätöä ja muokkaamista,mutta ovat jo kuitenkin konetilassa asti menossa.
Jos sitä syksyyn mennessä saisi jollekin järkevälle tolalle tämän ja pääsis tuohon omaan talliin joko nyt viimein löytyy ja saisi kaiken ns. hienosäädön tehdä sitten siellä.
Vielä tosin siinäkin on hommaa,kun sähköt ja maalaukset jne jne on vielä vaiheessa,mutta jospa sen tuossa kun kelit lämpeää.
Joten jotain se on siis tuollekin viimein tehtävä ja siinäpä niitä kuvia sitten eholle.
Pakopiipuksi päätyi 2,5 " rosteri kolmella v-bändillä
Katkaisukohdiksi tuli hieman ennen taka-akselia ja toinen ennen etummaista vakaajaa.
Ahtimen päähän 1 liitos vielä,niin eiköhän se sillon jo ala riittämään.
Tuommonen tanko kai siitä sitten tuli kaikenkaikkiaan.
Lootan päähän jotain tukea sentään.
Kattoluukku kai se oli melko kirjaimellisesti moro ja ei kauheasti tuosta kannattanut mitään alkaa tekemään =/
Kantti oli tuostakin hävennyt mikä vedet ohjaa reunoille.
Kovin häävi ollut toinenkaan reuna ja ulos asti pullisteli.
Verhoilun panelistakin oli tinksit melkolailla kadonneet ja yleinen kuntokaan mikään mahtavin = vaihtoon.
Tuosta siis tilalle
Ja tuonne se pitäs naarmuttamatta koittaa saada asemoitua.
Sinnehän se meni kohtuudella.
Rajatkin sai muutamalla yrityksellä kohilleen ja kampi pysähtyy kumpaankin päähän oikeaan kohtaan jopa.. ja kuten huomata saattaa,niin itse väkertämästä kattoverhoilusta tuli etuosastaan jopa ihan helvetin hyvä ja takaosastaankin kohtuullinen.
Säädöt löyty aika mukavasti ulkopuolellekin asti ja pystyy elämään asian kanssa.
Pyyhkijäkoneistolle tuommonen umpijööti alumiinipötkö
Ja se jopa osottautui melko tukevaksi värkiksi näin käsin riuhtomalla.. jää nähtäväksi onko sitten näin.
Tästä sitä ei paljon pisteitä jaeta,mutta ainakin on koelauta helppo laittaa paikalleen ja noin nuo ainakin pysyy paikoillaan =) ( a-vectran takalasin tiivisteestä pätkät =) )
Vyöt oli jo melko mukavan hajuset ja kieltämättä jopa värisetkin,niin kohtuu hinkkaamisella sai tuonkin näköiseksi.
Punosletkunkin olleet jo hyvän tovin hyllyssä odottamassa innokasta asentajaa.
Tuommosesta rööristä pitäs ilmansa imasta.
Ja noilta kohdin
Ulkopuoleltakin sai vähän koristella jo tässä välissä
tuommoseksihan se sillo jäi
Pakkohan se on nuo teipit tuonne takaisin kuitenkin laittaa.
Sama homma kylkeen
Takavalojen reunat oli aika ankarat hopeana,niin nyt ovat mustat
Pakko oli tuohon valojenkin väliin tuo teippi sitten jälkeenpäin tilata.
Ja kyllä tuo mielestäni nyt paremmalle näyttää.
Verhoilut kontin puolelta oli aikoja sitten pehmenneet ( ne mitä oli edes tallessa) Niin päätin tehdä kokonaan sitten uudet.
Kovasti olisi taas osaa postissa tulossa ja johtosarjankin olen saanut johtosukkaan vedeltyä kesällä jo,mutta jonkun verran vaatii vielä pituuksiin säätöä ja muokkaamista,mutta ovat jo kuitenkin konetilassa asti menossa.
Jos sitä syksyyn mennessä saisi jollekin järkevälle tolalle tämän ja pääsis tuohon omaan talliin joko nyt viimein löytyy ja saisi kaiken ns. hienosäädön tehdä sitten siellä.
Vielä tosin siinäkin on hommaa,kun sähköt ja maalaukset jne jne on vielä vaiheessa,mutta jospa sen tuossa kun kelit lämpeää.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Uusia osia tuli erinäisten tiivisteiden ja muovien osalta taas tuon verran + takalasi kun on jotain ihan luokatonta se alkuperäinen( pitää noita muita katella sitten vaikka myöhemmin)
V'tut minä noihin ensimmäisiin c-pilari vedoksiin ollu oikein tyytyväinen ja piti tehdä sitten tuohon tapaan
Tuli siinäkin venyttelyssä rajansa vastaan ja ei mun taidoilla enää tuon kummempaa tällä kertaa saanu aikaan,mutta paikotaan vaikka myöhemmin jos alkaa ahistaan
Alkaa ulkoa olemaan jollakin mallilla ehkäpä?
Akulle jotain tuommosta teekaa tuossa koittanut kehitellä kierrätysmateriaaleista.
Johtosarjan kanssa painiessa kai sitä onn oma aikansa tuossakin menny ja konehuoneenp puolella tilanne alkaisi olemaan voiton puolella jopa. koittanu kaikki näkyvät johdot purkaa ja vedellä johtosukkiin ja naamioida sen minkä järkevästi onnistuu.
Pakolliset opel osat myös tässäkin käytetty,eli kadett 16v /astra 1.6 8v ylävesiletku sai asettua tähän käyttöön ja piti tuo tehostajan korvakko paikallaan ollessa nylkeä,että sai tarvittavan tilan tuolle.. paska homma,mutta onpaha tehty.
En tiiä,mutta toiveissa tämän kuun aikana jytkäyttää tulille. jospa sitä ei mittää ihmeempiä sattus.
V'tut minä noihin ensimmäisiin c-pilari vedoksiin ollu oikein tyytyväinen ja piti tehdä sitten tuohon tapaan
Tuli siinäkin venyttelyssä rajansa vastaan ja ei mun taidoilla enää tuon kummempaa tällä kertaa saanu aikaan,mutta paikotaan vaikka myöhemmin jos alkaa ahistaan
Alkaa ulkoa olemaan jollakin mallilla ehkäpä?
Akulle jotain tuommosta teekaa tuossa koittanut kehitellä kierrätysmateriaaleista.
Johtosarjan kanssa painiessa kai sitä onn oma aikansa tuossakin menny ja konehuoneenp puolella tilanne alkaisi olemaan voiton puolella jopa. koittanu kaikki näkyvät johdot purkaa ja vedellä johtosukkiin ja naamioida sen minkä järkevästi onnistuu.
Pakolliset opel osat myös tässäkin käytetty,eli kadett 16v /astra 1.6 8v ylävesiletku sai asettua tähän käyttöön ja piti tuo tehostajan korvakko paikallaan ollessa nylkeä,että sai tarvittavan tilan tuolle.. paska homma,mutta onpaha tehty.
En tiiä,mutta toiveissa tämän kuun aikana jytkäyttää tulille. jospa sitä ei mittää ihmeempiä sattus.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Re: GTI MK1 -83 Kevät update -15
Mihinkähän sitä jälleen viimeksi jäätiinkään?
Erinäisten vaikeuksien jälkeen oltas kuitenkin hieman lähempänä maalia kuitenkin.
Mukavasti jälleen aikaa meni hukkaan mielenkiinnon puutteen takia työtapaturmaisesti sitä sai hukattua sitten heti reilusta. käytännössä vuosi meni itseä parannellessa,kun molemmat jalat otti itteensä ja selästä repesi välilevy ja kahdesta kohtaa pullistui. Ei kauhian notkeaa ukkoa lähtiessäänkään ollut,mutta melko vaikeaa välillä meinanut olla.
Mutta se siitä ja itse asiaan. Sain kaveriltani isolla kädellä apuja vuoden vaihteessa ja samalla näköjään heräsi oma lievä innostuminen taas ja loppu mennyt sinnillä.
Tuollaiseen mauseleumiin ajattelin sitten joskus tuon vekottimen työntää
En tiedä miten muut toteuttanut sähkökaasunsa,mutta tuollain ykkösen oman polkimen pilkkomalla ja sopivasti säätöjä jättäen sai ihan toimivan aikaan.
Kennon lähdöt piti kääntää ja jatkaa ,niin sai puhaltimen lähdöt oikealle puolelle ja kohdalle.
Ruoriksi hommasin audin ratin ja ei tuo nyt tietenkään mikään plug'n play ole audin omaa keskiötä käyttäen,mutta on kuitenkin tehtävissä.
Keskiö tuli käännettyä ja vilkun palautus piti tehdä uusiksi ja töötin toiminta kun on käänteine vrt. volkkariin,niin joutuu vähän kehittelemään.
Tässä vaiheessa oli sitten aika laittaa pyöräkoteloihin,helmoihin ja pohjalevyn reunamiin värikoodattua raptorin bedlineri
Tässä välissä oli sama sitten kasata ns. lopullisella alustalllaan,eli D2 tuli tähän tällä kertaa.
Tuolla kai pitäisi olla sitten kaikki tarpeellinen paikoillaan
Kaikki tiivisteen jne löytäneet paikkansa
Konetilassa ei isompia puutoksia enää
Vaihteistoon tornin vaihtaminen aiheutti ylimääräistä hommaa
Kepin kotelolle piti vähän tehdä temppuja,mutta tuo alumiinisinkkin sekoitus aiheutti harmeja tietenkin,mutta nyt kiinostaa enemmän,että saa aikaan jotain toimivaa.
Iskareiden mukana tulleet letkun pidikkeet ei toimineet näiden letkujen kanssa millään tavalla ja taipuilivat miten sattuu..
Hartsipurkin kansi näytti olevan tuohon tiukasti istuva =)
Edessä näyttää tuollaiselle ja onhan tuossa kaikki vaan niin vitusti väärin,mutta ei musta miksikään ääripussihousuksikaan ole.
Takahelmaa joutu vähän entraamaan,mutta alkas olemaan kaikki paikollaan
Jokunen päivä sitten päästiin lattialle asti ja omin voimin on ruudussaan autoa jo liikuteltu
Mistä päästiin tähän ongelmaan... Edessä ei riitä enää säädöt ja 2cm jää vajaaksi siitä että rengas olisi edes kaaren tasolla yläreunastaan =/
Tuoltakaan kun ei voi ruuvata enää yhtään tai edes tuohon jättää
Tuolla pitäisi nyt sitten korvaaja katsella.
Helvetisti yritys ja erehdys touhuja ollut ja uskomaton määrä turhaa työtä,mutta kaippa tämä tästä joskus.
Jäniskevennyksinä loppuun.
Tammikuussa saatiin auto ekan kerran tulille ja tämä siitä.
Mittaristo sekoili omaa elämäänsä ja jostain syystä toinen mittarin maadoituksista oli kadonnut. Tämän löytäminen ja korjaaminen vei oman aikansa. Nykysellään kaikki autoon laitettut sähkölaitteet ovat toimintakuntoisia ja toimivat oikein.
Katsotaan nyt vain missä välissä tuolta kimppatallista ulos pääsee.. viimeisessä nurkassa kun olen suhteessa nosto-oveen.
Helvetisti huonoja kuvia ja hukattua tietoa,mutta tuossa hyvin hyvin karkeasti mitä tässä viimeksi tuusailtu ja monesta työteliäästä vaiheesta kun oikein kuvia ole osannut edes ottaa.
Erinäisten vaikeuksien jälkeen oltas kuitenkin hieman lähempänä maalia kuitenkin.
Mukavasti jälleen aikaa meni hukkaan mielenkiinnon puutteen takia työtapaturmaisesti sitä sai hukattua sitten heti reilusta. käytännössä vuosi meni itseä parannellessa,kun molemmat jalat otti itteensä ja selästä repesi välilevy ja kahdesta kohtaa pullistui. Ei kauhian notkeaa ukkoa lähtiessäänkään ollut,mutta melko vaikeaa välillä meinanut olla.
Mutta se siitä ja itse asiaan. Sain kaveriltani isolla kädellä apuja vuoden vaihteessa ja samalla näköjään heräsi oma lievä innostuminen taas ja loppu mennyt sinnillä.
Tuollaiseen mauseleumiin ajattelin sitten joskus tuon vekottimen työntää
En tiedä miten muut toteuttanut sähkökaasunsa,mutta tuollain ykkösen oman polkimen pilkkomalla ja sopivasti säätöjä jättäen sai ihan toimivan aikaan.
Kennon lähdöt piti kääntää ja jatkaa ,niin sai puhaltimen lähdöt oikealle puolelle ja kohdalle.
Ruoriksi hommasin audin ratin ja ei tuo nyt tietenkään mikään plug'n play ole audin omaa keskiötä käyttäen,mutta on kuitenkin tehtävissä.
Keskiö tuli käännettyä ja vilkun palautus piti tehdä uusiksi ja töötin toiminta kun on käänteine vrt. volkkariin,niin joutuu vähän kehittelemään.
Tässä vaiheessa oli sitten aika laittaa pyöräkoteloihin,helmoihin ja pohjalevyn reunamiin värikoodattua raptorin bedlineri
Tässä välissä oli sama sitten kasata ns. lopullisella alustalllaan,eli D2 tuli tähän tällä kertaa.
Tuolla kai pitäisi olla sitten kaikki tarpeellinen paikoillaan
Kaikki tiivisteen jne löytäneet paikkansa
Konetilassa ei isompia puutoksia enää
Vaihteistoon tornin vaihtaminen aiheutti ylimääräistä hommaa
Kepin kotelolle piti vähän tehdä temppuja,mutta tuo alumiinisinkkin sekoitus aiheutti harmeja tietenkin,mutta nyt kiinostaa enemmän,että saa aikaan jotain toimivaa.
Iskareiden mukana tulleet letkun pidikkeet ei toimineet näiden letkujen kanssa millään tavalla ja taipuilivat miten sattuu..
Hartsipurkin kansi näytti olevan tuohon tiukasti istuva =)
Edessä näyttää tuollaiselle ja onhan tuossa kaikki vaan niin vitusti väärin,mutta ei musta miksikään ääripussihousuksikaan ole.
Takahelmaa joutu vähän entraamaan,mutta alkas olemaan kaikki paikollaan
Jokunen päivä sitten päästiin lattialle asti ja omin voimin on ruudussaan autoa jo liikuteltu
Mistä päästiin tähän ongelmaan... Edessä ei riitä enää säädöt ja 2cm jää vajaaksi siitä että rengas olisi edes kaaren tasolla yläreunastaan =/
Tuoltakaan kun ei voi ruuvata enää yhtään tai edes tuohon jättää
Tuolla pitäisi nyt sitten korvaaja katsella.
Helvetisti yritys ja erehdys touhuja ollut ja uskomaton määrä turhaa työtä,mutta kaippa tämä tästä joskus.
Jäniskevennyksinä loppuun.
Tammikuussa saatiin auto ekan kerran tulille ja tämä siitä.
Mittaristo sekoili omaa elämäänsä ja jostain syystä toinen mittarin maadoituksista oli kadonnut. Tämän löytäminen ja korjaaminen vei oman aikansa. Nykysellään kaikki autoon laitettut sähkölaitteet ovat toimintakuntoisia ja toimivat oikein.
Katsotaan nyt vain missä välissä tuolta kimppatallista ulos pääsee.. viimeisessä nurkassa kun olen suhteessa nosto-oveen.
Helvetisti huonoja kuvia ja hukattua tietoa,mutta tuossa hyvin hyvin karkeasti mitä tässä viimeksi tuusailtu ja monesta työteliäästä vaiheesta kun oikein kuvia ole osannut edes ottaa.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Re: GTI MK1 -83 Kevät update -17
Siinä kai se 1 1/2 kk taas meni hukkaan osia ootellessa,mutta http://www.race.fi hoiti homman kyllä lopunviimein todella hienosti ja tehdastilauksena tuli 65mm lyhyemmät etutolpat.
nyt pitäisi säätöä löytyä myöhempiä ideoita varten kohtuudella. ( n. 40mm ylös ja n. 50mm alas pääsee noilla tolpilla tuosta korkeudesta)
Vaan tuli se kuitenkin tämäkin päivä,että pääsi tuolta takimmaisesta nurkasta ulostautuun viimein.
Ensimmäiset ongelmat tulikin sitten heti esille. kytkinnesteet vuoti kytkinkoppaan ja pääsi heti sylinterin vaihtoon ja jarrut edessä liian tiukat ( oli kyllä arvattavissakin ) ja meinaa laahata jonkun verran.
Pääsi sillä silti pyöräkulmien säätön asti varovasti ajellen.
Taka-akselilta loppui tietenkin säätövara pahinmoilleen ja teetti ylimääräistä hommaa. Pasi_T onneksi vanhana tekijänä hoiti homman kotia sillä välin kun itse makasin kyljellään jo lattialla ja purin nyrkkiä.
Oishan tuota säätämistä vielä vaikka mitä tiedossa,mutta eipä tässä mikkään kiire vieläkään ole mihinkään.
Jätetäänkö tämän päivittely tähän, vai vieläkö pittää jottain laittaa? tuommonen kai se melko pitkälti nyt tuosta tuli kuitenkin.
nyt pitäisi säätöä löytyä myöhempiä ideoita varten kohtuudella. ( n. 40mm ylös ja n. 50mm alas pääsee noilla tolpilla tuosta korkeudesta)
Vaan tuli se kuitenkin tämäkin päivä,että pääsi tuolta takimmaisesta nurkasta ulostautuun viimein.
Ensimmäiset ongelmat tulikin sitten heti esille. kytkinnesteet vuoti kytkinkoppaan ja pääsi heti sylinterin vaihtoon ja jarrut edessä liian tiukat ( oli kyllä arvattavissakin ) ja meinaa laahata jonkun verran.
Pääsi sillä silti pyöräkulmien säätön asti varovasti ajellen.
Taka-akselilta loppui tietenkin säätövara pahinmoilleen ja teetti ylimääräistä hommaa. Pasi_T onneksi vanhana tekijänä hoiti homman kotia sillä välin kun itse makasin kyljellään jo lattialla ja purin nyrkkiä.
Oishan tuota säätämistä vielä vaikka mitä tiedossa,mutta eipä tässä mikkään kiire vieläkään ole mihinkään.
Jätetäänkö tämän päivittely tähän, vai vieläkö pittää jottain laittaa? tuommonen kai se melko pitkälti nyt tuosta tuli kuitenkin.
Re: GTI MK1 -83 Kevät update -17
On kyllä nättiä!
jatka ihmeessä kerrontaa kyllä mua ainakin (myös ykkiksen omistajana) kiinnostaa!
jatka ihmeessä kerrontaa kyllä mua ainakin (myös ykkiksen omistajana) kiinnostaa!
Re: GTI MK1 -83 Kevät update -17
Hie_no Ykkönen!
Jatka vain. Elämä harrastelaitteiden kanssa on harvoin "kun auto tuli valmiiksi, säädettiin pyöränkulmat ja elettiin elämämme onnellisina loppuun asti"-tyyppistä.
Itse kaipailisin jonkinlaisia kokonaiskuvia: päältä, sisältä ja konehuoneesta. Nyt ne joutuu muodostamaan mielessään tallin nurkassa otetuista yksityiskohta-kuvista... toki hienoja kuvia ovat nekin.
Toivottavasti tämä Mk1 nähdään kotimaan VW- ja muissa autotapahtumissa!
Jätetäänkö tämän päivittely tähän, vai vieläkö pittää jottain laittaa?
Jatka vain. Elämä harrastelaitteiden kanssa on harvoin "kun auto tuli valmiiksi, säädettiin pyöränkulmat ja elettiin elämämme onnellisina loppuun asti"-tyyppistä.
Itse kaipailisin jonkinlaisia kokonaiskuvia: päältä, sisältä ja konehuoneesta. Nyt ne joutuu muodostamaan mielessään tallin nurkassa otetuista yksityiskohta-kuvista... toki hienoja kuvia ovat nekin.
Toivottavasti tämä Mk1 nähdään kotimaan VW- ja muissa autotapahtumissa!
Re: GTI MK1 -83 Kevät update -17
Uijui kun siisti! Kesäksi ajoon siis toteutui sentään tälle vuotta.
Paljos Race otti MK1 tolpista?
Paljos Race otti MK1 tolpista?
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Re: GTI MK1 -83 Kevät update -17
Jätän varalta tähän tämän,että ei käy yhtä vittumaisesti noiden tolppien kanssa mitä ite,eli tuo ykkösen sarja myydään seuraavilla spekseillä.
Top mount front: P+ R, Top mount rear: OE, Strut type front: C, rear: AD16, Spring stiffness front: 7,5kg/mm, rear: 4,5kg/mm
Ja todellisuudessa tuo C- tolppa pitää korvata I (iiiiiiiii-kirjain) tolpalla, joka on sen 65mm lyhyempi ja tuo 205mm 7,5kg jousi korvata 180mm 7,3 kg jousella. Tuollain ei ainakaan tule pettymyksiä varmaan isommin ( menis tuolla alkuperäselläkin jousella,mutta sitten se on ensimmäinen joka tulee vastaan jos tuosta aletaan laskemaan alemmas ( reilun 25mm jälkeen loppuis muuten varat tuolla pidemmällä jousella)
919€ näyttäs olevan nyt setin hinta tällä hetkellä. silloin oli tarjouksessa vähän halvemmalla viimenen setti tai jotain.
Jostain syytä potopuketti ei alkanu ottaan ympäri ämpäri äkikseltään kuvattua videota,mutta pittää koittaa jotain muuta myöhemmin.
Siivotahan tuo pitäs jne. mutta tuossa joku pikanen kuva sisäpuolelta vähän valosammassa ja puuttuuhan tuolta vielä vähän tavaraa.
Top mount front: P+ R, Top mount rear: OE, Strut type front: C, rear: AD16, Spring stiffness front: 7,5kg/mm, rear: 4,5kg/mm
Ja todellisuudessa tuo C- tolppa pitää korvata I (iiiiiiiii-kirjain) tolpalla, joka on sen 65mm lyhyempi ja tuo 205mm 7,5kg jousi korvata 180mm 7,3 kg jousella. Tuollain ei ainakaan tule pettymyksiä varmaan isommin ( menis tuolla alkuperäselläkin jousella,mutta sitten se on ensimmäinen joka tulee vastaan jos tuosta aletaan laskemaan alemmas ( reilun 25mm jälkeen loppuis muuten varat tuolla pidemmällä jousella)
919€ näyttäs olevan nyt setin hinta tällä hetkellä. silloin oli tarjouksessa vähän halvemmalla viimenen setti tai jotain.
Jostain syytä potopuketti ei alkanu ottaan ympäri ämpäri äkikseltään kuvattua videota,mutta pittää koittaa jotain muuta myöhemmin.
Siivotahan tuo pitäs jne. mutta tuossa joku pikanen kuva sisäpuolelta vähän valosammassa ja puuttuuhan tuolta vielä vähän tavaraa.
Re: GTI MK1 -83 Kevät update -17
Ei koko pohjaan tullut bedlineri?
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Re: GTI MK1 -83 Kevät update -17
Takahelma sisältä, helmat ns. normikorkeuteen ja pohjan puolelle pohjan vahvikkeita mukaillen n. 15-30cm leveydelle miten nyt mutkitteleekin siellä. Katotaan nyt miten tuon kanssa käy ja tehdään sitten asialle jotain. Varmaan olisin koko roskan tuolla vetänyt jos aikoinaan tuota saatavilla olisi ollut,mutta mennään nyt näillä.
Tuossa juupuuppiin linkki,niin saa jotain kokonaiskuvaa ehkä koko vessasta. Pitäs jaksaa joskus siistiä loppuun,kun otti vähän itseensä muutamista paikoista ja mitä joutui muuttelemaan.
https://www.youtube.com/watch?v=6OV7dOsdnKY
Tuossa juupuuppiin linkki,niin saa jotain kokonaiskuvaa ehkä koko vessasta. Pitäs jaksaa joskus siistiä loppuun,kun otti vähän itseensä muutamista paikoista ja mitä joutui muuttelemaan.
https://www.youtube.com/watch?v=6OV7dOsdnKY
Re: GTI MK1 -83 Kevät update -17
Compoista plussaa!
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Re: GTI MK1 -83 Kevät update -17
Muuta nuo kuvat linkeiksi tai thumbnail:eiksi.
Jälkimmäinen oikeastaan parempi.
Jälkimmäinen oikeastaan parempi.
Re: GTI MK1 -83 Kevät update -17
Päivänä eräänä bongasin tätä laitetta esittelevän videon:
Golf Mk1 GTI TDI -83
Onhan tämä yksi hienoimmista kotimaisista Mk1 Golffeista!
Golf Mk1 GTI TDI -83
Onhan tämä yksi hienoimmista kotimaisista Mk1 Golffeista!
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Re: GTI MK1 -83 Kevät update -17
Niin kai se tämäkin homma lopulta sai jonkunlaisen päätöksen ja tälle viikkoa pirssi kävi dynossa,pyöräkulmien säädössä ja lopulta leimalla.
Ajossahan tuo ei tosin vielä ole ,kun kuskilla ei ota jalat alle toistaiseksi,mutta jospa sitä vielä tälle kesää.
https://www.youtube.com/watch?v=Kk3KSIB4hYg
Ajossahan tuo ei tosin vielä ole ,kun kuskilla ei ota jalat alle toistaiseksi,mutta jospa sitä vielä tälle kesää.
https://www.youtube.com/watch?v=Kk3KSIB4hYg
Re: GTI MK1 -83 Kesä update -18
Hyvä homma! Paljonko sieltä irtosi heppoja?
Videosta ei oikeen näe. Kuskille paranemisia, vielä ehtii baanalle!
Videosta ei oikeen näe. Kuskille paranemisia, vielä ehtii baanalle!
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa