AVF suhina?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jesi
-
Viestit: 360
Liittynyt: 15.8.2003 12:14

AVF suhina?

ViestiKirjoittaja jesi » 23.2.2015 18:58

Koitin haeskella täältä söörtsillä ja kuukkelista, mutta ei ihan vartin yrittämisellä täsmännyt.

Eli eilen alkoi kuulumaan 3BG paskatin vänkärin puolelta aika voimakas suhina/kohina, ahtopainemittarista katsottuna 1bar ja ylöspäin.
Moottori on rautavakio, softasta poistettu mm maffi käytöstä.

Aikaisemmin huomioin että egr pissii möljyä ahtimen päälle ja sitä kautta mukava aromi hyttiin joskus.

Värkkäsin tuossa vermeet että saan paineistettua järjestelmän:
https://www.dropbox.com/s/53t2qhcs7zz6e ... 7.jpg?dl=0

EGR venttiilin "tatin" alla on molemmin puolin jotkut reijät, mistä se taisi sitä öljyäkin pissiä.

Josko tööttäsin paineilmaa järjestelmään, ei pysynyt paine puolta sekunttiakaan.
Tosin kun sormella egrän ym reikiä tukki, niin selvästi niistä oli painetta tulossa ulos.

Tottakai tämä massiivinen vuoto löyty oletettavasta paikasta, eli cuulerin pääty vuotaa.
(en ole vielä ehtinyt kvg, että onks bolt on osana jotain fiksumpaa tilalle?)

Enivei, tuosta isosta vuodosta johtuen en päässyt luomaan järjestelmään vakiota painetta :(

Mutta voiko tuo ääni potenttiaalisesti olla egrän aiheuttama? Toisinsanoa onko se tyypillistä tai mahdollista? Jos on, niin sitten muutaku kovaa ajoa ja vaihtaa cooleri ja egr kun joutaamasta lakkaa.
Viimeksi muokannut jesi, 25.2.2015 14:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 24.2.2015 14:45

Niin oliko tässä joku kysymyskin vai muuten vaan kertoilit tarinasi?

jesi
-
Viestit: 360
Liittynyt: 15.8.2003 12:14

ViestiKirjoittaja jesi » 25.2.2015 14:18

Pahoittelen kun ajatuksen juoksu keskeytyi, nyt muokkasin kysymyksen tarinani sekaan.

jesi
-
Viestit: 360
Liittynyt: 15.8.2003 12:14

ViestiKirjoittaja jesi » 26.2.2015 19:06

Nyt kun pääsi ajan kanssa nuuskimaan niin tämähän se oli aivan juuresta ylhäältä halki, vaati vaan paljon painetta että aukeaa tuo sormen mentävä reikä tuossa letkussa ( 3B0 145 828 G ):

http://dieselpower.cz/forum/userpix/6659_DSC00327_2.jpg

Samalla vauhdilla nostin egr venttiilin pöydälle, putsasin isoimmat pois, tulppasin pakosarjalta tulevan putken kaljatölkillä, kierre noihin tatin alla oleviin reikiin ja pultit liiman kanssa ja tulppasin letkut.

Ei kauhean pahassa kunnossa:
https://www.dropbox.com/s/edt0jqbadqdyu ... 9.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/rbek4vng8jfh8 ... 1.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/hup4w6mt7szla ... 7.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/den51wiad7jqm ... R.jpg?dl=0

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 26.2.2015 19:12

Tuo kaljatölkin tinapaperi ei välttämättä ole kauhean pitkäikänen. Suosittelen tekemään vähintään 1mm pellistä sokeaa laippaa.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 26.2.2015 19:22

Mulla kesti satatonnia lapinkulta viritetyssä afn:ssä ja sitten auto vaihtui, ettei se nyt hirveen huonosti kestänyt

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 26.2.2015 19:53

Ohhoh, lapinkullassa siis jotakin hyvää :D
Joillakin on mennyt nopsaan puhki nuo tölkkitiivisteet, voipi vaikuttaa onko myös pakosarjan päässä vai imusarjan päähän laitettu. Pakosarjan läheisyydessä voipi jo lämpö tehä varmaan kepposia ohuelle alumiinille... kait


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 27 vierailijaa