Täällä kirjoittaa uusi vw konsernin tuotteiden virittämisestä kiinnostunut henkilö.
Aikaisemat moottorin rakentelu kokemukset on USA V8 puolelta.
Nyt on alkanut kiinnostamaan rakentaa pieni ahdettu moottori pieneen/kevyeen koriin.
Olen iskenyt silmäni mk2 golfin koriin siihen kun saa vaikka millasita palikkaa ja ilmeiseti lukemani perusteella saa kilvitettyä laillisesti 1.8l moottorin turbolla.
Minua on jääny vaivaamaan selainen asia että onko uudemman mk3 golfin/jetan/venton 1.8 moottorinlohko saman lainen kuin vanheman mk2 mallin ja sopiiko vanheman mallin kansi uudemman päälle ja päinvastoin?
Tähän kun saisin vastauksen pääsisin hankkimaan/suunnittelemaan projektia eteen päin.
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Golf mk2 ja mk3 1.8 moottorien erot
Valvoja: ffp jäsenet
1.8 lohko ja kampura. G60 männät ja veivit. 8v gtin kansi. G60 imusarja ja läppärunko. Kynttiläjalkapakosarja, mitsun tdo 4 hl 15 tai 17 ahtimeksi. Helppoja ahtimia, herää alhaalta, kestää hyvin ahtoja, ahtimissa yleensä by-pass, hukkaportti itsessään ja vesijäähdytetty keskiosa.
Ruisku vapaavalintainen.
= ahdoista riippuen 180-230hp.
Itsellä edellä kuvattu paketti, ilman välijäähdytintä ja ruiskuna k-jetti. ahtimena T5 volvon mitsun tdo4 hl15g7, nokka 300° cranen turbonokka = 0,9 ahdoilla 227hp. Vakio gtin nokalla ja 0,5ahdoilla 179hp.
Koneessa oli muitakin muutoksia. G60 öpumppu, TD loiskelevy, Arp pultit veiveissä, Arp pinnapultit kannessa, G60 kannentiiviste. audi TD:n jäähdytin lähdöilä varustettu ösuodattimenjalka..... yms.
Laatikkonan 8v Gtin 020 4 lapasella sintterillä.
Ja oli hulvaton peli Golf II kopassa :)
Ruisku vapaavalintainen.
= ahdoista riippuen 180-230hp.
Itsellä edellä kuvattu paketti, ilman välijäähdytintä ja ruiskuna k-jetti. ahtimena T5 volvon mitsun tdo4 hl15g7, nokka 300° cranen turbonokka = 0,9 ahdoilla 227hp. Vakio gtin nokalla ja 0,5ahdoilla 179hp.
Koneessa oli muitakin muutoksia. G60 öpumppu, TD loiskelevy, Arp pultit veiveissä, Arp pinnapultit kannessa, G60 kannentiiviste. audi TD:n jäähdytin lähdöilä varustettu ösuodattimenjalka..... yms.
Laatikkonan 8v Gtin 020 4 lapasella sintterillä.
Ja oli hulvaton peli Golf II kopassa :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa