1.8t Sammuilee ja nykii tyhjäkäynnillä/vedot päällä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jermujermu
-
Viestit: 16
Liittynyt: 3.4.2014 14:13

1.8t Sammuilee ja nykii tyhjäkäynnillä/vedot päällä

ViestiKirjoittaja jermujermu » 19.3.2015 16:40

VW Passat 1.8t ANB Automaatti oireilee usein, muttei aina.

Kierrokset seilaa jossain 500-1200 välillä kunnes auto sammuu. Auto ei meinaa jaksaa tyhjäkäynnillä pysyä käynnissä, ja ottaa laiskasti kierroksia. Joskus toimii, kun antaa hetken olla korotetulla tyhjäkäynnillä. Välillä kun antaa enemmän jengaa niin paukuttaa. Useimmiten vika alkaa, kun vaihtaa P -> R(,N,D) Ei tee joka päivä, eikä tee lämpösellä koneella. Tuntuu silti, että vedot kateissa.
Irrotin yksitellen puolanjohtoja, ja vaikkei käynyt kaikilla, oli ääni erilainen kun tämä ongelmatilanteen.

Vag-comilla katoin, että vikakoodeja oli mm nelospytyn sytytyskatko.(En tajunnut tietysti logeja tallentaa aikasemmilta vaiheilta, kun ajattelin, että saan viat päälle ajon aikana)
Vikakoodit nollattu ja sen jälkeen ajettu testilenkki -> Auto toimi edelleen huonosti ja ainoa vikakoodi oli : Oxygen (lambda) Sensor heating B1 S2: Open circuit

Lämpötila-anturi vaihdettu, maffi putsattu, tulpat vaihdettu.

Osaako joku auttaa?
Löytyiskö vika sektorilta Maf/lambda/sytkävahvistin?

jermujermu
-
Viestit: 16
Liittynyt: 3.4.2014 14:13

ViestiKirjoittaja jermujermu » 22.3.2015 16:09

Ei ilmeisesti jätä vikakoodia misfirestä, mutta sitä ilmeni 3:ssa pytyssä neljästä pienellä otannalla. Tulpat vaihdettu hetki sitten. Puolista tuskin hajoaa noin monta samaan aikaan?
Eli voisko syyllinen olla sytytyksenvahvistin?

Irwi Kaikkonen
-
Viestit: 65
Liittynyt: 19.1.2007 23:39

ViestiKirjoittaja Irwi Kaikkonen » 22.3.2015 17:44

Ross-techin sivuilta:
17526/P1118/004376 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2: Open Circuit

Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) faulty
Possible Causes
Wiring/Connectors from/to Oxygen (Lambda) Sensor Bank 1 Sensor 2 Heating faulty
Oxygen (Lambda) Sensor Bank 1 Sensor 2 Heating Circuit faulty
Possible Solutions
Check Wiring/Connectors from/to Oxygen (Lambda) Sensor Bank 1 Sensor 2 Heating
Check Oxygen (Lambda) Sensor Bank 1 Sensor 2 Heating Circuit

Tarkista Lambdan piuhat, ellei auta, niin kauimmainen Lambda vaihtoon.

jermujermu
-
Viestit: 16
Liittynyt: 3.4.2014 14:13

ViestiKirjoittaja jermujermu » 23.3.2015 12:37

Vaikuttaako Lambda tyhjäkäyntiin? Koitin ottaa sekä etummaisen, että takimmaisen liittimen irti -> Ei vaikutusta

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 23.3.2015 13:36

Toi on lämmitys piirin vika takimmaisessa lamdassa, ei vaikuta auton toimintaa mitenkää. Kannattaa kattoo niitä misferejä realidatasta. Imuvuodot pvc venttiili kannattaa tarkistaa ja kaasuläppä putsata ja sopeuttaa jos likanen.

jermujermu
-
Viestit: 16
Liittynyt: 3.4.2014 14:13

ViestiKirjoittaja jermujermu » 23.3.2015 13:56

Kaasuläppä putsattu pari kk sitten. Imuvuotoja koitettu tutkia ruiskuttamalla jarrukliineriä todella reilusti ympäri moottoria. Kierrokset ei muutu, eli ei tainnu olla vuotoja.

jermujermu
-
Viestit: 16
Liittynyt: 3.4.2014 14:13

ViestiKirjoittaja jermujermu » 23.3.2015 15:27

Minkälaisia vikoja on ilmaantunut niillä, joilla on sytkävahvistin/maf hajonnut?

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 23.3.2015 18:15

No missfajereitahan siitä tulee.

jermujermu
-
Viestit: 16
Liittynyt: 3.4.2014 14:13

ViestiKirjoittaja jermujermu » 24.3.2015 10:43

Täysversiolla sai luettua seuraavat koodit:

3 Faults Found:
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-00 - -
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
P1114 - 35-00 - -
16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity
P0140 - 35-00 - -


Ensin auto ei meinannut startata/pysyy käynnissä. Loppujenlopuksi pitkän sahailun jälkeen sai käyntiin ja pidettyä korotettua tyhjäkäyntiä. Sen jälkeen auto pysy tyhjäkäynnilläkin käynnissä. Testilenkillä huomasi, että vedot kateissa ja täyskaasulla tuntu "tukehtuvan" sekä ilmesty misfirejä.

Eli lambda taitaa ainakin mennä vaihtoon. Toi B1 S2 taitaa olla taaempi, eli katin jälkeinen?

jermujermu
-
Viestit: 16
Liittynyt: 3.4.2014 14:13

ViestiKirjoittaja jermujermu » 24.3.2015 14:39

Onko jollain varmaa tietoa, vaikuttaako toi taaempi lambda polttoaineen syöttöön vai onko sen virka vain tarkastella katalysaattorin kuntoa?

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 24.3.2015 15:04

Siis ElSAn mukaa se jossain autoissa tekee vähän muutakin ku vahtii kattia mut ei toi sulla vaikuta muuhn kun et antaa vaan vikakoodia. Kannattaahan se vaihtaa. Ja ei oo ikinä omalle kohdalla tullut et ois vaikuttanu seoksiin. Ilmestyykö niitä misferejä kaikkiin sylintereihin? Polttoainepumppu vois olla syyllinen tai MAF.

jermujermu
-
Viestit: 16
Liittynyt: 3.4.2014 14:13

ViestiKirjoittaja jermujermu » 24.3.2015 15:22

misfirejä tuli ainakin 1,2 ja 4 pytyille. Eilisellä testilenkillä tuli jokaiseen.

Vag-comilla katottuna seuraavia arvo maffille
800rpm/min 3.7g/s
3040rpm/min 12g/s
4360rpm/min 21.8g/s

Onko noi kohdillaan vai ei? Pystyykö sytytyksenvahvistinta testaamaan?

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 24.3.2015 17:36

No ei riitä siten millään noi MAF arvot, jos vakio peli ni jossain 110-120 g/s pitäs max. olla. Aito boschin MAF sit tilalle.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 24.3.2015 17:48

Mitäs jos nappaa Maffin piuhan irti ja testailee toimintaa?

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 24.3.2015 17:54

Yleensä rupee käymään paremmin jos MAF rikki. Menee varaohjelmalle.

jermujermu
-
Viestit: 16
Liittynyt: 3.4.2014 14:13

ViestiKirjoittaja jermujermu » 24.3.2015 17:55

Joskus aikasemmin jumppaili tyhjäkäynnillä, niin sillon tuli testattua maf-piuhan irrotusta ja kierrokset palautu tasaseks. Nyt en pääse koittamaan, kun auto on työpaikalla

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 24.3.2015 18:00

Noitten arvojen perusteella jos uus MAF hankintaan.

jermujermu
-
Viestit: 16
Liittynyt: 3.4.2014 14:13

ViestiKirjoittaja jermujermu » 25.3.2015 16:17

Uusi maffi ostettu ja vaihdettu. Nyt näytti vedot päällä sen 100-120g/s... Mutta mutta.

Auto ei toimi edelleenkään. Aluks piti tosi pitkään starttailla ennenku auton sai pysymään käynnissä ja testilenkillä tuli todettua, että nykii paljon. Kaasun ku paino pohjaan ajossa, niin misfirejä tuli jotain n. 30.


Ainoa vikakoodi on se lambda s1b2.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 25.3.2015 18:11

Oisko siirtopumppu sit sanomassa itteensä irti tai sit se sytkä vahvari.

jermujermu
-
Viestit: 16
Liittynyt: 3.4.2014 14:13

ViestiKirjoittaja jermujermu » 7.4.2015 12:49

Sytkävahvari vaihdettu, ei juurikaan vaikuta. Edelleen käy vähän nihkeästi tyhjäkäyntiä ja vedot päällä rytkyttää/hyytyy.

jermujermu
-
Viestit: 16
Liittynyt: 3.4.2014 14:13

ViestiKirjoittaja jermujermu » 29.4.2015 16:41

Unohtunutkin jakaa kokemukset, mutta uudella bensapumpulla lähti toimimaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa