ael/aat 2,5tdi ajoitusmerkit

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

K0nzta_
-
Viestit: 123
Liittynyt: 23.3.2013 15:59

ael/aat 2,5tdi ajoitusmerkit

ViestiKirjoittaja K0nzta_ » 2.3.2015 20:38

c4 audi 2,5tdi aat moottorilla. mikähän on oikea ajoitusmerkki vauhtipyörällä? laatikon päältä löytyy ensinnäkin kaksi reikää, toinen isompi soikea ja pienempi täysin pyöreä. soikealta reiältä rupesi löytymään v:n muotoinen kolo, sekä viiva ja nolla stanssattuna aikalailla vierekkäin, mikä kohdistetaan ja mitä kohti?

entä syöttöpumpun merkki, onko oikea se lovi jolle löytyy kolo sitten siitä pumpun hihnapyörän takana olevasta pyörästä, dampperi tai joku? sen lovin jälkeen kun löytyy noin hammas eteenpäin vanha tussilla tehty merkki, josta olen kuullut paljon juttua että suosiolla laitettas aina hammas yli näissä koneissa pumpun ajoitus siitä tehtaan merkistä. paikkaansapitävyydestä ei sitten mitään tietoa..

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 3.3.2015 10:33

Ylempi reikä, nollan viiva sen alareunan kanssa tasalle. Nokka lukitaan takapäästä kannen kanssa vaakaan, eli ratas takaa pois. Pumppu on sen kannakkeessa olevan viivan kanssa kohdalla, eli pumpun vp kolo viivan kohdalle. Joskus joutuu ottaan sen hampaan eteen. Tai sitten vaan ratas nokan päästä löysälle ja kääntää sieltä vähän enemmän pumpulle ennakkoa. Saa vaikka puoli hammasta, kun on kartiolla ratas kiinni.

K0nzta_
-
Viestit: 123
Liittynyt: 23.3.2013 15:59

ViestiKirjoittaja K0nzta_ » 3.3.2015 10:51

suurkiitokset. nolla ja viivahan on peräkkäin eli nolla ikäänkuin jää puoliksi vain näkyviin kun viivam kohdistaa sen reijän alareunaan? palaillaampa asiaan illalla jos tulee jotain epäselvyyksiä.

K0nzta_
-
Viestit: 123
Liittynyt: 23.3.2013 15:59

ViestiKirjoittaja K0nzta_ » 3.3.2015 18:02

jees, eli alakerta, nokka ja pumppu merkkeihin. ei lupaakaan käyntiin, pumpun hyppäytys hampaalla ja samantien tulille ja pumpun rungossa riitti vara mukavasti tarkempaan ajoituksen säätöön. ihan aavistuksen on ehkä terävempi käyntiääni mutta vetääkin paljon paremmin kuin ennen. vinkkinä niille jotka mahdollisesti saman homman kanssa joskus ährää, vauhtipyörän merkki tulee kohdistaa niin että se viiva on tasantarkkaan sen soikean reiän alareunassa, ei keskellä niinkuin tuli aiemmin kokeiltua..

Jupo
-
Viestit: 97
Liittynyt: 26.3.2008 10:06

ViestiKirjoittaja Jupo » 4.3.2015 12:32

Vaikka jo saatukkin käyntiin ja normaalisti käy niin ovat nämä 2.5 melko ranttuja kuitenkin joten suosittelisin käyttämään vielä hienosäädöllä ajoitus jotta saapi vielä pakkaskelistäkin kohtuuella käyntiin.

K0nzta_
-
Viestit: 123
Liittynyt: 23.3.2013 15:59

ViestiKirjoittaja K0nzta_ » 4.3.2015 15:20

jeps, katellaan vielä vagcomilla kunhan 2x2 adapteri saapuu. näin päivän seisottua lähti kyllä käyntiin tosi hyvin, pakkasta ei kyllä olekkaan kun -2.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa