Mitäs eroa on A3 pohjalevyllisessä "kolmos Golfissa" (typ 1H) Syncron ja vajaavedon välillä?
A2 pohjalevyn kohdalla "kakkis" (typ 19E) taisi olla, että kontin pohja on erillainen ja keskitunneli myös.
Mutta onko näin myös kolmosessa?
Entäs sisältääkö B4 passatti saman syncro tekniikan kuin 1H golf. Perhealbumin mukaan peräpään osat olisivat kuviltaan samoja. Eli jos vertaa PASY ja GOSY vaikka vm95
Lähinnä siis kiinnostaa sopiiko Syncro tekniikka suoraan vai korimuutoksilla etuveto golfin alle.
Katsastus spekuloinnit voi jättää pois.
golf 3 etuveto vs syncro
Valvoja: ffp jäsenet
Pohjalevy on erilainen etuvedossa ja nelikossa. Juurikin tuo tunneli & pohjan takaosa akselin kiinnikkeineen on erona. Lisäksi polttoainetankki, pakoputki jne on erilaiset.
Golfin ja Passatin osien eroavaisuuksista en tiedä varmuutta, mutta esim. juuri perhealbumistahan sen näkee osanumeroista. ETKAn kuvathan eivät ole mitään absoluuttisia totuukisia, vaan lähinnä suuntaa antavia. Veikkaisin että jotain eroa niissä on, Passat on käsittääkseni ainakin leveämmällä raidevälillä?
Golfin ja Passatin osien eroavaisuuksista en tiedä varmuutta, mutta esim. juuri perhealbumistahan sen näkee osanumeroista. ETKAn kuvathan eivät ole mitään absoluuttisia totuukisia, vaan lähinnä suuntaa antavia. Veikkaisin että jotain eroa niissä on, Passat on käsittääkseni ainakin leveämmällä raidevälillä?
Takontin pohja, takana on myös erillinen poikittainen tukipalkki.
Taka-apurunko menee nelikossa samoihin kohti kiinni kuin etuvetosessa taka-akseli, mutta vaatii omat kiinnikkeensä.
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... -have-made
Ei mikään tekemätön paikka jos löytää tarvittavat osat.
Vanhat irti pistehitsauksista ja uudet tilalle. Tai sit vaan teurastaa takakontin pohjan.
Taka-apurunko menee nelikossa samoihin kohti kiinni kuin etuvetosessa taka-akseli, mutta vaatii omat kiinnikkeensä.
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... -have-made
Ei mikään tekemätön paikka jos löytää tarvittavat osat.
Vanhat irti pistehitsauksista ja uudet tilalle. Tai sit vaan teurastaa takakontin pohjan.
Tankilla ja pakoputkella ei tässä visiossa ole väliä :)
Ainakin Passatin vajaavetoisen taka-akseli istui kakkikseen. Eli kiinnikeväli sama, muistaakseni myös kolmosessa.
Raideväli tosiaan suurempi. Mutta sekään ei haittaa nyt.
Jousituksen ei ihan hirvittävästi pitäisi erota kun samaa coilisarjaa myydään molempiin. tosin sekään ei mikään ongelma ole. Siis PASY ja GOSY
En ETKAsta löytänyt osanumero tuolle tavaratilan pohjalle. Enkä oikeen muaaltakaan
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ed-to-know
Tuossa linkissä istutetaan corradoon. Mutta sehän on A2 pohjainen auto? Vai onko mitään radikaalia eroa A3 pohjaan.
Ainakin Passatin vajaavetoisen taka-akseli istui kakkikseen. Eli kiinnikeväli sama, muistaakseni myös kolmosessa.
Raideväli tosiaan suurempi. Mutta sekään ei haittaa nyt.
Jousituksen ei ihan hirvittävästi pitäisi erota kun samaa coilisarjaa myydään molempiin. tosin sekään ei mikään ongelma ole. Siis PASY ja GOSY
En ETKAsta löytänyt osanumero tuolle tavaratilan pohjalle. Enkä oikeen muaaltakaan
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ed-to-know
Tuossa linkissä istutetaan corradoon. Mutta sehän on A2 pohjainen auto? Vai onko mitään radikaalia eroa A3 pohjaan.
Kappasvain. Osasinpas taas käyttää ;)
Mahdolliseksi asennus koriksi muuttuu sittenkin mk2 koppa, ihan noin 200kg kevyemmän lähtöpainon takia.
Vaihdelaatikosta kun ohimennen eräälle laatikkogurulle mainittiin, kun pikkulaatikon suorakytkyrattaita haettiin. Niin oli sitämieltä ettei ralli/rata rääkkiä kestä. Eikös 02c perustu ihan 02a askiin?
Mitäs lukemia ne oli kestäny 300 vai jopa 400heppaa
Vääntöhän sen rikkoo, mutta täälläkin yleensä puhuttu hevosista.
Eikös heikkolenkki ollut akseleiden vääntyminen 3vaihteella jolloin rattaat porsii?
Mahdolliseksi asennus koriksi muuttuu sittenkin mk2 koppa, ihan noin 200kg kevyemmän lähtöpainon takia.
Vaihdelaatikosta kun ohimennen eräälle laatikkogurulle mainittiin, kun pikkulaatikon suorakytkyrattaita haettiin. Niin oli sitämieltä ettei ralli/rata rääkkiä kestä. Eikös 02c perustu ihan 02a askiin?
Mitäs lukemia ne oli kestäny 300 vai jopa 400heppaa
Vääntöhän sen rikkoo, mutta täälläkin yleensä puhuttu hevosista.
Eikös heikkolenkki ollut akseleiden vääntyminen 3vaihteella jolloin rattaat porsii?
02C perustuu tosiaan 02A laatikkoon. Tollasella pitäs kuulema välttyä 3 rattaan hampaan menetyksiltä.
http://www.usrallyteam.com/index.php?ma ... ts_id=1049
http://www.usrallyteam.com/index.php?ma ... ts_id=1049
Tuntuu että kaikki hieman tehokkaammat bensa-koneet nuita 02A:n 3-vaihteita silittää, mutta itselläni ei ole ollut mitään ongelmia yli 600Nm@2900rpm väännöllä TDI:n perässä. Laatikolla tosin ajettu vasta 280tkm, josta viimeiset 130tkm viritettynä. Muitakin suht saman viritysasteen TDI:tä on samalla laatikolla ongelmitta ajettu. Liekö tuurista sitten kiinni...
+500nm ja kolme 02a lootaa oksenti kolmosen rattaat pelkällä kiihdytyksellä. n.4000rpm kohdalla.
Yks suorakytky askien tekijä oli sitä mieltä, että pääakseli on liian ohut ja taipuu. Ei uskonu sekään tuohon vahvikelaippaan. Kohta johon tuo palikka tulee on kytkinkopan reunassa, josta kohdin loota on tukeva.
Suoraan 02m niin ei tarvi pelätä. Niitä on markkinoilla jo hyvin eikä hinta päätä huimaa. Multakin saa hakea yhden 600€.
Yks suorakytky askien tekijä oli sitä mieltä, että pääakseli on liian ohut ja taipuu. Ei uskonu sekään tuohon vahvikelaippaan. Kohta johon tuo palikka tulee on kytkinkopan reunassa, josta kohdin loota on tukeva.
Suoraan 02m niin ei tarvi pelätä. Niitä on markkinoilla jo hyvin eikä hinta päätä huimaa. Multakin saa hakea yhden 600€.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa