1.8t käy 400-500rpm

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mika1979
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.3.2015 17:21

1.8t käy 400-500rpm

ViestiKirjoittaja mika1979 » 24.3.2015 17:28

elikkäs auto ei käynnisty kuin pitkän sahauksen jälkeen ja käy ainoastaan 400-500kierrosta ja sammuu hetken päästä. kaasulla ei ole vaikutusta. nokka-akselin asento tunnistin vaihdettu, kampiakselin asento tunnistin vaihdettu. kipinä tulee. jako näytti olevan kohdallaan . sytkävahvistin kokeiltu toimivasta autosta, ilmamäärä mittaria koitettu. bensan paineet näytti olevan ok. tulpat vaihdettu. rupee järki loppuun auton kanssa. oisko jollain ideoita mikä vikana? vika koodin antaa nokka-akselin asento tunnistimelle vaikka se vaihdettu. niin ja lämpötila anturi on vaihdettu. vika alkoi niin että aluksi ei suostunut lämpösenä käynnistyyn, mutta kylmänä lähti kun palmun alta. nyt ei lähe enää ollenkaan.

mika1979
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.3.2015 17:21

ViestiKirjoittaja mika1979 » 24.3.2015 17:36

ja koitettu toisella kaasuläpälläkim ei vaikutusta

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 24.3.2015 17:47

Mikä auto kyseessä? Mikä tarkka vikakoodi mikä tulee nokka tunnistimelta?

mika1979
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.3.2015 17:21

ViestiKirjoittaja mika1979 » 24.3.2015 19:31

1.8t vm1997 passatti. ois kyseessä. ja oli hall anturi jonka vika koodin antaa vaikka vaihdettiinkin anturi

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 24.3.2015 19:41

Tarkotin tarkkaa vikakoodi numeroa ja selitystä.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 24.3.2015 21:23

Tuleeko se kipinä joka pytylle? Puolavialle tuo haiskahtaa.

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 25.3.2015 6:53

Mites jakopää; onko ajoitus kohdallaan?
Toinen selitys nokka-akselin asentotunnistimen vialle voisi olla johtovika.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 25.3.2015 15:02

Nii siitä tarkasta vikakoodista näkis onko sähkövika vai ajoitus vika?

mika1979
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.3.2015 17:21

ViestiKirjoittaja mika1979 » 25.3.2015 15:41

katon huomenna vikakoodien numerot. kyllä joka tulpalle tulee kipinä. ainakin kun on irrallaan tulpat. jako on myös katsottu ja merkit kohdallaan. oon miettinyt et voisko olla mahdollista että nokkien välinen ketju olis hypännyt. osaisko joku kertoa?

mika1979
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.3.2015 17:21

ViestiKirjoittaja mika1979 » 28.3.2015 15:10

no niin nyt pääsin koodit kattoon. tämmöisä tuli kun p1559 throttle walve control. ja p1564 throttle actuator (j338) ja camshaft position (hall)sensor (g40)

mika1979
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.3.2015 17:21

ViestiKirjoittaja mika1979 » 31.3.2015 17:44

voisko olla toisen nokan ajotus pielessä? kun eikös toi asento tunnistin haistele juuri tota nokkaa joka ei ole jakohihnan päässä. vaan on joko ketjulla tai rattailla toiseen nokkaa yhteydessä?

mika1979
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.3.2015 17:21

ViestiKirjoittaja mika1979 » 3.4.2015 19:04

oli nokkienkin ajotus kohdallaan. nyt vaan viisaammat vois neuvoa mistä vikaa hakee?

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 4.4.2015 11:59

Nii mikä se noista lisäselvityksitä on se koodi?

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00515

mika1979
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.3.2015 17:21

ViestiKirjoittaja mika1979 » 4.4.2015 17:12

no kaikki koodit ja selvitykset olivat obd2 katottuna.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 4.4.2015 17:39

siis kooeja on vaa 1 mut toi lisäselvvityksii ei oo yleensä ku 1 tai 2 jos oikesti kaikki ni katso johtosarja.,


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa