ALH golffi + gt1749vb

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

VALTE
-
Viestit: 8
Liittynyt: 16.12.2009 12:59

ALH golffi + gt1749vb

ViestiKirjoittaja VALTE » 22.12.2014 20:17

Moro

Mitenkä golffin pitäisi kulkea tuolla ahtimella vakiosoftalla verrattuna vakioahtimeen?
Autolla ajeltu vajaat 1000 km ahtimen asennuksen jälkeen eikä menoon mitään vaikutusta.
Ahtoja on 1,7 bar. Savua kyllä riittää.
Aikaisemmin pistin dss ultime 1 suuttimet ja niillä kulku parani reilusti, ja heti perään 3 bar anturi, jolla ei kulkuun vaikutusta. Tosin kytkin edelleen alkuperäinen, ja autolla yli 400k ajettu eli vääntö ei varmaan juuri lisääntynyt..

Huomasin, että jos maffin nyppäsee irti niin ryömintänopeuksissa moottori tuntuu hyvinkin vääntävältä verrattuna ilman, mutta muutenhan ei sitten kulje mihinkään ilman maffia.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 22.12.2014 22:02

Eipä se pelkkä ahtimen vaihto menohaluja kasvata. Nyt noiden suuttimien vaihdon jälkeen kannattaisi harkita ohjelmointia, mikäli haluaa kokoonpanon toimivan täysin oikein.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 23.12.2014 8:19

Vakio ahtopaine taitaa olla 0.9-1.0 välillä? Eli jos mittasit tuon tuolla tavallisella nestevaimennetulla mittarilla ahtoputkesta niin hämminkiä o mikäli autossa on vaan vakio softa ja 3bar map. Ahtopaine pitäisi olla tällä 1.2 Bar luokkaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 23.12.2014 10:36

Softan muutoksen tarvitset. Vakiosofta ei ymmärrä että autossasi on vakiota isompi ahdin ja suuttimet, vaan koittaa arpoa ruiskutusaikoja alkuperäisen setupin mukaan. Runsas savu kertoisi siitä että soppaa menee liikaa. Niinkuin tuo ahtopainekin (en ees halua ruveta miettimään että millaiset pakopaineet ja pakolämpotilat sulla siellä tällä hetkellä on...). Äkkiä saat vaan harmaita hiuksia, loven lompakkoon ja kasan romurautaa aikaan tuollaisella "virittämisellä".

-karppa-
-
Viestit: 287
Liittynyt: 14.6.2009 16:06

ViestiKirjoittaja -karppa- » 23.12.2014 11:04

Klassinen esimerkki missä pitäisi tietää mitä tekee ennen, kuin tekee suurempia vahinkoja.

Kuten todettu ilman uudelleen ohjelmointia ei softa ymmärrä noita uusia komponettejä. Nyt vain ammattilaiselle mahdollisimman nopeasti aika säätöön ja johan rupeaa hymyilyttämään.

VALTE
-
Viestit: 8
Liittynyt: 16.12.2009 12:59

ViestiKirjoittaja VALTE » 23.12.2014 13:18

Kiitos nopeista ja asiallisista vastauksista.
Oon tätä ja vähän ulkomaankielisiäkin foorumeita sen verran lukenut että tuo ohjelmoinnin tarve on kyllä tiedossa.
Kaikki on siis ok eli tuosta ahtimesta ei ilmann ohjelmaa pitäisi ollakkaan hyötyä. Tämä mua l'hinnä askarrutti. Mutta pakko noi vermeet on kiinni laittaa ennen ohjelmaa..
IQ:tä räpläämällä ipumppuun koskematta saan savutuksen lähes pois ja tuo mappianturi nyt on nopea vaihtaa väliaikaisesti takaisin, jos jostain syystä joutuu tuolla enemmän joutuisi tässä vaiheessa ajelemaan.

T'mä nyt on tämmöstä klassista puuhastelua.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 23.12.2014 14:25

No älä sitä MAP:iaainakaan mene takaisin vaihtamaan, se kun edes vähän korjaa sitä liiallista polttoainemäärää nostamalla ahtopainetta -> enemmän ilmaa sen polttoaineen polttamiseksi ;)
IQ:lla vaan syötöt mahdollisimman alas ja hyvin kevyttä kaasupolkimen käyttöä ennen ohjelmointia, ettei turhaan "sulata" ahdinta...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa