Eli vm. 2000 farkku passatti tippi lootalla ja pumppari koneella kuluttaa keskimäärin 9litraa satasella sekalaisessa ajossa, eikä tipu matka-ajossakaan alle 7litran.
Mistä hurja kulutus voi johtua?
Minulla on VCDS Lite, joten pystyn tsekkaamaan speksejä.
MAF näytti toimivan hyvin ja seuraavan pyyntejä aina tonniin asti.
Ahdot seurasi myös pyydettyjä.
Sellainen vika autossa on myös, että rupeaa käymään tyhjäkäynnill'ä ilmeisesti kolmella pytyllä, kun moottori on lämmin. Alkaa sellainen rytkytys. Sen verran sain selvitettyä, että kylmällä koneella pumppusuutinten korjaus lukemat pyörivät alle 1,5, mutta kun koneen päästää tyhjäkäynnille sen ollessa lämmin, alkaa rynkyttämään ja nelos pytyn korjaus lukema menee 2,99, joka on ilmeisesti suurin annettava lukema. Kun painaa hieman kaasua, korjaus lukema laskee sinne nollan tuntumaan.
Olen lukenut sen verran foorumeja, että voisi olla tuosta suutinten johtosarjasta kyse tai sitten kuluneesta suuttimesta.
Voiko tuo hurja kulutus johtua tuosta edellämainitusta ongelmasta?
Eikös tälle moottorille keskikulutus ole normaalisti siellä 6-7litran kieppeillä seka ajossa?
1.9 Pwd 85kw hurja kulutus??
Valvoja: ffp jäsenet
7-10 on normaali kulutus kaupunkipainotteisessa seka-ajossa liikkumisen ripeydestä ja polkimien käytöstä riippuen. Kertomasi käyntiongelma viittaa todennäköisesti nokka/nostajapuolelle. Kulutustavaraa... Varmistuu tutkimalla em. osien kunto sekä suuttimien säädöt. Toki vaikuttaa osaltaan myös kulutukseenkin. Kulutuksen nousuun toki vaikuttaa 100 muutakin asiaa, joten hakutoiminnolla ja googlella lueskelemaan näistä lisää.
Mulla rupesi -03 77Kw TDI passatti rykimään kolmella ja OBD mittari anto suutinvikaa. Sain yheltä foorumilta neuvon ja vinkin että tod.näk.suuttimien johtosarja sökö. Vaihdoin johtosarjan ja taas mennään. Marmoritiskiltä haettuna niin olisko ollu joku 150€ se johtosarja. Simppeli korjaus mutta oli helvetin vaikea ujuttaa sitä johtosarjaa sinne kannenvälissä kulkeviin reikiin kun piti ujuttaa palopellinpuolelta, Hiustenkuivain osottautu hyväksi apuvälineeksi sitä sinne ujuttaessa..Eli sitä tarvitsee lämmittä että muovi taipuu ja kääntyy pienellä mutkalla menemään sinne.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 32 vierailijaa