vw passat 1.8T ongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
vw passat 1.8T ongelmia
Joo eli pasuuna antaa koodia P0442 eli Haihtumispäästöjen magneettiventtiili, pieni vuoto.
Nii tämä tarkottaa käytännössä mitä?
Ja paljonko tämmönen ahtaa vakiona? Tässä oli lastu ja lupaa 209hp ja ahtaa jotain vähä päälle 1bar
Nii tämä tarkottaa käytännössä mitä?
Ja paljonko tämmönen ahtaa vakiona? Tässä oli lastu ja lupaa 209hp ja ahtaa jotain vähä päälle 1bar
Viimeksi muokannut ^^jaani^^, 2.12.2014 17:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Joo, tuohon pikkupurkkii menevät letkut oli ehjiä kaikki ainaki siihen asti mitä niitä pysty konehuoneessa seuraamaan. Mihi nuo letkut tuosta siis menee? Meneekö mikää bensatankkia kohin jos se joku huohotin on?
Ja kerta tossa toi kuva on nii mikä toi osa on joka näkyy tossa venakopan vasemmassa yläreunassa? johon menee toi letku missä o kaks lemmarii?
Ja kerta tossa toi kuva on nii mikä toi osa on joka näkyy tossa venakopan vasemmassa yläreunassa? johon menee toi letku missä o kaks lemmarii?
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
olisko se vaan egr:ään liittyviä rajotin venttiileitä?
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... Small-Leak
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... Small-Leak
Tuntematta juuri ko. auton komponenttien sijoittelua niin silti näyttäisi huohotuksen "pancake venttiililtä". Eli koneen huohotus menee tuon venttiilin kautta ahdoilla turbon imuun.
A4 Audeissa ainakin se on jossakin tuotannon vaiheessa siirretty kannen toiseen päähän.
Tuolla 1,8T A4:n osalta juttuani ko. venttiilistä ja huohotuksesta ylipäänsä
https://www.dropbox.com/sh/cs8gei46xf67 ... 0A4%201.8T
A4 Audeissa ainakin se on jossakin tuotannon vaiheessa siirretty kannen toiseen päähän.
Tuolla 1,8T A4:n osalta juttuani ko. venttiilistä ja huohotuksesta ylipäänsä
https://www.dropbox.com/sh/cs8gei46xf67 ... 0A4%201.8T
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
Joo tutkin ite ja on se mittari oikein, eli t-haaralla tosta bypassin päältä tulevasta letkusta otettu.
Lisää ongelmaa :D Eli huomasin imusarjan alla olevan huohotus putken/putkien olevan ihan paskana, johtuukohan tuo vikakoodi nyt näistä? kärsiikö tuolla ajaa nyt? ajettu kyllä jo ties mite paljo ja entinenki omistaja.. mihi ne putken palaset on sitte menny?
Mistä nään sen moottorin 3kirjaimisen mallin?
Lisää ongelmaa :D Eli huomasin imusarjan alla olevan huohotus putken/putkien olevan ihan paskana, johtuukohan tuo vikakoodi nyt näistä? kärsiikö tuolla ajaa nyt? ajettu kyllä jo ties mite paljo ja entinenki omistaja.. mihi ne putken palaset on sitte menny?
Mistä nään sen moottorin 3kirjaimisen mallin?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuo moottorin 3-kirjaiminen malli on merkitty myös stanssaamalla koneen etureunaan. Näkyy heti kun konepellin avaa venttiilikopan nurkan vieressä.
Nuo huohotinputket tuppaa rikkoontumaan ajan kanssa ihan murusiksi joten kannttaa suosiolla laittaa ne kaikki uusiksi. Yleisin osa on juuri siellä imusarjan alla oleva muovinen mutkan kappale (osa numero 2). Speed-autoteileltä löytyy korjaussetti suoraan tähän.
Nuo huohotinputket tuppaa rikkoontumaan ajan kanssa ihan murusiksi joten kannttaa suosiolla laittaa ne kaikki uusiksi. Yleisin osa on juuri siellä imusarjan alla oleva muovinen mutkan kappale (osa numero 2). Speed-autoteileltä löytyy korjaussetti suoraan tähän.
Jep, eipä ollu huoltokirjaa tässä nii huono sieltä mallia kattoa :) nyt olis osat matkahuollossa. Mitä kannattaa ottaa huomioon imusarjaa irrottaessa? Pitääkö vaihtaa tiiviste siihen jos käyttää irti?
Saapa nähä onko edes oikeat putket nyt kun katoin skruvatin sivulta auton moottori mallin rek. numeron perusteella ja näytti että AEB, APU. Mutta moottorin lohkossa näytti olevan se ATW stanssattu. Tunnistaako tota konetta päällepäin mistään?
Saapa nähä onko edes oikeat putket nyt kun katoin skruvatin sivulta auton moottori mallin rek. numeron perusteella ja näytti että AEB, APU. Mutta moottorin lohkossa näytti olevan se ATW stanssattu. Tunnistaako tota konetta päällepäin mistään?
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
Lisäilmapumppu pörisee yleensä vain kylmäkäynnistyksen jälkeen vähän aikaa, tellää ilmaa jonnekin pakopuolelle kannen päässä rintapellin puolella olevasta venttiilistä. Tämä homma vissiin vähentää kylmäkäynnistyksessä päästöjä ja/tai nopeuttaa katin henkiin heräämistä. Omassa ANB-koneessa tuo oli ollut jo vuosia pois pelistä. Melkein täynnä vettä, hapettunut ja kaiken lisäksi hengittänyt väärään suuntaan kun oli pumppu jumissa venttiili auki. Ilmamassamittarikin oli ruskean pakokaasukarstan peitossa. Ottaa siis ilman vakio ilmanputsarikotelosta, putki näkyy yhdessä kuvassa vas. yläosassa etummaisena. Heitin koko rojun nurkkaan ja laippasin umpeen venttiilin kannen päästä. Kaveri tais omasta AWT:sta kans heittää sen pois, mut en muista täysin varmasti. ANB:ssa ei ainakaan sytytä moottorinvikavaloa, eikä 00-vm tarvii OBD-testausta katsastuksessa. Ja muutenhan päästöt testataan lämpimästä koneesta.
Eli kannattaa katsoa ettei ole jo laipattu umpeen mahdollisesti. Samalla tulee katsotuksi toisioilmaventtiiliin tuleva alipaineletku. On yksi mahdollinen alipainevuodon tyyppivikapaikka :) Kuten kannattaa käydä läpi aivan koko alipaine/huohotusjärjestelähässäkkä. Ite en oo imusarjaa repiny irti, saa tilaa kun kääntää paisuntasäiliön sivuun ja imu/ahtoilmaputken irti. Mut vois toki helpottaa jos ottas imusarjan pois.
Eli kannattaa katsoa ettei ole jo laipattu umpeen mahdollisesti. Samalla tulee katsotuksi toisioilmaventtiiliin tuleva alipaineletku. On yksi mahdollinen alipainevuodon tyyppivikapaikka :) Kuten kannattaa käydä läpi aivan koko alipaine/huohotusjärjestelähässäkkä. Ite en oo imusarjaa repiny irti, saa tilaa kun kääntää paisuntasäiliön sivuun ja imu/ahtoilmaputken irti. Mut vois toki helpottaa jos ottas imusarjan pois.
Kiitoksia vinkeistä. Ei oo laipattu tuota ainakaa, että käytössä näyttäis olevan.Missähän tämä toisio ilmaventtiili sijaitsee?
Tuli sellastakin vikaa tossa, että kun kiihdyttä korkeilla kierroksilla 3000-> niin nykii melko pahasti? ja ahtaa vaan 0,7bar. Lastukin löytyy. Satunnaisesti saattaa joskus ahtaa jotain 1.1bar.. Ja joskus kuuluu semmonen triririr ääni kun kunnolla ottaa lähtöä ja kierrokset kovilla.
Vaikuttaakohan nuo rikkinäiset huohotin putket asiaan? Bypass rikki? näytti ainakin vakiolta ja ajettu 220tkm jos pitää paikkaansa.
NIi ja mulla tosiaan luki siinä koneen etulaidassa, että ATW, mikä se tommonen malli o?
Jännä on kyll kun se skruvatin sivu väitti, että tässä on APU kone ja nyt on sen tiivisteet ja huohotin putket. Putki näytti kyllä oikealta kun yritin kurkkia vanhaa.
Tuli sellastakin vikaa tossa, että kun kiihdyttä korkeilla kierroksilla 3000-> niin nykii melko pahasti? ja ahtaa vaan 0,7bar. Lastukin löytyy. Satunnaisesti saattaa joskus ahtaa jotain 1.1bar.. Ja joskus kuuluu semmonen triririr ääni kun kunnolla ottaa lähtöä ja kierrokset kovilla.
Vaikuttaakohan nuo rikkinäiset huohotin putket asiaan? Bypass rikki? näytti ainakin vakiolta ja ajettu 220tkm jos pitää paikkaansa.
NIi ja mulla tosiaan luki siinä koneen etulaidassa, että ATW, mikä se tommonen malli o?
Jännä on kyll kun se skruvatin sivu väitti, että tässä on APU kone ja nyt on sen tiivisteet ja huohotin putket. Putki näytti kyllä oikealta kun yritin kurkkia vanhaa.
Ihan ketjun avauskysymyksiin vastausta, ahtaa vakiona 0,5-0,6 bar. Toisioilmapumppu =lisäilmapumppu on vänkärin puolella etuhelmassa. Löytyy ottamalla puskuri irti. Venttiili on kannen päässä rintapellin puolella.
Ääni ja nykiminen voi tulla vuodosta, ahtoputkiston vuodosta tai sen järkyttävän alipaine/huohotushässäkän vuodosta. Sitä voi testata painetestillä, eli turbolle menevän ilmaputken päästä suodatin irti ja tilalle tulppa jossa on esim. renkaan venttiili paineilmaliitäntää varten. Tästä samasta imuilmaputkesta on otettava myös huohottimen putki irti ja tilalle tulppa, muuten paine menee suoraan myös kampikammioon eikä se ole tarpeen. Ja luonnollisesti varovasti painetta, enempää ei tarvii mitä ahdinkaan tekee :)
Rikkinäiset huohotinputket voi vaikuttaa asiaan, mutta suosittelen käymään samalla sen koko hässäkän läpi. On yhteyksissä alipaineputkistoihin.
Bypassi on helppo testata, ei uutena päästä ilmaa läpi puhaltelemalla tai imemällä mistään päin (muistaakseni, tai saapi olla hyvät keuhkot). Omassakin oli entinen ihan tohisko, ilma meni läpi mistäpäin vain.
Jos kuuluu jännää sirahtelua, voi se kyllä turbostakin kuulua. Välyksen voi kokeilla ihan sormin ottamalla tuon äskeinen imuilmaputken irti. Akselin pitkittäissuuntaista päittäisvälystä ei saa olla. Poikittain saa vähän olla.
Ääni ja nykiminen voi tulla vuodosta, ahtoputkiston vuodosta tai sen järkyttävän alipaine/huohotushässäkän vuodosta. Sitä voi testata painetestillä, eli turbolle menevän ilmaputken päästä suodatin irti ja tilalle tulppa jossa on esim. renkaan venttiili paineilmaliitäntää varten. Tästä samasta imuilmaputkesta on otettava myös huohottimen putki irti ja tilalle tulppa, muuten paine menee suoraan myös kampikammioon eikä se ole tarpeen. Ja luonnollisesti varovasti painetta, enempää ei tarvii mitä ahdinkaan tekee :)
Rikkinäiset huohotinputket voi vaikuttaa asiaan, mutta suosittelen käymään samalla sen koko hässäkän läpi. On yhteyksissä alipaineputkistoihin.
Bypassi on helppo testata, ei uutena päästä ilmaa läpi puhaltelemalla tai imemällä mistään päin (muistaakseni, tai saapi olla hyvät keuhkot). Omassakin oli entinen ihan tohisko, ilma meni läpi mistäpäin vain.
Jos kuuluu jännää sirahtelua, voi se kyllä turbostakin kuulua. Välyksen voi kokeilla ihan sormin ottamalla tuon äskeinen imuilmaputken irti. Akselin pitkittäissuuntaista päittäisvälystä ei saa olla. Poikittain saa vähän olla.
juujuu :D
Joo tuli tänää noi huohotin putket uusittua imusarjan alle. Imusarja vielä irti ja muut kilkkeet.
Kaasuläppä näytti vähä likaselta ainaki ton letkun puolelta. En nyt iha oo ymmärtäny, että jos nyt käytän sen kokonaa irti nii pitääkö se jotenki ohjelmoida? Jossaki luki vaan, että virrat päälle ja odottaa 10sec ja se o siinä?
Olis varmaa sama tässä samassa rytäkässä uusia nuo kumet suuttimien ympärille kun vähän oli varmaan hengittänyt sieltä ko mustaa paskaa oli ympärille kertyny?
Kai noita suuttimia iha jarrujepuhistus aineella uskaltaa suihkia ja paineilmalla kun tuossa koneen päälllä olivat hiekassa ja muussa mönjässä?
Venakopan tiivistekkin löytys tossa, mihi momenttii se ja pitääkö olla tiivisteliimaa johonki välii?
Joo tuli tänää noi huohotin putket uusittua imusarjan alle. Imusarja vielä irti ja muut kilkkeet.
Kaasuläppä näytti vähä likaselta ainaki ton letkun puolelta. En nyt iha oo ymmärtäny, että jos nyt käytän sen kokonaa irti nii pitääkö se jotenki ohjelmoida? Jossaki luki vaan, että virrat päälle ja odottaa 10sec ja se o siinä?
Olis varmaa sama tässä samassa rytäkässä uusia nuo kumet suuttimien ympärille kun vähän oli varmaan hengittänyt sieltä ko mustaa paskaa oli ympärille kertyny?
Kai noita suuttimia iha jarrujepuhistus aineella uskaltaa suihkia ja paineilmalla kun tuossa koneen päälllä olivat hiekassa ja muussa mönjässä?
Venakopan tiivistekkin löytys tossa, mihi momenttii se ja pitääkö olla tiivisteliimaa johonki välii?
Venttiilikopan jos käytät irti niin kannattaa katsoa nokkien välisen ketjun kiristimen kunto, että onko liukupinnat miten kuluneet. Muuten ei liene rallatusta kuulunut sieltä suunnalta? ON melko yleinen vuotokohta venttiilikopan takapäästä tuo kiristimen tiivisteet. Siinä on sellasta puolipyöreetä osaa ja muuta mutkaa, ainaki niihin sipaisisin vähän mönjää lisäksi.
Viimeksi muokannut peku.v, 21.12.2014 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tässä on sama lyhyempänä ettei sekota ruutua, eli jos vaikka poistaisit tuon pitkän version.
Muutenkin tuntuu ebayn linkeiksi riittävän tuohon numerosarjaan asti, kuten http://www.ebay.de/itm/058109088K-B-E-H-VW-Audi-1-8T-20V-Spanner-Kettenspanner-Nockenwellenversteller/171557916979. Tiedä sitten mitä soopaa toi loppu on.
Muutenkin tuntuu ebayn linkeiksi riittävän tuohon numerosarjaan asti, kuten http://www.ebay.de/itm/058109088K-B-E-H-VW-Audi-1-8T-20V-Spanner-Kettenspanner-Nockenwellenversteller/171557916979. Tiedä sitten mitä soopaa toi loppu on.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Miten on, uskaltaako tota moottori "pestä" sisältä jos ei sen jälkee puhdista tätä surullisen kuuluisaa öljysihtiä?
Vilkutteli passatti öljynpaine valoakin tuossa muutaman kerran. Luulen vaan sen johtuvan keltaisesta johdosta mikä menee turbon vierestä koneen kylkeä pitkin johonkin alas? Palanut vissiin joskus putkeen otti maahan aina välillä, pistin nyt paremmin ja teippiä.
Onko siellä joku anturi öljypohjan lähettyvillä?
Ajattelin kuitenkin, että käytän jossai mittauttamassa öljynpaineet, pystyykö kaikki perus puljut tuon tekemään?
Onko missä kilometreissä muuten alkanu oleen sen ketjunkiristimen liukupinnat entiset? ajettu 220tkm.
Perhana kun suolakurkkupukuun joutuu 5 päivä niin pitäsisi auto jäähä ehyenä emännälle. Vai pitääkö tässä joku halpa purkki alkaa kahteleen :D
Vilkutteli passatti öljynpaine valoakin tuossa muutaman kerran. Luulen vaan sen johtuvan keltaisesta johdosta mikä menee turbon vierestä koneen kylkeä pitkin johonkin alas? Palanut vissiin joskus putkeen otti maahan aina välillä, pistin nyt paremmin ja teippiä.
Onko siellä joku anturi öljypohjan lähettyvillä?
Ajattelin kuitenkin, että käytän jossai mittauttamassa öljynpaineet, pystyykö kaikki perus puljut tuon tekemään?
Onko missä kilometreissä muuten alkanu oleen sen ketjunkiristimen liukupinnat entiset? ajettu 220tkm.
Perhana kun suolakurkkupukuun joutuu 5 päivä niin pitäsisi auto jäähä ehyenä emännälle. Vai pitääkö tässä joku halpa purkki alkaa kahteleen :D
Ei enää tiiä itkeekö vai nauraako kun kattelee noita entisenomistajan aikaansaannoksia..
Kuka tunnistaa mikä putkula...
Näkyy siis panssarin reijästä mistä otetaan roppu auki. Auto ei ainakaan vuoda mitään nii mikä toi voi olla :s lisäksi oli kivasti sotkettu tiivisteliimalla ympäri ö-pohjan saumoja..
Kuka tunnistaa mikä putkula...

Näkyy siis panssarin reijästä mistä otetaan roppu auki. Auto ei ainakaan vuoda mitään nii mikä toi voi olla :s lisäksi oli kivasti sotkettu tiivisteliimalla ympäri ö-pohjan saumoja..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa