Haulla yritin vaan kaatuu koko sivu... Eli tuommonen olisi hakusessa toiseksi autoksi, asun syrjässä ja mäkistä maastoa on. Jumissa useasti etuvedon kans, varsinkin jos kärryä tarjoan perään monesti tahtoo ongelmia tulla.
Onko b ja bg tekniikassa paljonki eroa muuten kuin ulkonäön osalta? Joko haussa dieseli paku tai sitten bensa 1.8 tai 2.0. 1.8 20v on kuulema juopon ja laiskan maineessa, mutta jaksaako viedä koria kohtuudella? Kilometrejä tulee suunnilleen 15tkm.
Passat 3b ja bg 4 motion kokemuksia?
Valvoja: ffp jäsenet
Vaikka on tullut monenmoisella päkättimellä ja vaggi-nelivedoilla ajeltua, niin kaksi nousee omaan perstuntumaan, sekä ominaisuuksiltaan omaa mieltä eniten miellyttäviksi tässä "ajoneuvoluokassa". 3B AFN-neliveto sekä C4-koppanen R5 TDi. B5 koppanen Audi sensijaan, ei ole oikein takaperän tuentaratkaisujen takia ollut mieluinen vaikka muutoin Passatin kanssa onkin paljon yhteneväinen. Koritkin niissä tahtoo lahota helpommin, ja passatin sisustakin miellyttää hieman enemmän.
AFN koneinen 3B siksi, että se on jonkin verran pienempikulutuksinen 3B ja BG pumppariin nähden ja huoltaminen ( tai korjaaminen ) on hieman helpompaa ja edullisempaa, eikä hyvillä varusteilla ja kunnon sisustalla 3BG:lle paljoa häpeä. Toki riippuu minkä verran ulkonäköön ja sisustaan panostaa, ja mistä ominaisuuksista itse tykkää. 3B:n saa laillisesti mm. paremmat ajovalot pikkurahalla vrt. 3BG. Kaksoismassan korvaaminen sinkkumassavauhtipyörällä tosin pilaa tehokkaasti kummankin auton ajettavuuden ja ominaisuudet.
Nämä toki vain omia mielipiteitä, ja rahamiehethän ajelee uudemmilla... Onhan ne mukavempia mutta eivät sitten välttämättä ominaisuuksiltaan kummoisempia. AFN toki vaatii vähintäänkin softauksen kulkeakseen järkevästi, etenkin kärrin kanssa. Pelkällä hyvällä softallakin toki menee jo ihan kivastikin.
AFN koneinen 3B siksi, että se on jonkin verran pienempikulutuksinen 3B ja BG pumppariin nähden ja huoltaminen ( tai korjaaminen ) on hieman helpompaa ja edullisempaa, eikä hyvillä varusteilla ja kunnon sisustalla 3BG:lle paljoa häpeä. Toki riippuu minkä verran ulkonäköön ja sisustaan panostaa, ja mistä ominaisuuksista itse tykkää. 3B:n saa laillisesti mm. paremmat ajovalot pikkurahalla vrt. 3BG. Kaksoismassan korvaaminen sinkkumassavauhtipyörällä tosin pilaa tehokkaasti kummankin auton ajettavuuden ja ominaisuudet.
Nämä toki vain omia mielipiteitä, ja rahamiehethän ajelee uudemmilla... Onhan ne mukavempia mutta eivät sitten välttämättä ominaisuuksiltaan kummoisempia. AFN toki vaatii vähintäänkin softauksen kulkeakseen järkevästi, etenkin kärrin kanssa. Pelkällä hyvällä softallakin toki menee jo ihan kivastikin.
Alusta, vaihteisto, nelivedon toteutus jne. ovat identtiset 3B / 3BG. Vain dieselmoottoreissa muuttui teknologia korimallin myötä.
3BG:ssä saa sitten ajonvakauksen jos tuntee sellaista kaipaavansa (ja napin jolla sen saa pois päältä)
Jos kärryä vetelet niin unohda vajaapyttyiset vaparibensat. Joko se TDI tai sitten V6 bensa.
3BG:ssä saa sitten ajonvakauksen jos tuntee sellaista kaipaavansa (ja napin jolla sen saa pois päältä)
Jos kärryä vetelet niin unohda vajaapyttyiset vaparibensat. Joko se TDI tai sitten V6 bensa.
Piti oikein tarkistaa. Kaikki summat siis alkaen 1.1.2016 ja koko veron suuruus, ei pelkästään käyttövoimavero.
Bensa-V6-nelikko-farkku 97-00: 310e
Bensa-V6-nelikko-farkku 01-05: 404e
Diesel-V6-nelikko-farkku 97-00: 716e
Diesel-V6-nelikko-farkku 01-05: 720e
Diesel-V6-nelikko-farkku 97-05 pakettiautona: 363e
Hinnat voi noissa 97-00 autoissa heitellä muutamalla kympillä johtuen pikkasen erilaisista kokonaismassoista.
Bensa-V6-nelikko-farkku 97-00: 310e
Bensa-V6-nelikko-farkku 01-05: 404e
Diesel-V6-nelikko-farkku 97-00: 716e
Diesel-V6-nelikko-farkku 01-05: 720e
Diesel-V6-nelikko-farkku 97-05 pakettiautona: 363e
Hinnat voi noissa 97-00 autoissa heitellä muutamalla kympillä johtuen pikkasen erilaisista kokonaismassoista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa