Vw passat 1.8t vm.1997 ei käynnisty?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Passat 1.8t
-
Viestit: 6
Liittynyt: 18.3.2015 21:43

Vw passat 1.8t vm.1997 ei käynnisty?

ViestiKirjoittaja Passat 1.8t » 18.3.2015 21:51

Ostin tänään autokaupasta vw passat 1.8t 97 auton..
Ehdin n.80km ajaa ja sammutin auton, senjälkeen lähti normaalisti käyntiin, laitoin 1.vaihteen päälle ja ajatuksissani nostin kytkimen ylös :D.. Senjälkeen ei lähtenyt millään käyntiin enää... Akunkenkiä käytetty irti pitemmän aikaa ja koitettu uusiksi mutta ei vieläkään. Osaisko joku kertoa mikä vikana? :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 19.3.2015 0:00

Ekana tutkisin kaikki konehuoneen johdot ja letkut. Jos tuo rytkäytys on heilauttanut moottoria niin rajusti että joku johto tai letku on irronnut? Starttaako auto kuitenkin normaalisti?

Passat 1.8t
-
Viestit: 6
Liittynyt: 18.3.2015 21:43

ViestiKirjoittaja Passat 1.8t » 19.3.2015 16:18

Ei ainakaan äkkiseltään näkyny että ois mikään irronnu.. starttaa ihan normaalisti muttei yritäkkään käyntiin.molemmilla avaimilla kokeiltu startata

makevw
-
Viestit: 184
Liittynyt: 30.7.2003 0:01

ViestiKirjoittaja makevw » 20.3.2015 16:49

Tollasta saatiin ulos passatista. Viisaammat jatkakoot. Aika hintsusti pyöritti ny et toisella akulla/lisävirralla vois koittaa kaiketi.


Friday,20,March,2015,16:25:19:55062
VCDS Version: Beta 12.10.3
Data version: 20130228



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Chassis Type: 3B - VW Passat B5
Scan: 01 02 03 08 15 16 17 19 35 36 37 46 47 55 56 57 58 75 76 77


Mileage: 445400km/276758miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 058-907-55x-AEB2.lbl
Part No: 8D0 907 557 T
Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D06
Coding: 04001
Shop #: WSC 00028
VCID: 4182F26E4B5EDC16C0B

8 Faults Found
18010 - Power Supply Terminal 30
P1602 - 35-10 - Voltage too Low - Intermittent
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0134 - 35-10 - No Activity - Intermittent
16519 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1; Heating Circuit
P0135 - 35-10 - Malfunction - Intermittent
01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
26-10 - Output Open - Intermittent
17972 - Throttle Actuator (J338)
P1564 - 35-10 - Under-Voltage during Basic Setting - Intermittent
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62)
P0116 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
17734 - Knock-Control: Cylinder 2
P1326 - 35-10 - Regulation Limit Exceeded - Intermittent
17967 - Throttle Body (J338)
P1559 - 35-10 - Fault in basic settings - Intermittent
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-111-EDS.lbl
Part No: 8E0 614 111 B
Component: ABS/EDS 5.3 FRONT D00
Shop #: BB 24332
VCID: 1D3A6E1E9766D8F6843

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 1J0-909-60x-VW3.lbl
Part No: 1J0 909 607 A
Component: AIRBAG VW3 S V03
Coding: 00065
Shop #: WSC 00028
VCID: 2B5EB0C6D9D226460A7

1 Fault Found
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal too Low - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 3B0-919-xxx-17.lbl
Part No: 3B0 919 861 B
Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V10
Coding: 04142
Shop #: WSC 00000
VCID: 29524ACED32E3456F8B

Subsystem 1 - Part No: IMMO
Component: IDENTNR: VWZ7Z0V0155629
IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0V0155629

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 1J0-959-799.lbl
Part No: 1J0 959 799 H
Component: 08 Zentral-SG Komf.0001
Coding: 04097
Shop #: WSC 00028
VCID: 438EF8665142CE06D27

Subsystem 1 - Part No: Steuerger
Component: t Fahr. antwortet nicht

Subsystem 2 - Part No: Steuerger
Component: t Beif. antwortet nicht

Subsystem 3 - Part No: Steuerger
Component: t HL antwortet nicht

Subsystem 4 - Part No: Steuerger
Component: t HR antwortet nicht

6 Faults Found
01329 - Convenience System Data Bus in Emergency Mode
35-00 - -
01328 - Convenience System Data Bus
35-10 - - - Intermittent
01334 - Door Control Module; Rear Right (J389)
49-00 - No Communications
01333 - Door Control Module; Rear Left (J388)
49-00 - No Communications
01332 - Door Control Module; Passenger Side (J387)
49-00 - No Communications
01331 - Door Control Module; Driver Side (J386)
49-00 - No Communications

End ---------------------------------------------------------------------

Passat 1.8t
-
Viestit: 6
Liittynyt: 18.3.2015 21:43

ViestiKirjoittaja Passat 1.8t » 27.3.2015 16:23

ei käy vieläkään.. tänään sain tulpat vaihdettua ja samalla huomasin että ilmeisesti venttiilikopan tiiviste hajalla ku oli tulppien päälle valunu öljyä, kaikki johdot ja letkut katottu läpi muttei käynnisty.. startattu ja sen jälkeen katottu tulpat, mutta ei oo kastunut ollenkaan joten voisko olla suuttimet tukossa tai jotain vastaavaa?

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 27.3.2015 17:09

Jos liikkeestä juuri ostettu auto hajoaa tuolla tavalla, on liikkeellä jonkinlainen vastuu korjata se auto kuntoon. En itse olisi koskenut ainoaankaan meisseliin vaan soittanut suoraan liikkeeseen. Mikäli se konehuone ei ole korjauksien jäljeltä räpelletyn näköinen niin voithan vieläkin soittaa ja kertoa mitä tapahtui.

Tumi
-
Viestit: 357
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 27.3.2015 17:55

Tässä kohtaa on jo hankalaa selittää myyjälle että auto hajosi ostopäivänä, puolitoista viikkoa olen korjannut eikä vieläkään toimi, teidän vika.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 27.3.2015 18:48

Niin, en kehota valehtelemaan, mutta voihan sitä esittää asian niin että auto on temppuillut käynnistysten yhteydessä siitä asti kun auton ajoi kotiin, luuli ensin alkuun että kyseessä on yksittäinen vikatapaus mutta vika onkin toistuva.

Autoliikkeestä ostetuilla käytetyillä autoillahan on 6kk virhevastuu noin niinkun oletuksena.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.3.2015 18:59

Pisti silmään toi ajomäärä, että onhan silläkin merkitystä.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 27.3.2015 19:04

Merkitystä mihin? Huonoon käynnistyvyyteen? Vai liikkeen vastaantulemiseen?

Tuota vikaa ei varmasti ollut kaupantekohetkellä todennettavissa "maallikon tietämyksellä" joten liike on velvollinen korjaamaan auton kuntoon, mutta toisaalta sitä ei voida vaatia 100% liikkeen maksettavaksi jos auto tulee huomattavasti parempaan kuntoon korjauksen myötä (kuten esim. moottorin tai vaihteiston vaihdolla.)

Pelkän virtalukon vaihto ei vielä paranna autoa huomattavasti, jos ECU joudutaan uusimaan niin epäilen senkään vielä vaikuttavan auton arvoon positiivisesti.

Passat 1.8t
-
Viestit: 6
Liittynyt: 18.3.2015 21:43

ViestiKirjoittaja Passat 1.8t » 27.3.2015 19:48

joo elikkä autokauppiaalle oon soittanu ja sehän ei oo enää millään lailla yhteistyöhaluinen ja ite käski selvittää mikä on vikana tai viiä huoltoon ja sekin ois menny mun omaan piikkiin.. ehdotin kaupan purkua heti ku auto ei lähteny käyntiin ja kauppias käski soitella kuluttajansuojavirastoon vai mikälie nyt olikaan :D sinne pistin netissä ilmotuksen mutta ei oo mitään kuulunu ainakaan vielä...Senverran sain taas selville että bensansaannissa ilmeisesti vika kun tulpanrei'istä pistin bensaa ja starttasin niin lähti hyvin käyntiin ja sammu sitten parin sekunnin päästä. Ehotuksia mitä seuraavaksi tarkastaa??

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 28.3.2015 9:01

Jaahas, vai sellanen firma. Tuossa vaiheessa voi firman nimen jo kertoa julkisuuteen jos he avoimesti haistattavat vittua kuluttajan oikeuksilla.

Kuluttajariitalautakunta käsittelee riitatapauksen ja antaa suosituksensa mitä pitäisi tehdä, ei siis pakota yritystä tekemään yhtään mitään. Firma pääsee sitten mustalle listalle jos se toistuvasti polkee kuluttajien lakisääteisiä oikeuksia.

--hartsa--
-
Viestit: 268
Liittynyt: 29.7.2008 21:53

ViestiKirjoittaja --hartsa-- » 28.3.2015 17:30

Entä jos on vaan bensapumppu rikki?

Passat 1.8t
-
Viestit: 6
Liittynyt: 18.3.2015 21:43

ViestiKirjoittaja Passat 1.8t » 29.3.2015 22:27

Bensapumpustahan se vika löyty.. Liittimiä käytettiin irti ja kasattiin nii alko toimimaan:) kiitoksia vastauksista:)

Passat 1.8t
-
Viestit: 6
Liittynyt: 18.3.2015 21:43

ViestiKirjoittaja Passat 1.8t » 29.3.2015 22:28

Ja autokauppahan oli Oulun Autot Oy, en suosittele

--hartsa--
-
Viestit: 268
Liittynyt: 29.7.2008 21:53

ViestiKirjoittaja --hartsa-- » 30.3.2015 6:00

kannattaa varautua silti ton hyytymisen takia siihen että kohta se pysähtyy lopullisesti. monesti kolauttamalla tai muuten koluamalla saa hetkeks vielä toimimaan

massimo
-
Viestit: 4
Liittynyt: 11.3.2015 20:10

ViestiKirjoittaja massimo » 30.3.2015 10:19

Hyvä, että alkoi toimimaan ja pisteet siitä, että aloit sitä laittelemaan itse.
Ja sitten tuohon Jultsun kommenteihin : Hei tutti suuhun ja hame päälle.
Eikai nyt saakeli alle tonnin autoja kukaan vaadi liikkeen korjaamaan uudenveroikseksi?? Ainahan noissa paskoissa laittoa on ja oletettavasti niitä pitäisi ostaa sellaisten, jotka niitä osaa laittaa. Uudet autot on erikseen. Sinulle vahvasti suosittelenkin uutta nissan notea.
Ja en tosiaankaan tunne koko liikettä ja olen sitä mieltä, että liikkeen pitää kantaa vastuunsa autoissa, jotka eivät ole vielä käyttöikänsä lopussa.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 30.3.2015 10:38

Luitko ihan ajatuksella tuon kommenttini? Et ilmeisesti. Ei siitä autosta tarvitse uudenveroista tehdä, riittää että se toimii. Tässä tapauksessa myyjä kauppasi autoa ajokuntoisena ja auto ei sellaiseksi osoittautunut, joten myyjällä on vastuu myymästään tuotteesta. Olkoon se sitten yhden euron hintainen tai miljoonan.

Se että vika on ostohetkellä tiedossa, esim. neliveto on rikki tai vaihdelaatikko ujeltaa, poistaa tuon vastuun myyjältä. Tästä ei kuitenkaan tässä tapauksessa ollut kyse.

(Nokkelimmat pokkelimmat varmasti miettii jo: Eikös sitten kaikki alle tonnin paskat voisi myydä "osittain rikkinäinen, myydään korjattavaksi osina" -tekstillä? No ei voi, tästä on ollut juttua ennenkin ja kuluttaja-asiamiehen kannanotto on että olemassaolevat viat pitää selkeästi eritellä.)

massimo
-
Viestit: 4
Liittynyt: 11.3.2015 20:10

ViestiKirjoittaja massimo » 30.3.2015 12:27

Koot kot kot... mihin laitan hameen tulemaan?
kaltaistesi avuttomien itku-iitojen ansiosta ei kohta
yksikään autoliike uskalla myydä noita romuja.
Hyvin äkkiä myyntivoitto on taputeltu, noita paskoja korjatessa.

No taitaa kyllä tuo valitus, avuttomuus ja neiteily olla tätä päivää.
Ei niin väliä onko autokauppa vai hieromasauva kyseessä.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 30.3.2015 12:38

Vedä hame vaan omiin karvaisiin kinttuihisi, kuluttajalla on (vastoin omia käsityksiäsi) lain suomia oikeuksia ja niiden puolustaminen vaatii kyllä munaa, sitä munaa siis joka ei hameen alla mahdu olemaan. Mun puolesta voidaan jättää nimittelyt tähän, faktat on jo pöydässä ja niiden kiistäminen aiheuttaa vain myötähäpeää tässä päässä.

Minkä tahansa liiketoiminnan harjoittaminen sisältää lähtökohtaisesti jo ison riskin, ja sen riski on otettava huomioon myyntituotteen katteen määrittämisessä tai muuten firmalla ei ole minkäänlaisia edellytyksiä toimia laillisesti.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 30.3.2015 12:38

Hyvin äkkiä myyntivoitto on taputeltu, noita paskoja korjatessa.

Se katsos kuuluu kyseiseen bisnekseen kuuluviin riskeihin.
Jos se harmittaa niin kannattaa jobbarilla siirtyä uusiin, tehtaantakuun alaisiin romuihin.

Onhan se sulaa pöljyyttä alkaa rassaamaan omasta pussista nuita romuja kun sille on muukin maksaja. Toki jobbarithan iloitsee tuommoisesta idiotismista että ite aletaa ropailee. =D

massimo
-
Viestit: 4
Liittynyt: 11.3.2015 20:10

ViestiKirjoittaja massimo » 30.3.2015 12:53

Huh huh mitä neiteilyä...Myötähäpeä ja muna ei sovi samaan lauseeseen.
varo ettet tule raskaaksi tai raiskatuksi näillä autofoorumeilla.
Mutta oikein hyvää kevättä jokatapauksessa.
Itse en ole vielä päässyt sinuiksi 2010luvun laventelin tuoksuiseen miehisyyteen. :)

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 30.3.2015 13:42



Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa