Iltaa foorumille ja hyvää alkanutta uutta vuotta 2015.
Sattuipahan viime vuoden vii,eisenä päivänä sellainen, että auto kävi pihalla n. 5min tyhjäkäyntiä ihan ok mutta pihasta pois peruutettuani ja ykkösellä kiihdyttämään lähtiessäni tehot hävisivät totaalisesti ja kierrokset nappasivat kiinni1500 rpm.
Nostin kaasun ja kokeilin uudelleen, sama homma. Mutta tässä vaiheessa kun vilkaisin taustapeiliin, oli koko tienoo valkoisen savun peitossa. Ja kun pysäytin auton, kävi se tyhjäkäyntiä ihan normaalisti mutta savu haisi raa'alle dieselille. Tästä hieman noituen kun jatkoin matkaa, toimi auto kuten normaalistikin. Eikä tehnyt tätä uudelleen.
Nyt hölmönä kysynkin, onko muilla tullut vastaan tällaista? Pa suodatin vaihdettu syksyllä (syksyisin) noin 15 000 ajettuna ja se oli pikimusta. Laakkosen kommentti oli tuolloin "se on täysin normaalia". Kuitenkin työkaverilla vastaavalla moottorilla olevassa Skodassa on samanlainen suodatin kuin uusi vuoden ja 20 000 km jälkeen.
Joissakin viesteissä puhutaan kondensiveden tempuista. Mikä tämä juttu on? Imusarjaan tiivistyy vettä kelien seilatessa ja tyhjäkäynnillä käyttäessä ja vesi menee koneeseen?
Apua ystävällisesti kaivaten, PowerUp
Vw touran 2.0 BKD valkoista savua ja kierrokset max 1500 rpm
Valvoja: ffp jäsenet
No voihan vattu sanon minä.
Aloin lukemaan näitä "hydro lock" tarinoita tästä käynnistymättömyydestä ja pitkistä starteista ja kas kummaa, kuulostaa erittäin tutulle.
Tämä auto nimittäin on tehnyt kahdesti emännälle pikkupakkasilla tempun, jolloin pyörityttää piiiitkään, mutta ei edes lupaa. Ja hetken veivaamisen jälkeen tulee tietokoneen info teksti "stop - low oil preasure" näyttöön. Kolmesti yritytti syksyllä ja vasta neljännellä lähti vajaasti käyntiin ja sekunnin kahden "nelistämisen" jälkeen tasaantui. Syksyn ensimmäiset pakkaset ja silloin teki tosiaan viimeksi tuon. Olin huoltoon kiikuttamassa mutta kun pelasi normaalisti taas, niin jätin viemättä. Olisivat kuitenkin taas nauraneet partaansa ajattelin.
Taidanpa huomenna ottaa ja käyttää ihan suosiolla letkut irti ja kurkata intterin sisään. Jos tuosta johtuu niin saa tosissaan kiittää tuuria ettei pahempaa ole käynyt. Ei olisi siinä tapauksessa isältä perittyä tuuria :D
Edit; Kiitos!
Aloin lukemaan näitä "hydro lock" tarinoita tästä käynnistymättömyydestä ja pitkistä starteista ja kas kummaa, kuulostaa erittäin tutulle.
Tämä auto nimittäin on tehnyt kahdesti emännälle pikkupakkasilla tempun, jolloin pyörityttää piiiitkään, mutta ei edes lupaa. Ja hetken veivaamisen jälkeen tulee tietokoneen info teksti "stop - low oil preasure" näyttöön. Kolmesti yritytti syksyllä ja vasta neljännellä lähti vajaasti käyntiin ja sekunnin kahden "nelistämisen" jälkeen tasaantui. Syksyn ensimmäiset pakkaset ja silloin teki tosiaan viimeksi tuon. Olin huoltoon kiikuttamassa mutta kun pelasi normaalisti taas, niin jätin viemättä. Olisivat kuitenkin taas nauraneet partaansa ajattelin.
Taidanpa huomenna ottaa ja käyttää ihan suosiolla letkut irti ja kurkata intterin sisään. Jos tuosta johtuu niin saa tosissaan kiittää tuuria ettei pahempaa ole käynyt. Ei olisi siinä tapauksessa isältä perittyä tuuria :D
Edit; Kiitos!
Jees. Nyt alkoi tämä tarina ratkeamaan.
Vettähän sieltä löytyi putkistosta. Eipä ole vielä tullut vastaavaa eteen aikaisemmin.
On vaan nyt kivasti jäässä kun -8 lämmintä.
http://aijaa.com/gswFQR
Vettähän sieltä löytyi putkistosta. Eipä ole vielä tullut vastaavaa eteen aikaisemmin.
On vaan nyt kivasti jäässä kun -8 lämmintä.
http://aijaa.com/gswFQR
Koko keula vain täysin tukkoon talven alaksi peitteillä, niin pääsee tuosta ongelmasta.
Äiteellä Leon tuolla samalla koneella ja siinä oli kans alkuun samaa ongelmaa, kertaakaan ei oo ollut enää vettä sen jälkeen kun hommattiin viimasuojat keulaan. Ja ne saa huoletta iskeä jo syksyllä kiinni ja pitää rennosti kevääseen asti, ei sitä kovin helposti saa liikaa lämpenemään.
Äiteellä Leon tuolla samalla koneella ja siinä oli kans alkuun samaa ongelmaa, kertaakaan ei oo ollut enää vettä sen jälkeen kun hommattiin viimasuojat keulaan. Ja ne saa huoletta iskeä jo syksyllä kiinni ja pitää rennosti kevääseen asti, ei sitä kovin helposti saa liikaa lämpenemään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa