Noniin, eli tuossa tuli nyt ensimmäinen volkkari laitettua.
Eli tuota noin, aluksi. Millaisia perushuoltoa tälläselle 1.8t bensalle kannattanee tehdä?
Edellisen omistajan toimesta jakopää tehty ja uusi turbo. ( kk04) suuttimet myös.
Ainakin, öljyt+suodatin, tulpat, ilmanputsari, jne pikkuhuollot.
Ja toinen, eli nyt eilen ajettiin kaverin kans autolla, välillä teki fuel cuttia, kun kaasun painoi pohjaan. Noh, yhdessä vaiheessa sitten taas toimi kunnolla eikä mitään. ( länmöt 90)
Sit auton sammutettua alkoi öljynpaine valo palamaan, auto samnuksiin ja kahteltiin öljyt. Hyville näytti ja oli ölppää. Noh, käyntiin takaidin ja valo ei pala. Vähän aikaa ajettu niin taas, auto sammuksiin ja takas käytiin, ei ongelmia. Fuel cuttia toki teki, mutta normaalisti toimi.
Sitten ajrttiin takaisin meille, tyhjäkäynnillä alko taas öljynpaine palamaan. Auto samnuksiin, hetki annettiin olla ja kaskummaa, ei pala eikä tee fuel cuttia. Ahot nousi hyvin eikä mitään ongelmaa!
Ajattelin ainakin aluksi putsata öljysihdin? vai mikähän se öljypohjassa olikaan ja asentaa öljynpaine mittarin.
Autossa myös kuuluu, että nokkaketju ns. rallattaisi, kuin olisi löysällä. Mitä tähän?
Eli siis kysymykset kuuluvat näin;
Mikä tuohon fuel cuttiin? Oisko lastu hyvä tähän, kun nähtävästi on nyt vakio, niin saisi enemmän bensaa. Ja samaöla ehkä bensanpaineen säädin vaihtaa 5barin omaavaksi?
Öljynpaineeseen, jos ei puhdistamisella rupea toimimaan oikein niin mitä seuraavaksi? Chekata että onko anturivika?
Ja mitä tuohon nokka ketjuun, lueskelin että uudet ois noin 500€, eli kannattasko käytettynä ettiä jostakin? Vai onko samontein järkevä jos löytää AVK. tms halvalla samankaltaisen motin, niin se suoraan keulille. Nyt aj. km 339tkm.
VW PASSAT 1.8T
Valvoja: ffp jäsenet
Olisko se taas öljypumpun imusihti tukossa ja sillä huonot paineet?Mikä vm? Nokkien välinen ketju kiristyy hydraulisella kiristimellä ja jos sihti tukossa on paineet alhaalla josta tuo painevalo indikoi. Myös kiristimiä rikkoontuu,on vm riippuvainen onko solenoidi kiristimessä vai ei. Mulla on yksi uus kiristin ilman solenoidia kaupan.
Vm 98, pitääpä putsailla ja asennella öljynpaine mittari, ja kahtoa mitä sanoopi.. Voihan se anturi vikakin olla.
Ja tuota itekkin veikkaisin, jos paineet menee kokoajan liian alas niin se kiristinkin jää löysälle. Ihme ja kumma, kun sammuttaa auton ja antaa hetken olla ja käynnistää, niin kumminkaan ei rupea heti herjaamaan öljynpaineista... Oiskoham siellä joku roska joka sitten tukkii sen välillä.. Öljyt vaihdella ja puhistella ja kahtoa mitä sanoopi..
Ja tuota itekkin veikkaisin, jos paineet menee kokoajan liian alas niin se kiristinkin jää löysälle. Ihme ja kumma, kun sammuttaa auton ja antaa hetken olla ja käynnistää, niin kumminkaan ei rupea heti herjaamaan öljynpaineista... Oiskoham siellä joku roska joka sitten tukkii sen välillä.. Öljyt vaihdella ja puhistella ja kahtoa mitä sanoopi..
http://www.ebay.de/itm/KETTENSPANNER-SP ... 566a363496
Jos K04 ja suuttimet niin tod.näk. on jo lastu.Ahtaako yli 0,6 bar? Bensanpaineen nosto riippuu suuttimista ja ohjelmasta, painetta ei voi nostaa muuttamatta ohjelmaa. Kannatta lueskella tältä foorumilta 1,8T virityksestä, löytyy paljonkin asiaa. Ensin tarkistaisin öljynpaineet ja imusihdin ja jos ei rallatus lopu niin kiristin vaihtoon. Tosiaan tonnilla alkaa jo saamaan vähemmän ajettua myllyäkin hyvällä tuurilla.
Motonetissä tais kans olla kiristintä suht edullisesti. Longlife-huolto-ohjelma/karsta/imusihti/kiristin/turbon öljyputki -keskusteluja kannatta myös lueskella :)
Jos K04 ja suuttimet niin tod.näk. on jo lastu.Ahtaako yli 0,6 bar? Bensanpaineen nosto riippuu suuttimista ja ohjelmasta, painetta ei voi nostaa muuttamatta ohjelmaa. Kannatta lueskella tältä foorumilta 1,8T virityksestä, löytyy paljonkin asiaa. Ensin tarkistaisin öljynpaineet ja imusihdin ja jos ei rallatus lopu niin kiristin vaihtoon. Tosiaan tonnilla alkaa jo saamaan vähemmän ajettua myllyäkin hyvällä tuurilla.
Motonetissä tais kans olla kiristintä suht edullisesti. Longlife-huolto-ohjelma/karsta/imusihti/kiristin/turbon öljyputki -keskusteluja kannatta myös lueskella :)
Vajailla paineilla ja enempi ajettuna Siitä kiristimestä kuluu ne liukupinnat myös loppuun ja lopulta ne katkeaa.aiheuttaen suurempia ongelmia.Ketjukin venyy ja kuluu ja kannattaa samalla vaihtaa.Vaati muistaakseni molempien nokkien irroituksen ainankin uudemmassa mallissa. Mä tilasin ittelleni ensin väärän kiristimen(ilman solenoidia) epähuomiossa. Joutaa myydä edullisesti tarvitsevalle.Mutta longlife/fast die mulla oli perimmäinen syy ja muut seuraamuksia.
Tosiaankin, joo.
150€ luokkaa näytti olevan uus kiristin, jospa se sillä öjysihdin putsaamisella kiristyis jos öljynpaineet nouseepi.. toivottavasti.
Lastua ei edellisen omistajan mukaan ole laitettu, joskohan sitä itse työkaverilla tekis semmosen, varmaan samalla uus ja isompi välijäähytin keulille.
Ahtaa, ahtaa se 1baariin asti, välilöä tekee fuel cuttia välillä ei.
Ahtopaineen säädin lyöty keulille, ja sitä en hirviänä oo säädelly. Matalana pitäny ahot. Paikaallaan 0.5bar
150€ luokkaa näytti olevan uus kiristin, jospa se sillä öjysihdin putsaamisella kiristyis jos öljynpaineet nouseepi.. toivottavasti.
Lastua ei edellisen omistajan mukaan ole laitettu, joskohan sitä itse työkaverilla tekis semmosen, varmaan samalla uus ja isompi välijäähytin keulille.
Ahtaa, ahtaa se 1baariin asti, välilöä tekee fuel cuttia välillä ei.
Ahtopaineen säädin lyöty keulille, ja sitä en hirviänä oo säädelly. Matalana pitäny ahot. Paikaallaan 0.5bar
Tässä kuhan saapi töistä aikaseksi, niin veis auton hallille ja kahtelis sen öljysihdin alakuunsa ja vaihtaa öljyt. Melko jännä, kun välillä öljynpaineet laski ns. Ihan normaalissa ajossa, ja tyhjäkäynnillä. Kierroksilla ei ollut vaikutusta mitenkään.
Sit sammuksiin auto, hetken päästä käynnistys ja takaisin ja ongelma selvitetty. Välillä saatto syttyä, mut sammuksiin ja takas eikä ongelmaa. Oiskohan siellä jotakin moskaa sit.. Ainakin mitä luki nyt tietokoneella niin aika yleinen vika, toinen myös tuo anturin hajoominen.
Ei muutakun tutkimista tutkimista, jospa sitä tekis pienen remontin tuohon autoon. Tosiaan lueskelin samalla tuota just jakoketjun rallattamisesta, mitä videota näin miten muilla se rallatti, niin omassa autossa se ei ole edes pahakaan.. Lievä ääni, mutta pistää korvaan kun oikein moottorinääntä kuunteleepi. Taitaa jäädä sen vaihto sitten myöhempään, pitää ensiksi tutkia tämä öljynpaine ongelma, ja siihen syynätä rahat. Auto muuten toimii ihan OK, pientä raksutusta jonkinaikaa kun auton kylmänä käynnistää, mutta loppuu aikanaan.. Jospa sitä ettis vaikkapa uuen 1.8t koneen ja puottaa keulille, jos halvalla saa vähän ajetun.
Tai sitten toinen vaihtoehto on laittaa överiksi, ja syynätä kaikki raha tuohon tekniikkaan.. ja laittaa vähän enempi heppoja..
Ensimmäinen VAG-konsernin auto kumminkin kysseesä, niin pittää vähän tutkia millasia vehkeitä nää on :D
Sit sammuksiin auto, hetken päästä käynnistys ja takaisin ja ongelma selvitetty. Välillä saatto syttyä, mut sammuksiin ja takas eikä ongelmaa. Oiskohan siellä jotakin moskaa sit.. Ainakin mitä luki nyt tietokoneella niin aika yleinen vika, toinen myös tuo anturin hajoominen.
Ei muutakun tutkimista tutkimista, jospa sitä tekis pienen remontin tuohon autoon. Tosiaan lueskelin samalla tuota just jakoketjun rallattamisesta, mitä videota näin miten muilla se rallatti, niin omassa autossa se ei ole edes pahakaan.. Lievä ääni, mutta pistää korvaan kun oikein moottorinääntä kuunteleepi. Taitaa jäädä sen vaihto sitten myöhempään, pitää ensiksi tutkia tämä öljynpaine ongelma, ja siihen syynätä rahat. Auto muuten toimii ihan OK, pientä raksutusta jonkinaikaa kun auton kylmänä käynnistää, mutta loppuu aikanaan.. Jospa sitä ettis vaikkapa uuen 1.8t koneen ja puottaa keulille, jos halvalla saa vähän ajetun.
Tai sitten toinen vaihtoehto on laittaa överiksi, ja syynätä kaikki raha tuohon tekniikkaan.. ja laittaa vähän enempi heppoja..
Ensimmäinen VAG-konsernin auto kumminkin kysseesä, niin pittää vähän tutkia millasia vehkeitä nää on :D
Itellä on tosin ihan vakiovehje, (tosin nyt kolmen vuoden aikana saanu ajoiksi vasta Eibachin B12 Pro-kit alustan, 2,5" rst putkiston itse tehtynä, ja 450x300x76 keulacoolerin, avarampi katti ja K04 ja suuttimet odottaa hyllyssä asennusajankohtaa joka koittaa ehkä joskus, nyt aikaa vie 5kk ikäinen poitsu. Eli ohjelmaakaan ei vielä ole) mut mitä oon tässä muutamia vuosia nähny ja lueskellu niin näihin VW 1,8T vehkeisiin ei enää "vanhanajan konsteilla" pelkästään mekaanisesti muuttamalla saa oikein mitään aikaan, muuta ku niita"fuel cutteja", varaohjelmalle heittämisiä. Aina jos oikeesti tehoja nostaa muutenki kuin korvien välissä niin tarttee hankkia parempaa ohjelmaa koneeseen, joko valmista tai "custom-ohjelmaa" riipuen miten muuten rautaa muuttelee. Esim noista alkuun vähän juttua, mutta foorumeilta löytyy paljon lisää ja parempaakin tarinaa. Eikun reippaasti toimeen :)
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=69526
http://www.hestec.fi/etusivu/vag/1.8t.html
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=69526
http://www.hestec.fi/etusivu/vag/1.8t.html
Näinhän se on..
Onneksi vielä pari kuukautta tuohon autokorttiin, niin kerkeää tutkailla enempi tuota. Seisoo pihassa niin ei tuolla oikein ajeta.
Työkaveri tuossa aikoneepi tehrä ohjelman, ja kannen aion itte leväyttää. Säklättää hieman ikävän kuulosesti, vaikka autolla ajettukin jonkinverran.
Pitäisköhän kansi avata, ja kattoa mitä se on syöny, mahollisesti jos kansirenpan tekis.. Rahaa palaa vaan onhan nää autojen laitot mukavata hommaa.
Varaosa 3B passattikin pitäis metästää, peräkontinluukku, mahd oikea takaovi ja kuskinpenkki vaihtaa siitä, ja jos on vähempi ajettu niin tiputtaa keulille uus moottori.
Noh, eihän tää auto onneks ollukaan kuin 900€ arvonen :D
Onneksi vielä pari kuukautta tuohon autokorttiin, niin kerkeää tutkailla enempi tuota. Seisoo pihassa niin ei tuolla oikein ajeta.
Työkaveri tuossa aikoneepi tehrä ohjelman, ja kannen aion itte leväyttää. Säklättää hieman ikävän kuulosesti, vaikka autolla ajettukin jonkinverran.
Pitäisköhän kansi avata, ja kattoa mitä se on syöny, mahollisesti jos kansirenpan tekis.. Rahaa palaa vaan onhan nää autojen laitot mukavata hommaa.
Varaosa 3B passattikin pitäis metästää, peräkontinluukku, mahd oikea takaovi ja kuskinpenkki vaihtaa siitä, ja jos on vähempi ajettu niin tiputtaa keulille uus moottori.
Noh, eihän tää auto onneks ollukaan kuin 900€ arvonen :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 36 vierailijaa