Passat -98 1.8 alkoi käymään huonosti

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

gsr
-
Viestit: 3
Liittynyt: 8.12.2014 8:36

Passat -98 1.8 alkoi käymään huonosti

ViestiKirjoittaja gsr » 8.12.2014 8:45

Eilen ilman selviä ennakkovarotuksia alko käymään vajailla, niiskuttaa ja ampuu putkeen. Ajokeli oli märkä. Ennen vian ilmentymistä ajettiin n. 50km, auto parkkiin, noin tunnin päästä taas liikenteeseen, ei oireita. Ajettiin n. 30km, käytiin kaupassa, auto seiso vajaan tunnin, ja sit seuraavassa startissa alko ongelmat. Ei vedä ja oireilee em. tavoin.Moottorin vikavalo ei syttynyt auton käydessä. Oli yön tallissa kuivumassa ja akku latauksessa ja nyt aamulla sama juttu, Pyörittää kyllä muttei jaksa lähteä tulille. Eilen vielä kun saatiin talliin lähti normaalia pidemmän startin jälkeen jotenkuten käymään, kävi muutaman sekunnin ok jonka jälkeen käynti alko heijaamaan ja sejälkeen sammu. Polttoainesuodattimen ja tulpat käyn hakemassa kohta mutten usko että ne pelkästään voi tehdä noin totaalista stoppia. Ja varsinkin sinäaikana kun auto on seissyt parkissa.

Auto on orkkis suomiauto. Auto on ollu mulla n. 2 viikkoa ja olen sillä rullannut n. 1000km. Ja moottorin tyyppi on ilmeisesti ADR (sellanen stanssaus löyty sylinterinkannesta)

gsr
-
Viestit: 3
Liittynyt: 8.12.2014 8:36

ViestiKirjoittaja gsr » 8.12.2014 12:20

Tulpat ja polttoainesuodatin vaihdettu, ilmansuodatin tarkistettu. Bensapumppu pyörii, pitkällä sahauksella sai käymään. Käy hetken tyhjäkäyntiä jonka jälkeen sammuu. Kun sopivasti ehtii painamaan kaasua, vastaa kaasuun ihan normaalisti. Ei ota kierroksia yli 5t vaan alkaa röpeltämään. (Liekkä ominaisuus kylmällä moottorilla, en tiedä) Jaksaa käydä hyvin niinkauan kun kaasua pumppaa. Jos kierrokset putoaa tyhjäkäynnille, sammuu hetken päästä eikä lähde millään käymään enää.

Otin akun kengän irti josko ecu nollautuisi. Käyn jossainvaiheessa kokeilemassa josko olisi auttanut.

EDIT: Nyt reilun kahden tunnin jännitteettömyyden jälkeen tilanne oli täysin sama.

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 8.12.2014 22:36

Laita foorumin hakuun *sytytyksenvahvistin*.

gsr
-
Viestit: 3
Liittynyt: 8.12.2014 8:36

ViestiKirjoittaja gsr » 9.12.2014 5:45

Toi on 20v suorasytkä. Koko sytkäpaketti on integroitu venttiilikoppaan. Mutta sitäkö veikkaisitte että tuo yksikkö olisi tiensä päässä? Onko mitään keinoa mitata yksikön toimivuus?

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 9.12.2014 11:09

Tuo olikin vapari kone. 1.8 turbossa on vanhemmissa malleissa tuo erillinen sytyksenvahvistin. En ole varma onko tuossa vaparissa samalla tavalla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa