Vaihdekepin haitat 4v > 5v laatikkon vaihdossa Jetta2
Valvoja: ffp jäsenet
Vaihdekepin haitat 4v > 5v laatikkon vaihdossa Jetta2
Jonkin aikaa sitten vaihdoin pikkupuskuriseen -88 1.6L Jetta2:seen samanikäisen 1.8L Flair Jetan tekniikan. Eli samalla vaihtui 5v laatikko ja hieman vaikeuksia säätää kaikkia vaihteita päälle, jos vitosen saa päälle, niin sit ei pakkia löydy ja ykkönen pitää painaa pakkimaisesti päälle. Vivustot jäi vanhasta ja keppimekanismi, luonnollisesti laatikon päästä on vaihdettu tarvittavat koiranluut. Eli kaikki vaihteet löytyy.
Kysymys kuuluukin, pitääkö kepin mekanismi tai sen koko ympäristö vaihtaa tai modata, että sais vitosen päälle, nyt se keppi ottaa kiinni ja ei anna mennä tarpeeksi oikealle, onko se vivusto ja ympäristö vielä amputoitava Flairista vai onko mulla vaan säätöongelma, vitsin painajainen muutenkin säätää toi vivusto? Vai modaanko aukkoa suuremmaksi vingulla. Kuuluuhan ton vitosen mennä muuten pakkimaisesti painamalla päälle?
Kysymys kuuluukin, pitääkö kepin mekanismi tai sen koko ympäristö vaihtaa tai modata, että sais vitosen päälle, nyt se keppi ottaa kiinni ja ei anna mennä tarpeeksi oikealle, onko se vivusto ja ympäristö vielä amputoitava Flairista vai onko mulla vaan säätöongelma, vitsin painajainen muutenkin säätää toi vivusto? Vai modaanko aukkoa suuremmaksi vingulla. Kuuluuhan ton vitosen mennä muuten pakkimaisesti painamalla päälle?
On 5v muoviluut tai ainakin sellaiset ostin Motonetistä, toinen luu tais vaan olla eripituinen mitä vertasin lootia vierekkäin. Vivustossa pääkeppiakselissa sellainen muoviholkki, mikä vähän väljähkö, mutta aiemmin kyllä 4v toimi moitteetta loota. Liekö sitten säätökysymys vaan, kymmeniä kertoja tota yrittänyt säätää ja jos pakki löytyy, niin sit ei vitosta ja toisinpäin. Musta vaan tuntuu, että toi kepin aukko liian ahdas, ottaa se klunssimötikkä kiinni. Tarvis mitata kummastaki aukko, toinen kori vaan 30km päässä. 4v korissa se on n. 6,5cm muovisesta pakkihaitasta oikean reunan peltihaittaan. Yks keino amputoida se pakkihaitta pois, sit ehkä menis tarpeeksi vasuriin...
Avarsin aukon 8cm leveeksi vitosen puolelta eli paineilmasahalla koko metallireuna pois. Kaksi peltiä päällekkäin ja siinä alhaalla olevassa pohjassa on se pitkittäissuuntainen haittalevy pistehitsillä kiinni.
Samalla huomasin merkinnän 4 keskikonsolin ruuvin oikealla puolella, se näkyy kun ottaa pois vaihdekepin suojahaitarin pois, tarviikin tutkia onko 5v numerona 5, silloin on varmaan toi pohja erilkainen mikä tulee kiinni tunneliin alakautta, liian iso homma rupee vaihtaa, nopeemmin sahaa ton haitan pois. Joku 5v omistaja vois kattoo 5s omastaan mikä numero on stanssattu peltiin...
Nyt menee sitten vitonen painamatta päälle, aiemmin ei edes painamalla :)
Samalla huomasin merkinnän 4 keskikonsolin ruuvin oikealla puolella, se näkyy kun ottaa pois vaihdekepin suojahaitarin pois, tarviikin tutkia onko 5v numerona 5, silloin on varmaan toi pohja erilkainen mikä tulee kiinni tunneliin alakautta, liian iso homma rupee vaihtaa, nopeemmin sahaa ton haitan pois. Joku 5v omistaja vois kattoo 5s omastaan mikä numero on stanssattu peltiin...
Nyt menee sitten vitonen painamatta päälle, aiemmin ei edes painamalla :)
Avarsin aukon 8cm leveeksi vitosen puolelta eli paineilmasahalla koko metallireuna pois. Kaksi peltiä päällekkäin ja siinä alhaalla olevassa pohjassa on se pitkittäissuuntainen haittalevy pistehitsillä kiinni.
Samalla huomasin merkinnän 4 keskikonsolin ruuvin oikealla puolella, se näkyy kun ottaa pois vaihdekepin suojahaitarin pois, tarviikin tutkia onko 5v numerona 5, silloin on varmaan toi pohja erilkainen mikä tulee kiinni tunneliin alakautta, liian iso homma rupee vaihtaa, nopeemmin sahaa ton haitan pois. Joku 5v omistaja vois kattoo 5s omastaan mikä numero on stanssattu peltiin...
Nyt menee sitten vitonen painamatta päälle, aiemmin ei edes painamalla :)
Samalla huomasin merkinnän 4 keskikonsolin ruuvin oikealla puolella, se näkyy kun ottaa pois vaihdekepin suojahaitarin pois, tarviikin tutkia onko 5v numerona 5, silloin on varmaan toi pohja erilkainen mikä tulee kiinni tunneliin alakautta, liian iso homma rupee vaihtaa, nopeemmin sahaa ton haitan pois. Joku 5v omistaja vois kattoo 5s omastaan mikä numero on stanssattu peltiin...
Nyt menee sitten vitonen painamatta päälle, aiemmin ei edes painamalla :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Montakymmentä kertaa yritin säädellä kaverin kanssa tota painajaista, lopputulos oli aina että puuttuu joko pakki tai vitonen. On kyllä vaikeesti suunniteltu toi säätö ja epätarkka jos vähääkään jossain väljää.
Täytyy tässä kyllä kehasta vähän Japanilaisia, miten toimivat vaihteistovaijerit on moneen etuvetoseen ainakin suunniteltu, puslat kiinni ja sokat perään ja joka vaihde löytyy ilman ensimäistäkään säätöä, ei ole edes mitään säätöä. Vaihdekepin voi vaikka viedä etupuskuriin ja silti toimii. Ens kerralla laitan 3S-GTE tai 4A-GE koneen apurunkoineen ja vaihdelaatikkoineen konetilaan, jos tohon joutuu jotain tekniikoita vaihtelee :)
Toi haitta oikeella puolella näkyy hyvin tossa kuvassa, nro 3 tjsp. Mun pelisilmä sanoo, että aukko liian pieni, jos ei sitten vika ole väljyyksissä, tai sit mä en vaan osaa :/
Täytyy tässä kyllä kehasta vähän Japanilaisia, miten toimivat vaihteistovaijerit on moneen etuvetoseen ainakin suunniteltu, puslat kiinni ja sokat perään ja joka vaihde löytyy ilman ensimäistäkään säätöä, ei ole edes mitään säätöä. Vaihdekepin voi vaikka viedä etupuskuriin ja silti toimii. Ens kerralla laitan 3S-GTE tai 4A-GE koneen apurunkoineen ja vaihdelaatikkoineen konetilaan, jos tohon joutuu jotain tekniikoita vaihtelee :)
Toi haitta oikeella puolella näkyy hyvin tossa kuvassa, nro 3 tjsp. Mun pelisilmä sanoo, että aukko liian pieni, jos ei sitten vika ole väljyyksissä, tai sit mä en vaan osaa :/
Montakymmentä kertaa yritin säädellä kaverin kanssa tota painajaista, lopputulos oli aina että puuttuu joko pakki tai vitonen. On kyllä vaikeesti suunniteltu toi säätö ja epätarkka jos vähääkään jossain väljää.
Täytyy tässä kyllä kehasta vähän Japanilaisia, miten toimivat vaihteistovaijerit on moneen etuvetoseen ainakin suunniteltu, puslat kiinni ja sokat perään ja joka vaihde löytyy ilman ensimäistäkään säätöä, ei ole edes mitään säätöä. Vaihdekepin voi vaikka viedä etupuskuriin ja silti toimii. Ens kerralla laitan 3S-GTE tai 4A-GE koneen apurunkoineen ja vaihdelaatikkoineen konetilaan, jos tohon joutuu jotain tekniikoita vaihtelee :)
Toi haitta oikeella puolella näkyy hyvin tossa kuvassa, nro 3 tjsp. Mun pelisilmä sanoo, että aukko liian pieni, jos ei sitten vika ole väljyyksissä, tai sit mä en vaan osaa :/
Täytyy tässä kyllä kehasta vähän Japanilaisia, miten toimivat vaihteistovaijerit on moneen etuvetoseen ainakin suunniteltu, puslat kiinni ja sokat perään ja joka vaihde löytyy ilman ensimäistäkään säätöä, ei ole edes mitään säätöä. Vaihdekepin voi vaikka viedä etupuskuriin ja silti toimii. Ens kerralla laitan 3S-GTE tai 4A-GE koneen apurunkoineen ja vaihdelaatikkoineen konetilaan, jos tohon joutuu jotain tekniikoita vaihtelee :)
Toi haitta oikeella puolella näkyy hyvin tossa kuvassa, nro 3 tjsp. Mun pelisilmä sanoo, että aukko liian pieni, jos ei sitten vika ole väljyyksissä, tai sit mä en vaan osaa :/
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mä säädin joskus silleen että säätimen pultti sopivalle löysyydelle ja sitten vääntää keppiä vähän väkisin äärilaitoja vasten. Sit kun varovammin koittaa heilutella tuntumaa niin tuntee millon on säätö kohdallaan että vitonen ja pakki löytyy mukavasti.
Se säätö on tosi herkkä jos kokonaan löysää pultin ja kiristää uuteen kohtaan.
Se säätö on tosi herkkä jos kokonaan löysää pultin ja kiristää uuteen kohtaan.
No nyt on raiskattu jo kolo ja kaikki vaihteet toimii, ei kannata enään vaihtaa, mutta mittaan ton aukon kyllä kun seuraavaksi meen autonraatoa kurkkaa ja löytyykö jotain muuta haittaeroa, sekä onko samaa 4 numeroa. Siitähän sitä parhaiten tietää etsiä vian suuntaa, paan raporttia anyway
Siitä tekniikanluovuttaja-autosta vois irtoo lähes kaikki peltiosat, paitsi etulokarit, mitkä edellinen rälläköinyt madalluksen toivossa paskaksi. Muuten hyvät luukut ja ovet, lasit, ehkä puolikuntoiset isot puskurit, Jetta-keula kolopalloon, syylaria, 1.6 kone apulaitteineen, toimiva mutta rupes imee vettä eli varaosiksi ehkä, 4v laatikko. Etukelkka ja ohjaus kanssa amputoitu, sekä navat, vetarit löytyy. Kori Nurmijärvellä, ite asun Vantaalla missä osa osista. Teen kuvilla kohta myynti-ilmon ens viikosta...
Siitä tekniikanluovuttaja-autosta vois irtoo lähes kaikki peltiosat, paitsi etulokarit, mitkä edellinen rälläköinyt madalluksen toivossa paskaksi. Muuten hyvät luukut ja ovet, lasit, ehkä puolikuntoiset isot puskurit, Jetta-keula kolopalloon, syylaria, 1.6 kone apulaitteineen, toimiva mutta rupes imee vettä eli varaosiksi ehkä, 4v laatikko. Etukelkka ja ohjaus kanssa amputoitu, sekä navat, vetarit löytyy. Kori Nurmijärvellä, ite asun Vantaalla missä osa osista. Teen kuvilla kohta myynti-ilmon ens viikosta...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa