AVF moottorin "ulina" kannentiivistevaihdon jälkee
Valvoja: ffp jäsenet
AVF moottorin "ulina" kannentiivistevaihdon jälkee
Vaihdon kannentiivisteen AVF-moottoriin kun pukkas painetta nestepuolelle ja lämmintä tuli kabiiniin silloin tällöin.. Kaikki meni hyvin, paitsi moottorin käynnistyksen jälkeen kun antaa kierroksia niin kuuluu aika kovaa ulinaa koneesta.
Ehdotuksia vikaan?
- jakopää "pitäisi" olla kohdallaan, pieni epäilys kuitenkin.. ( katottu vagcomilla)
- Pukkaa aika rajusti savua kun antaa kierroksia!
- EGR-venttiili "röpöttää", ei pitäis vaikuttaa, vanha vika..
- vikakoodit luettu, ei vikoja:)
En osannu kuvaa laittaa, mutta vagcom- lokista seuraavat arvot:
- Synchro angle = 0.0 CF ( välillä käväs 0.6 arvossa ku anto kierroksia vähän)
- Kaikkien suuttimien arvot toleranssien sisällä ( -2.8 + 2.8 )
Epäilys minulla on nokka-akselin asennnosta, kun pyöritin 19mm lenkillä moottoria että sain lukitustapin paikalleen. Tais mutteri mennä kireämmälle/pyöriä nokka..
Ehdotuksia vikaan?
- jakopää "pitäisi" olla kohdallaan, pieni epäilys kuitenkin.. ( katottu vagcomilla)
- Pukkaa aika rajusti savua kun antaa kierroksia!
- EGR-venttiili "röpöttää", ei pitäis vaikuttaa, vanha vika..
- vikakoodit luettu, ei vikoja:)
En osannu kuvaa laittaa, mutta vagcom- lokista seuraavat arvot:
- Synchro angle = 0.0 CF ( välillä käväs 0.6 arvossa ku anto kierroksia vähän)
- Kaikkien suuttimien arvot toleranssien sisällä ( -2.8 + 2.8 )
Epäilys minulla on nokka-akselin asennnosta, kun pyöritin 19mm lenkillä moottoria että sain lukitustapin paikalleen. Tais mutteri mennä kireämmälle/pyöriä nokka..
Ulinaakin on monenlaista, joten olisiko mahdollista antaa esim ääninäyte? Mistäpäin konehuonetta ulina kuuluu? Kasvaako ulinan voimakkuus kierrosten mukaan punarajalle asti vai saavuttaako täyden voimakkuutensa ennen sitä?
Arvaillaan nyt kuitenkin sen verran, että imusarjan tai egr-venttiilin tiiviste voisi olla huonosti paikallaan tai puuttuu jopa kokonaan. Ehkä ahtoputkistosta jäänyt klemmareitakin löysälle tai asettuneet huonosti paikalleen.
Nokan ajoitus ei muutu jos nokkapyörän keskipultti pyörähtää. Tosin ei siitä tulisi ylipäätään koskaan moottoria edes pyörittää hentoudensa takia..
Arvaillaan nyt kuitenkin sen verran, että imusarjan tai egr-venttiilin tiiviste voisi olla huonosti paikallaan tai puuttuu jopa kokonaan. Ehkä ahtoputkistosta jäänyt klemmareitakin löysälle tai asettuneet huonosti paikalleen.
Nokan ajoitus ei muutu jos nokkapyörän keskipultti pyörähtää. Tosin ei siitä tulisi ylipäätään koskaan moottoria edes pyörittää hentoudensa takia..
Vian selvitys jatkuu...
Ulina kuuluu siis moottorista, en ole uskaltuna antaa yli 2000rpm kierroksia..
Imusarjan tiiviste uusi, ei pitäis sieltä tulla ääni.
Korostan että kun kierroksia annoin tuohon 2000rpm niin savua tuli paljon! Eli viittais ajoitukseen/huonoon palamiseen. Kone oli lämmin tässä vaiheessa( puol tuntia tyhjäkäyntiä)
Ei jää muuta vaihtoehtoa kuin ajoitus.. Pyöritin nokkaa ja se pultti antoi tod. Väh periksi/liikkui, kun yritin saada lukitustappia paikoilleen, eli nokka ei ollu lukittu Vielä tässä vaiheessa..
Säätö jatkuu kuhan lomat lusittu:) myötäpäivään pyöritetään vähän nokkaa..
Ulina kuuluu siis moottorista, en ole uskaltuna antaa yli 2000rpm kierroksia..
Imusarjan tiiviste uusi, ei pitäis sieltä tulla ääni.
Korostan että kun kierroksia annoin tuohon 2000rpm niin savua tuli paljon! Eli viittais ajoitukseen/huonoon palamiseen. Kone oli lämmin tässä vaiheessa( puol tuntia tyhjäkäyntiä)
Ei jää muuta vaihtoehtoa kuin ajoitus.. Pyöritin nokkaa ja se pultti antoi tod. Väh periksi/liikkui, kun yritin saada lukitustappia paikoilleen, eli nokka ei ollu lukittu Vielä tässä vaiheessa..
Säätö jatkuu kuhan lomat lusittu:) myötäpäivään pyöritetään vähän nokkaa..
Meillä näemmä hieman samoja ongelmia:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=974689
Alkoko sulla koppi lämpiään? :)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=974689
Alkoko sulla koppi lämpiään? :)
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 22.4.2013 18:24
Jatkan remonttia ens viikolla..
Niin moottorin lämmöt nous 90 asteeseen tunnin tyhjäkäynnillä ja sisälle tulee lämmintä!
Ilmeisesti ajoitus on sitten kohdallaan. Tarkistan ahtimen ja välijäähdyttimen letkut ja kaikki alipaineletkut, sekä turbon "musclepesu" vielä..
Kokeilen vaihtaa uuden MAFfin sekä pa-suodattimen.
Ei ole tandempumppu liikkunu mihinkään, varma asiasta:)
Egr-venttiili oli siis rikki ennestään, sillain röpöttää kokoajan, vaihetaan sekin uuteen, kun Turska maassa se TÄYTYY olla/Toimia katsastuksessa..
Raportoidaan kun päässään auton kimppuun taas:)
Niin moottorin lämmöt nous 90 asteeseen tunnin tyhjäkäynnillä ja sisälle tulee lämmintä!
Ilmeisesti ajoitus on sitten kohdallaan. Tarkistan ahtimen ja välijäähdyttimen letkut ja kaikki alipaineletkut, sekä turbon "musclepesu" vielä..
Kokeilen vaihtaa uuden MAFfin sekä pa-suodattimen.
Ei ole tandempumppu liikkunu mihinkään, varma asiasta:)
Egr-venttiili oli siis rikki ennestään, sillain röpöttää kokoajan, vaihetaan sekin uuteen, kun Turska maassa se TÄYTYY olla/Toimia katsastuksessa..
Raportoidaan kun päässään auton kimppuun taas:)
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 22.4.2013 18:24
No ei sitten voi olla tandemi jos sitä ei ole edes irroitettu remontin yhteydessä. Onko siis niin että kansi on vain nostettu pois, laitettu uusi tiiviste väliin ja kasattu, eli ei ole käytetty koneistamolla höylättävänä irroitettu suuttimia tms?
Savutus ja ulina siis tulevat vasta kierrosten myötä ja tyhjäkäynnillä ei oireile mitenkään ja lähtee hyvin käymään?
Savutus ja ulina siis tulevat vasta kierrosten myötä ja tyhjäkäynnillä ei oireile mitenkään ja lähtee hyvin käymään?
Eli vaihdettu uusi kannentiiviste, uusilla pulteilla ja imu-ja pakosarjan tiivisteet.
Tandemia en irrottanu kannesta, ku ei tarvinut..
Olen tehnyt saman homman 2 kertaa aiemmin, yhteen AJM-koneeseen ja AVF-koneeseen. tuuria tai ei, mutta hyvin on toiminut kummatkin..
Ei ole kannet olleet kieroja, miksi lähtisin niitä koneistamolle viemään?
Kyseisen AVF-projektin suuttimet plus tiivisteet alkuperäisiä, nokka-akseli kuin uusi:) ei silmällä nähtävää kulumaa.. Vagcom:lla tarkistettu suuttimen arvot Ok, ei haise löpö ja toimi hyvin ennen remonttia, ei savuttanut, paitsi että lämmintä ei tullut sisälle kuin silloin tällöin..
Oireet tulee tosiaan vasta kun kierroksia antaa--> Ulina nousee kierrosten yhteydessä ja tehoa ei ole yhtään, sekä savuttaa kovasti. Pystyin vähän koeajaan autoa, annoin kierroksia max 2000, ei ollut vääntöjä yhtään.
Tandemia en irrottanu kannesta, ku ei tarvinut..
Olen tehnyt saman homman 2 kertaa aiemmin, yhteen AJM-koneeseen ja AVF-koneeseen. tuuria tai ei, mutta hyvin on toiminut kummatkin..
Ei ole kannet olleet kieroja, miksi lähtisin niitä koneistamolle viemään?
Kyseisen AVF-projektin suuttimet plus tiivisteet alkuperäisiä, nokka-akseli kuin uusi:) ei silmällä nähtävää kulumaa.. Vagcom:lla tarkistettu suuttimen arvot Ok, ei haise löpö ja toimi hyvin ennen remonttia, ei savuttanut, paitsi että lämmintä ei tullut sisälle kuin silloin tällöin..
Oireet tulee tosiaan vasta kun kierroksia antaa--> Ulina nousee kierrosten yhteydessä ja tehoa ei ole yhtään, sekä savuttaa kovasti. Pystyin vähän koeajaan autoa, annoin kierroksia max 2000, ei ollut vääntöjä yhtään.
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 22.4.2013 18:24
Näitä pumpparien kansiahan ei tosiaan kannata "turhaan" höyläillä. No yhdeksän kymmenestä toimii höylätyllä kannella hienosti mutta joskus ei auta kuin kannen vaihto.
Aika moni seikka tosiaan viittaa ahtimen suuntaan. Äänihän alkaa vasta siinä vaiheessa kun ahdin alkaa heräilemään, savuttaa ja voima kadoksissa. Ahtovuotoja ei ilmeisesti löytynyt ja vnt kellolle tulee alipaine + tanko liikkuu? Miltä näyttää pyydetty ahto vs. toteutunut?
Aika moni seikka tosiaan viittaa ahtimen suuntaan. Äänihän alkaa vasta siinä vaiheessa kun ahdin alkaa heräilemään, savuttaa ja voima kadoksissa. Ahtovuotoja ei ilmeisesti löytynyt ja vnt kellolle tulee alipaine + tanko liikkuu? Miltä näyttää pyydetty ahto vs. toteutunut?
Purin uudestaan keulan ja tarkistin ajoituksen--> Selvisi että jakohihnan kiristin oli liian tiukalla, oli ihan kiinni/pohjassa hydraulisäätimessä ( 4mm poranterän verran autodatan mukaan välys kuuluu olla hydr.säätimessä). Tämän takia noin puolen hampaan verran oli jako pielessä kampiakselista katottuna!
No ulina häipy ja alkoi taas moottori pelittää. No ei ihan hyvin vielä, koska savuttaa sinistä vielä reippaasti.
Auto lähtee korjaamolle suuttimien ja tiivisteiden tarkistukseen, vika toivottavasti siellä..
Vag com näytti että kaikki suuttimet ainaki toleranssien sisällä..
No ulina häipy ja alkoi taas moottori pelittää. No ei ihan hyvin vielä, koska savuttaa sinistä vielä reippaasti.
Auto lähtee korjaamolle suuttimien ja tiivisteiden tarkistukseen, vika toivottavasti siellä..
Vag com näytti että kaikki suuttimet ainaki toleranssien sisällä..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa