Moi,
mikähän mahtaa olla g3-variantin vakiokorkeus? Mitattuna siis tästä kuuluisasta pyörän keskiöstä pyöränkaareen.
Katsastusmies mittasi ton pihassa olevan variantin ja totesi, että alusta on rekisteritietojen vastainen. Toki onkin, autossa on muutoskatsastettuna madallussarja ja jossain vaiheessa joku on vaihtanut normialustan takaisin, mutta mennyt monta katsastusta ilman että tuota on huomattu. Nyt pitäis saada tietoon vakioalustan korkeus, niin voisi siirtyä jatkotoimenpiteisiin sitä kautta.
Tällä hetkellä ainakin kokonaiskorkeudella mitattuna auto on 2 cm vakiota korkeampi, joten pelkään pahoin, että paikalleen on asennettu korottava alusta ja mitään tuv-lappuja ei tuohon kyllä multa löydy, joten muutoskatsastaminen voisi olla haastavaa.
G3 Variant vakiokorkeus?
Valvoja: ffp jäsenet
Normialustan voi joo muutoskatsastaa, en vaan itse ollut katsastamassa tuota laitetta. Ja en tiedä tiesikö se inssikään sitä korkeutta sillä hetkellä, mutta kun rekisteriotteessa lukee "Etäisyys pyörän keskiöstä pyöränkaareen 330 mm ja todellinen mitta on 420mm niin huomaahan tuon :)
Eikö toi tuv-lappuvaatimus tullut joskus 90-luvun alusta? Jos ei tarvii lappuja, niin eihän tossa sitten ole mitään outoutta, senkun käy muuttamassa :)
Eikö toi tuv-lappuvaatimus tullut joskus 90-luvun alusta? Jos ei tarvii lappuja, niin eihän tossa sitten ole mitään outoutta, senkun käy muuttamassa :)
Vaikka siihen on muutoskatsastettu alustasarja, voit vaihtaa normaalin alustan siihen ILMAN että tarvii uudestaan muutoskatsastaa.
Ei käy oikein mun järkeen että se pitäs katsastaa.
TraFi: AUTON ALUSTAN KORKEUDEN MUUTTAMINEN JOUSIMUUTOKSIN
Kolmoskorinen lienee tyyppihyväksytty hieman aiemmin kuin 1996?
Ei käy oikein mun järkeen että se pitäs katsastaa.
TraFi: AUTON ALUSTAN KORKEUDEN MUUTTAMINEN JOUSIMUUTOKSIN
Auton, jonka on edellytetty olevan EY-tyyppihyväksytty tai sitä vastaava (1.1.1996 ja sen jälkeen tyyppihyväksytyt uudet henkilöautomallit ja 1.1.1998 ja sen jälkeen käyttöön otetut henkilöautot), korkeuden muuttaminen käyttämällä automalliin soveltuvia alustan madallus- tai korotussarjoja saadaan hyväksyä muutoskatsastuksessa edellä mainitun liikenneministeriön päätöksen ehdoin. Alustasarjan soveltuvuus autoon voidaan osoittaa esim. auton valmistajan lausunnolla tai riippumattoman tutkimuslaitoksen (esim. TÜV) todistuksella. Alkuperäisosina myytävien korkeudenmuutososien osalta riittää maahantuojan tai valtuutetun jälleenmyyjän ilmoitus osien sopivuudesta kyseiseen autoon.
Muun auton alustan korkeudenmuutos saadaan hyväksyä muutoskatsastuksessa edellä mainitun liikenneministeriön päätöksen ehdoin.
Kolmoskorinen lienee tyyppihyväksytty hieman aiemmin kuin 1996?
Ei näemmä tarvitse tuv-lappuja tai muita. Hieno asia. Muistelin tuota vuosimallia, en tyyppihyväksyntävuotta näemmä tuossa.
Periaatteessa kai pitänee silti muutoskatsastaa vakioalustalle, jotta saa sieltä rekisteriotteesta sen merkinnän madalletusta alustasta pois?
"Muutoskatsastusvelvollisuus
Auton alustan korkeuden muutokset on tullut esittää muutoskatsast
ukseen 1.1.1993
alkaen. Mikäli katsastuksessa havaitaan tai asiakas ilmoittaa 1.1.1993 tai sen jälkeen
käyttöön otetun auton alustan korkeutta muutetun, tulee auto määrätä
muutoskatsastettavaksi."
Tuon mukaan kertaalleen otteeseen muutettu alustamuutos kun poistetaan tai muutetaan toisenlaiseksi, pitäisi muutoskatsastaa. Mutta näemmä muutoskatsastus onnistuu ilman mitään ongelmia, joten ei mitään hätää.
Kiitti avusta!
Periaatteessa kai pitänee silti muutoskatsastaa vakioalustalle, jotta saa sieltä rekisteriotteesta sen merkinnän madalletusta alustasta pois?
"Muutoskatsastusvelvollisuus
Auton alustan korkeuden muutokset on tullut esittää muutoskatsast
ukseen 1.1.1993
alkaen. Mikäli katsastuksessa havaitaan tai asiakas ilmoittaa 1.1.1993 tai sen jälkeen
käyttöön otetun auton alustan korkeutta muutetun, tulee auto määrätä
muutoskatsastettavaksi."
Tuon mukaan kertaalleen otteeseen muutettu alustamuutos kun poistetaan tai muutetaan toisenlaiseksi, pitäisi muutoskatsastaa. Mutta näemmä muutoskatsastus onnistuu ilman mitään ongelmia, joten ei mitään hätää.
Kiitti avusta!
mikähän mahtaa olla g3-variantin vakiokorkeus? Mitattuna siis tästä kuuluisasta pyörän keskiöstä pyöränkaareen.
1.8 Variantissa mitta oli edessä n. 390 mm.

Vuosia sitten 1.8 Venton otteeseen merkittiin mitta 330 mm, kun alla oli -60 mm madaltava KW:n alustasetti.
Molemmissa on siis ollut aikalailla sama lähtökorkeus.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa