Abs-yksiköiden erot?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

hyttine
-
Viestit: 44
Liittynyt: 30.11.2011 16:19

Abs-yksiköiden erot?

ViestiKirjoittaja hyttine » 4.1.2015 19:12

Onko kenelläkään tietoa eroaako neli- ja etuvetoisten 3b Passattien abs-boksit toisistaan teknisesti mitenkään? Omasta nelivetoisesta autosta on yksikkö pimeänä ja varastosta löytyisi etuvetoisen yksikkö. Ulkoisesti etuvetoisen boksi on pienempi, mutta liitin ja letkulähdöt ovat täysin samat. Varaosanumerotkin ovat muuten samat, mutta toisen lopussa on yksi kirjain enemmän..

Rikkinäiseen yksikköön ei saa vcds:llä yhteyttä, mutta vaihtamalla liittimen etuvetoisen yksikköön saa järjestelmään yhteyden ja pääsee lukemaan vikakoodit. Onkohan näissä esim. tehoeroja pumpuissa tai jotain vastaavaa, joka estää vaihdon?

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 6.1.2015 10:16

Nelivedossa on ns isompi abs pumppu ja boksi, pumpun kyljessä olevia "venttiileitä" on määrällisesti enemmän eli ei istu etuvedon boksi pumpun kylkeen. Myös luistonestot yms vaikuttaa käykö boksi, fyysisesti voi käydäkkin mutta muuten ei toimi.

amalin
-
Viestit: 67
Liittynyt: 25.8.2008 12:58

ViestiKirjoittaja amalin » 10.1.2015 22:12

Eivät käy ristiin. Sähköinen kytkentäkin on erilainen.

hyttine
-
Viestit: 44
Liittynyt: 30.11.2011 16:19

ViestiKirjoittaja hyttine » 10.1.2015 23:16

Tutkin asiaa ja tulin samaan tulokseen.. Nyt on uusi käytetty yksikkö paikallaan ja pelaa taas ilman ongelmaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa