Ajoneuvo: Touareg V6TDI Tiptronic -08
Ongelma: Turbiini ei lukkiudu pienillä vaihteilla; D-asennossa vaihteilla 1-3 ja S-asennossa vaihteilla 1-2 (tämä on siis käsittääkseni ominaisuus, ei vika). Tästä seuraa turbiinin luistoa ja siis polttoaineen kulutuksen kasvua aina kun ajetaan hitaasti. Esimerkiksi kaupunkiajossa, hiekkateitä hitaasti ajellessa, loskakelissä, kun tarvitaan voimaa ja kärryä vedettäesä tämä korostuu. Esimerkiksi saman ikäisissä BMW X5:ssa turbiini lukittuu hetii 1-vaihteelta alkaen.
Onko ketään häirinnyt tämä sama asia? Tietääkö joku jonkun virtuoosin, joka osaisi koodata laatikon siten, että turbiini lukittuisi jo 2- vaihteesta alkaen?
Ja pyytäisin myös Touareg omistajia (ja muitakin 6-v Tiptronic omistajia) kokeilemaan, miten teillä vaihteisto käyttää turbiinilukkoa.
Iso Kiitos jo etukäteen!
Tiptronic turbiinilukko
Valvoja: ffp jäsenet
Kyllähän se juuri noin on tuossa Touaregin Aisin TR-60SN vaihteistossa on. Sinänsä tuo Tiptronic ei taida olla ku markkinointitermi, sen alla on myyty varmaan vähän kaikenlaisia vaihteistoja.
En kyllä muista että itseäni olisi lainkaan tuo häirinnyt, varsinkaan sen jälkeen kun vaihdoin valve bodyn vähempi ajettuun, tuli nuokin vaihdot napakammaksi.
Ja turbiinilukon saa kyllä manuaalisesti päälle syöttämällä +12v oikealle solenoidille, mutta veikkaampa ettei maksa vaivaa viritellä.

En kyllä muista että itseäni olisi lainkaan tuo häirinnyt, varsinkaan sen jälkeen kun vaihdoin valve bodyn vähempi ajettuun, tuli nuokin vaihdot napakammaksi.
Ja turbiinilukon saa kyllä manuaalisesti päälle syöttämällä +12v oikealle solenoidille, mutta veikkaampa ettei maksa vaivaa viritellä.
ROW
Kiitos vastauksesta. Paljonko sinulla oli valve body ajettu ennen vaihtoa ja paljonko uudella on ajettu? Itellä nyt taulussa 180tkm.
Löysin muuten mielenkiintoisen topicin http://www.clubtouareg.com/forums/f43/t ... 31-17.html.
Kiteytettynä noi 48 sivua: Touaregeja on toimitettu kahdella eri vaihteiston ohjauksella US ja ROW (rest of world). USAn poiat on vaihdellut ohjauskoodeja ROW-malliin ja saaneet sitä kautta napakammat vaihdot ja polttoainesäästöjä. Itsellä on kyllä Suomi -auto eli ROW pitäisi olla, mutta ajattelin sen tarkistaa lähiaikoina.
Löysin muuten mielenkiintoisen topicin http://www.clubtouareg.com/forums/f43/t ... 31-17.html.
Kiteytettynä noi 48 sivua: Touaregeja on toimitettu kahdella eri vaihteiston ohjauksella US ja ROW (rest of world). USAn poiat on vaihdellut ohjauskoodeja ROW-malliin ja saaneet sitä kautta napakammat vaihdot ja polttoainesäästöjä. Itsellä on kyllä Suomi -auto eli ROW pitäisi olla, mutta ajattelin sen tarkistaa lähiaikoina.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa