ATJ passat nykii
Valvoja: ffp jäsenet
ATJ passat nykii
Eli kyseessä passat 4motion vm 00, atj moottorilla ja karalan lastulla. Samalla egr ohjelmallisesti poistettiin käytöstä.
Auto alkanut välillä nykimään, kun lähtee vedättämään alle 2000 rpm tienoilta.
Välillä tutuu yksi reilu nykäys ja välillä nykytys kestää useamman sekunnin. Ja nykiminen tosiaan on sellaista että kiihtyminen kyllä loppuu lähes tyystin. Ihan kuin pyttyjä putoisi pois pelistä...
Vikakoodeja ei näy, ja nyt on toinen ilmamäärämittari kokeilussa, en kyllä usko sillä olevan vaikutusta.
Mitähän tässä keksisi?
Niin juu, ajettu 201 tkm....
Auto alkanut välillä nykimään, kun lähtee vedättämään alle 2000 rpm tienoilta.
Välillä tutuu yksi reilu nykäys ja välillä nykytys kestää useamman sekunnin. Ja nykiminen tosiaan on sellaista että kiihtyminen kyllä loppuu lähes tyystin. Ihan kuin pyttyjä putoisi pois pelistä...
Vikakoodeja ei näy, ja nyt on toinen ilmamäärämittari kokeilussa, en kyllä usko sillä olevan vaikutusta.
Mitähän tässä keksisi?
Niin juu, ajettu 201 tkm....
Joo, nyt on kokeiltu reilut 700 km toisella maffilla, ja eip oo eroa. Tuo uudempi maffi oli bosch ja tuo millä kokeilin oli MUISTAAKSENI pierupurkki. Eipä ainakaan ollut käytökseen mitään vaikutusta, samanlailla se käyttäytyy.
Hirveän usein ei nyt ole nykimistä tapahtunut, kun pakkaset laski....
Tulppaanpa egr-venttiilin tuossa heti kun ehdin....jotenkin nyt epäilyttää se...
Hirveän usein ei nyt ole nykimistä tapahtunut, kun pakkaset laski....
Tulppaanpa egr-venttiilin tuossa heti kun ehdin....jotenkin nyt epäilyttää se...
Onkos muilla kokemuksia miten tuo polttoainepumppuhomma oireilee?
Auto on nyt tuolla pohjoisen suunnassa menossa. Kuulemma taas nykii välillä. Perhana kun en sitä egr:ää ehtinyt tulpata. täytyy tulpata heti kun auto tulee pihaan.
Jotenkin tuo egr mietityttää, kun ne nykäisyt on niin pirun teräviä....
Auto on nyt tuolla pohjoisen suunnassa menossa. Kuulemma taas nykii välillä. Perhana kun en sitä egr:ää ehtinyt tulpata. täytyy tulpata heti kun auto tulee pihaan.
Jotenkin tuo egr mietityttää, kun ne nykäisyt on niin pirun teräviä....
Mulla oli AVB koneessa justiin vastaavaa nykimistä tuossa noin 2000rpm paikkeilla satunnaisesti ja vikakoodeista sitten kuitenkin selvis, että oli katkoksia pumppusuutinten jossain asento tiedoissa. Epäilys oli että se venttiilikopan sisällä oleva johtosarja on elänyt elämänsä päähän.
En kuitenkaan sitten vielä ostanut sitä vaan kävi kuitenkin mielessä että entäpä lastun poisto. No otin lastun pois käytöstä pariksi viikoksi ja kappas kummaa mitään vikaa ei enää ilmennytkään. Joten sitten oli tiedossa että lastu on jotenkin syypää satunnaiseen nykimiseen. No auto oli kuitenkin niin kankea ilman lastua että pistin takaisin kun tiesin missä vika. No ihme ja kumma auto ei ole nykinyt enää sen jälkeen kertaakaan kun lastu oli välillä pois. Ei kyllä hajuakaan mitä tapahtui, mutta nyt toiminut hienosti ilman nykimisiä koko ajan.
Osa syy nykimiseen oli kyllä kesällä varmaan kun egr hajos, vissiin kalvo hajalle ja se kurnutti kuin sammakko ja kuului tyhjäkäynnillä koko ajan "plop plop plop" ääni. No otin vain sen egr:n ohjaus ilmaputken irti ja tulppa päähän, niin eipä ole enää sitäkään sotkemas konetta.
Eikä tosiaan ainakaan tässä tapauksessa vaikuttanut katsastuksessakaan mitään vaikka egr olikin poissa käytössä päästöt meni aivan heittämällä läpi :)
En kuitenkaan sitten vielä ostanut sitä vaan kävi kuitenkin mielessä että entäpä lastun poisto. No otin lastun pois käytöstä pariksi viikoksi ja kappas kummaa mitään vikaa ei enää ilmennytkään. Joten sitten oli tiedossa että lastu on jotenkin syypää satunnaiseen nykimiseen. No auto oli kuitenkin niin kankea ilman lastua että pistin takaisin kun tiesin missä vika. No ihme ja kumma auto ei ole nykinyt enää sen jälkeen kertaakaan kun lastu oli välillä pois. Ei kyllä hajuakaan mitä tapahtui, mutta nyt toiminut hienosti ilman nykimisiä koko ajan.
Osa syy nykimiseen oli kyllä kesällä varmaan kun egr hajos, vissiin kalvo hajalle ja se kurnutti kuin sammakko ja kuului tyhjäkäynnillä koko ajan "plop plop plop" ääni. No otin vain sen egr:n ohjaus ilmaputken irti ja tulppa päähän, niin eipä ole enää sitäkään sotkemas konetta.
Eikä tosiaan ainakaan tässä tapauksessa vaikuttanut katsastuksessakaan mitään vaikka egr olikin poissa käytössä päästöt meni aivan heittämällä läpi :)
Hehe, juuri tuli soitto tuolta pohjoisesta mistä auto on tulossa, että ei enää pysty ajamaan alta 2000 kieroksen ollenkaan :D Nykii pirusti, kulutus ajotietokoneen mukaan aika sikaa, mutta heti kun kaasua painaa reippaammin, häviää nykiminen....
Täytyy katsoa uudestaan nuo vikakoodit, luulisi kyllä että jättäisi jotain, kun on n. 600 km sitä tehnyt..
Täytyy katsoa uudestaan nuo vikakoodit, luulisi kyllä että jättäisi jotain, kun on n. 600 km sitä tehnyt..
Noniin, nyt on egr tulpattu sekä henkisesti että fyysisesti. Tulpan tuuppasin siihen alipaineletkun päähän vielä kaveriksi.
Mutta mutta...Eipä hävinnyt oireet. Edelleen nykii, ja alle 2000 kierroksen välillä tosi raakasti.
Onko ehdotuksia, mitä sitten tehdään, ohjelma takaisin ja testiä? Ahtoputkistossa ei löytynyt mitään ihmeellistä.
Outoa tuossa on vielä se, että saa ajaa aika kauan että nykiminen tulee esiin. sitten kun se alkaa, on se melkein jatkuvaa...onkohan jotenkin lämpötilan kanssa naimisissa tuo homma...
ja vikakoodeja ei pukkaa vieläkään.....
EDIT:
Onko muilla kokemuksia, voiko n75 aiheuttaa moista? Samoten tullut mieleen, että voiko tuo imusarjan läppä (se mikä siinä egr:n kanssa samassa yhteydessä on) aiheuttaa tuommoisia oireita ja mihin sitä läppää nyt sitten käytetään, sammuttamiseenko ?
Mites lämpötila-anturi, omien kokemuksien mukaan ei aiheuta terävää nykimistä, mutta onko muut samaa mieltä?
Kaikki apu tervetullutta, alkaa loppua itsellä ideat kesken...
Mutta mutta...Eipä hävinnyt oireet. Edelleen nykii, ja alle 2000 kierroksen välillä tosi raakasti.
Onko ehdotuksia, mitä sitten tehdään, ohjelma takaisin ja testiä? Ahtoputkistossa ei löytynyt mitään ihmeellistä.
Outoa tuossa on vielä se, että saa ajaa aika kauan että nykiminen tulee esiin. sitten kun se alkaa, on se melkein jatkuvaa...onkohan jotenkin lämpötilan kanssa naimisissa tuo homma...
ja vikakoodeja ei pukkaa vieläkään.....
EDIT:
Onko muilla kokemuksia, voiko n75 aiheuttaa moista? Samoten tullut mieleen, että voiko tuo imusarjan läppä (se mikä siinä egr:n kanssa samassa yhteydessä on) aiheuttaa tuommoisia oireita ja mihin sitä läppää nyt sitten käytetään, sammuttamiseenko ?
Mites lämpötila-anturi, omien kokemuksien mukaan ei aiheuta terävää nykimistä, mutta onko muut samaa mieltä?
Kaikki apu tervetullutta, alkaa loppua itsellä ideat kesken...
Elikkäs, nyt tuli logitettua ahtoja ja maffia. Saakos näistä nyt mitään selvää?
,Group A:,'003,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,,,,,,,,,
,TIME,rpm,mg/H,mg/H,%,TIME,,,,,TIME,,,,
Marker,STAMP, /min, mg/str, mg/str, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.00,1092,850.0,494.9,19.9,,,,,,,,,,
,0.40,1092,850.0,494.9,19.9,,,,,,,,,,
,0.80,1092,850.0,485.1,19.9,,,,,,,,,,
,1.20,1134,850.0,558.6,4.8,,,,,,,,,,
,1.60,1239,850.0,602.7,4.8,,,,,,,,,,
,2.00,1323,850.0,730.1,4.8,,,,,,,,,,
,2.40,1449,850.0,877.1,4.8,,,,,,,,,,
,2.80,1596,850.0,1048.6,4.8,,,,,,,,,,
,3.20,1764,850.0,1190.7,4.8,,,,,,,,,,
,3.60,1953,850.0,1244.6,4.8,,,,,,,,,,
,4.00,2163,850.0,1122.1,4.8,,,,,,,,,,
,4.40,2331,850.0,1043.7,4.8,,,,,,,,,,
,4.80,2520,850.0,994.7,4.8,,,,,,,,,,
,5.20,2688,850.0,1014.3,4.8,,,,,,,,,,
,5.60,2856,850.0,1029.0,4.8,,,,,,,,,,
,6.00,3024,850.0,989.8,4.8,,,,,,,,,,
,6.40,3171,850.0,950.6,4.8,,,,,,,,,,
,6.80,3318,850.0,931.0,4.8,,,,,,,,,,
,7.18,3423,850.0,935.9,4.8,,,,,,,,,,
,7.58,3549,850.0,921.2,4.8,,,,,,,,,,
,7.98,3675,850.0,906.5,4.8,,,,,,,,,,
,8.38,3801,850.0,886.9,4.8,,,,,,,,,,
,8.78,3906,850.0,882.0,4.8,,,,,,,,,,
,9.17,4011,850.0,867.3,4.8,,,,,,,,,,
,9.57,4095,850.0,852.6,4.8,,,,,,,,,,
Sunday,08,February,2009,19:22:20
038 906 019 DM,,1.9l R4 EDC G200SG 1082,
,Group A:,'011,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP,,,,,,,,,,
,TIME,2850-3150,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
Marker,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.00,1218,1122.0,1275.0,23.1,,,,,,,,,,
,0.40,1239,1193.4,1285.2,29.1,,,,,,,,,,
,0.80,1260,1346.4,1305.6,33.1,,,,,,,,,,
,1.20,1323,1785.0,1407.6,19.9,,,,,,,,,,
,1.60,1428,1948.2,1632.0,21.5,,,,,,,,,,
,2.00,1554,2070.6,1938.0,37.9,,,,,,,,,,
,2.40,1722,2172.6,2274.6,51.0,,,,,,,,,,
,2.80,1869,2264.4,2529.6,64.1,,,,,,,,,,
,3.20,2058,2295.0,2529.6,68.1,,,,,,,,,,
,3.60,2247,2295.0,2468.4,70.1,,,,,,,,,,
,4.00,2415,2295.0,2386.8,70.1,,,,,,,,,,
,4.40,2583,2295.0,2274.6,69.7,,,,,,,,,,
,4.78,2772,2295.0,2315.4,73.3,,,,,,,,,,
,5.18,2919,2295.0,2335.8,74.1,,,,,,,,,,
,5.58,3087,2295.0,2295.0,73.7,,,,,,,,,,
,5.98,3234,2295.0,2254.2,74.1,,,,,,,,,,
,6.38,3360,2295.0,2223.6,72.5,,,,,,,,,,
,6.78,3486,2295.0,2213.4,73.3,,,,,,,,,,
,7.18,3612,2274.6,2233.8,73.7,,,,,,,,,,
,7.58,3738,2244.0,2244.0,73.7,,,,,,,,,,
,7.98,3885,2223.6,2233.8,75.3,,,,,,,,,,
,8.38,3990,2193.0,2213.4,75.7,,,,,,,,,,
,8.76,4053,1336.2,2182.8,94.4,,,,,,,,,,
,9.16,4011,1030.2,1836.0,44.6,,,,,,,,,,
,9.55,3906,1030.2,1744.2,43.8,,,,,,,,,,
,9.95,3738,1020.0,1703.4,41.8,,,,,,,,,,
mikähän muuten mahtaa tehdä sen, että tuo MAF (specified) on tyhjäkäynnilläkin kokoaika ja aina 850 ?
Nyt on kaikki ahtoputket, alipaineletkut, maf ja n75 käyty läpi.
Mitäs seuraavaksi arvon raati ehdottaa?
,Group A:,'003,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,,,,,,,,,
,TIME,rpm,mg/H,mg/H,%,TIME,,,,,TIME,,,,
Marker,STAMP, /min, mg/str, mg/str, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.00,1092,850.0,494.9,19.9,,,,,,,,,,
,0.40,1092,850.0,494.9,19.9,,,,,,,,,,
,0.80,1092,850.0,485.1,19.9,,,,,,,,,,
,1.20,1134,850.0,558.6,4.8,,,,,,,,,,
,1.60,1239,850.0,602.7,4.8,,,,,,,,,,
,2.00,1323,850.0,730.1,4.8,,,,,,,,,,
,2.40,1449,850.0,877.1,4.8,,,,,,,,,,
,2.80,1596,850.0,1048.6,4.8,,,,,,,,,,
,3.20,1764,850.0,1190.7,4.8,,,,,,,,,,
,3.60,1953,850.0,1244.6,4.8,,,,,,,,,,
,4.00,2163,850.0,1122.1,4.8,,,,,,,,,,
,4.40,2331,850.0,1043.7,4.8,,,,,,,,,,
,4.80,2520,850.0,994.7,4.8,,,,,,,,,,
,5.20,2688,850.0,1014.3,4.8,,,,,,,,,,
,5.60,2856,850.0,1029.0,4.8,,,,,,,,,,
,6.00,3024,850.0,989.8,4.8,,,,,,,,,,
,6.40,3171,850.0,950.6,4.8,,,,,,,,,,
,6.80,3318,850.0,931.0,4.8,,,,,,,,,,
,7.18,3423,850.0,935.9,4.8,,,,,,,,,,
,7.58,3549,850.0,921.2,4.8,,,,,,,,,,
,7.98,3675,850.0,906.5,4.8,,,,,,,,,,
,8.38,3801,850.0,886.9,4.8,,,,,,,,,,
,8.78,3906,850.0,882.0,4.8,,,,,,,,,,
,9.17,4011,850.0,867.3,4.8,,,,,,,,,,
,9.57,4095,850.0,852.6,4.8,,,,,,,,,,
Sunday,08,February,2009,19:22:20
038 906 019 DM,,1.9l R4 EDC G200SG 1082,
,Group A:,'011,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP,,,,,,,,,,
,TIME,2850-3150,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
Marker,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.00,1218,1122.0,1275.0,23.1,,,,,,,,,,
,0.40,1239,1193.4,1285.2,29.1,,,,,,,,,,
,0.80,1260,1346.4,1305.6,33.1,,,,,,,,,,
,1.20,1323,1785.0,1407.6,19.9,,,,,,,,,,
,1.60,1428,1948.2,1632.0,21.5,,,,,,,,,,
,2.00,1554,2070.6,1938.0,37.9,,,,,,,,,,
,2.40,1722,2172.6,2274.6,51.0,,,,,,,,,,
,2.80,1869,2264.4,2529.6,64.1,,,,,,,,,,
,3.20,2058,2295.0,2529.6,68.1,,,,,,,,,,
,3.60,2247,2295.0,2468.4,70.1,,,,,,,,,,
,4.00,2415,2295.0,2386.8,70.1,,,,,,,,,,
,4.40,2583,2295.0,2274.6,69.7,,,,,,,,,,
,4.78,2772,2295.0,2315.4,73.3,,,,,,,,,,
,5.18,2919,2295.0,2335.8,74.1,,,,,,,,,,
,5.58,3087,2295.0,2295.0,73.7,,,,,,,,,,
,5.98,3234,2295.0,2254.2,74.1,,,,,,,,,,
,6.38,3360,2295.0,2223.6,72.5,,,,,,,,,,
,6.78,3486,2295.0,2213.4,73.3,,,,,,,,,,
,7.18,3612,2274.6,2233.8,73.7,,,,,,,,,,
,7.58,3738,2244.0,2244.0,73.7,,,,,,,,,,
,7.98,3885,2223.6,2233.8,75.3,,,,,,,,,,
,8.38,3990,2193.0,2213.4,75.7,,,,,,,,,,
,8.76,4053,1336.2,2182.8,94.4,,,,,,,,,,
,9.16,4011,1030.2,1836.0,44.6,,,,,,,,,,
,9.55,3906,1030.2,1744.2,43.8,,,,,,,,,,
,9.95,3738,1020.0,1703.4,41.8,,,,,,,,,,
mikähän muuten mahtaa tehdä sen, että tuo MAF (specified) on tyhjäkäynnilläkin kokoaika ja aina 850 ?
Nyt on kaikki ahtoputket, alipaineletkut, maf ja n75 käyty läpi.
Mitäs seuraavaksi arvon raati ehdottaa?
Onko muilla kokemuksia, voiko n75 aiheuttaa moista? Samoten tullut mieleen, että voiko tuo imusarjan läppä (se mikä siinä egr:n kanssa samassa yhteydessä on) aiheuttaa tuommoisia oireita ja mihin sitä läppää nyt sitten käytetään, sammuttamiseenko ?
Mites lämpötila-anturi, omien kokemuksien mukaan ei aiheuta terävää nykimistä, mutta onko muut samaa mieltä?
n75 ohjaa turbon siipien kulmaa, eli jos se oireilisi, niin todennäköisesti sulla ahtaisi pidemmissä vedoissa yli, ja tulisi vikakoodi/limp mode siitä. Tai sitten alakierroksilla puuttuisi ahdot, niinkuin mulla teki.
EGR-mötikässä oleva läppä on nimenomaan sammutusläppä, moottorin pitäisi sammua hallitummin, kun estetään ilman saanti imusarjaan. Tietysti, jos se on jumittunut johonkin välimallin asentoon, niin moottorihan ei saa ilmaa riittävästi, mutta tämän luulisi aiheuttavan ogelmia koko kierrosaluella + savutusta.
Lämpötila-anturin hajoamisesta ei itselläni ole muuta havaintoa, kuin aavistuksen voimattomampi meno (itsellä pätkii tälläkin hetkellä. Välillä mittariston puolelle, ja välillä ECUn puolelle. Kun jaksais vaan vaihtaa :-) )
MAF (specified) on tyhjäkäynnilläkin kokoaika ja aina 850 ?
Tähän en kyllä osaa sanoa mitään. Mikähän mahtaa määrittää pyynnin??
Nyt on vaihdettu pa-suodatin, lämpötila-anturi ja yksi letku ennen tandem pumppua.
Ei hävinnyt vieläkään vika.
Eräs aamu kun oli parikymmentä astetta pakkasta, oli lähellä ettei tarvinnut lähteä hinaamaan;
Nyki pirusti koko aika ja ykkösellä ja lopulta työpaikan pihaan tyhjäkäynnillä.
vikakoodiksi oli tullut muistaakseni jäänyt jotain tällaista kun silloin katsoin;
Valve for Pump-Jet: Cylinder 1
Cylinder 1 Misfire Detected
jotain herjoja tämmösistä, en hokannut ottaa talteen. Eli ekan kerran jäi vikakoodit silloin kun vika oli "totaalinen".
Eli kumpikohan ensin; pumppusuuttimien johtosarja vai lastu?
EDIT:
Nyt on putsailtu ja tiukkailtu pumppusuutinten johtosarjan liittimet. Korjausarvot suuttimille muuttuivat hiukka erilaisiksi.
Nyt 4.sylinterillä on arvona 1.25 ja muut siinä -0.85 - 0.35 välissä.
välillä arvot on kuitenkin aika lähelle samat.
Tyhjäkäynti heittelee vag comilla katseltuna 924 ja 903 rpm välissä. Eli näyttää jompaa kumpaa, ei siis aaltoile niiden välissä. Kun ilmastoinnin laittaa pois päältä niin tuntee tyhjäkäynnillä pieniä "nykäyksiä" koneen käynnissä.
Mistä tämä voi johtua, onko muita vaihtoehtoja kuin se johtosarja?
myös maffin actual arvo seilailee, kaikilla maffeilla mitä on kokeiltu.
mistä nämä muuten haistelee tuon käyntinopeuden?
Ei hävinnyt vieläkään vika.
Eräs aamu kun oli parikymmentä astetta pakkasta, oli lähellä ettei tarvinnut lähteä hinaamaan;
Nyki pirusti koko aika ja ykkösellä ja lopulta työpaikan pihaan tyhjäkäynnillä.
vikakoodiksi oli tullut muistaakseni jäänyt jotain tällaista kun silloin katsoin;
Valve for Pump-Jet: Cylinder 1
Cylinder 1 Misfire Detected
jotain herjoja tämmösistä, en hokannut ottaa talteen. Eli ekan kerran jäi vikakoodit silloin kun vika oli "totaalinen".
Eli kumpikohan ensin; pumppusuuttimien johtosarja vai lastu?
EDIT:
Nyt on putsailtu ja tiukkailtu pumppusuutinten johtosarjan liittimet. Korjausarvot suuttimille muuttuivat hiukka erilaisiksi.
Nyt 4.sylinterillä on arvona 1.25 ja muut siinä -0.85 - 0.35 välissä.
välillä arvot on kuitenkin aika lähelle samat.
Tyhjäkäynti heittelee vag comilla katseltuna 924 ja 903 rpm välissä. Eli näyttää jompaa kumpaa, ei siis aaltoile niiden välissä. Kun ilmastoinnin laittaa pois päältä niin tuntee tyhjäkäynnillä pieniä "nykäyksiä" koneen käynnissä.
Mistä tämä voi johtua, onko muita vaihtoehtoja kuin se johtosarja?
myös maffin actual arvo seilailee, kaikilla maffeilla mitä on kokeiltu.
mistä nämä muuten haistelee tuon käyntinopeuden?
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 15.11.2009 10:55
Vanha topicci, mutta oisko johtosarjan vaihto ratkaisu myös minun auto ongelmaan?
Touranissa samaa vikaa, mutta kovilla pakkasilla toimii hyvin. Kun lämpötila nousee -3:een ja nollan tuntumaan, niin nykiminen alkaa. Tyhjäkäynnillä kuulostaa käyvän normaalisti, mutta kun kierroksia antaa 1500-2000 väliin, niin nykii niskat kipeeksi. Joskus jopa sammuu. Tasakaasullakin ajettaessa (80-110kmh) nykiminen välillä tuntuu, mutta laimeampana. Kun pääsee nykimisalueen yli täyskiihdytyksessä nykimistä ei tunnu.
Touranissa samaa vikaa, mutta kovilla pakkasilla toimii hyvin. Kun lämpötila nousee -3:een ja nollan tuntumaan, niin nykiminen alkaa. Tyhjäkäynnillä kuulostaa käyvän normaalisti, mutta kun kierroksia antaa 1500-2000 väliin, niin nykii niskat kipeeksi. Joskus jopa sammuu. Tasakaasullakin ajettaessa (80-110kmh) nykiminen välillä tuntuu, mutta laimeampana. Kun pääsee nykimisalueen yli täyskiihdytyksessä nykimistä ei tunnu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa