Octavian öljyt
Valvoja: ffp jäsenet
Octavian öljyt
Kakkos autona on vanha ocu tosin suhteellisen vähän ajettu 1.6 sr. Ostin tokmannilta öljyt kun oli vaihdon aika ja huomasin että on tarjouksessa Eurol Syntence 5W-30 VW 504/507-C3 5 litraa.Vaihdoin suodattimen ja öljyt, olin tyytyväinen kun oli 5litran pönttö vielä piisasi hyvin. No ajelin hetken aikaa noin 2000km ja auton pakokaasu haisi jotenkin oudolle, kurkkasin mitta tikkuun oli öljyn taso laskenut ylä ja alarajan puoleen väliin. no nyt katsoin tänään niin ei tikku kastunutkaan. öljyllä ajettu noin 3500km. ennemmin olen käyttänyt mobilin 5w50 ja teboilin 5w40 öljyä ei ole kulutanut juuri ollenkaan. Mitä tästä opimme hyvää ja halpaa ei vissiin ole?? Tai sitten ei vain sovi tuolle moottori tyypille.
Näin se on ....
totta hyvää ja halpaa ei olekkaan..Tokon tarjouksista olen kanssa vain hyödyntänyt Mobil 5w-50 tarjoukset ja muut öljyt olen jättänyt visusti hyllyyn...... Mobil on minusta 1 näin on...
Onhan tuo 5W-30W liian lirua ainetta vanhaan mottiin ja öljyissäkin on eroja. Esimerkiksi Teboil:n diamond:n ja Gold välillä haihtuvuus oli huomattavasti suurempaa tuossa gold:ssa. Tulipa tuo itse kokeiltuakin 470tkm ajetussa diesel primerassa. Diamondilla ei pölläytellyt yhtään, kun käynnisti ja gold:lla pölläytti. Ja 10-15tkm vaihtovälillä diamondia ei kulunut yhtään ja Gold:a yli puoli tikun vertaa.
Harmi ettei Diamondia myydä bensa-autoihin 10 litran pöntöissä kuten diesel:n.
Nimimerkillä: 170tkm ajenut diemond diesilllä.
Harmi ettei Diamondia myydä bensa-autoihin 10 litran pöntöissä kuten diesel:n.
Nimimerkillä: 170tkm ajenut diemond diesilllä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”