Kytkin kysymys //problem solved

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

vagger
-
Viestit: 19
Liittynyt: 27.9.2014 0:54

Kytkin kysymys //problem solved

ViestiKirjoittaja vagger » 25.11.2014 0:47

Tuli tuossa yön pimeillä tunneilla puoli unessa äskettäin moottoria sitten kasailtua.
Kova vauhtipyörä+jousitettu kytkinlevy hollilleen ja loota kiinni.. Noh eipäs tullut katsottua menikö kytkinlevy oikeinpäin toisella puolella kytkinlevyä meinaan luki "gearside".

Pystyykö asian jollakin tavalla tarkistamaan onko se oikein muullakun loota veke ja ihmettelemään? Endoskooppi kävi mielessä, mutta mahtaako nähdä siltikään esim. startin reijästä?
Viimeksi muokannut vagger, 26.11.2014 21:08. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 25.11.2014 8:16

Eipä yleensä pysty kasaamaan väärinpäin, mutta varmuus vain katsomalla.

vagger
-
Viestit: 19
Liittynyt: 27.9.2014 0:54

ViestiKirjoittaja vagger » 25.11.2014 19:47

Kyllä se kumminkinpäin sinne menee.
Nyt on loota taas irti, viisaammat kertokoot mielipiteensä kumminkopäin tulee.

Tuollainen kykä kyeeessä
http://www.sachsperformance.com/Sachs-P ... ::156.html

Toiselta puolelta tasainen ja toiselta puolelta _--_ ulospäin tuolla tavalla.
Tasaisella puolella lukee "gear side" tarkoittaako tämä teksti vauhtipyörän hammaskehä puolta vai vaihdelaatikon puolta?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 25.11.2014 19:59

gear side on lootan puoli

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 25.11.2014 20:35

Tasainen lootaanpäin, koska muuten ottaa kiinni painelaakeriin eikä kytkin irrota.

Jana
-
Viestit: 47
Liittynyt: 17.10.2014 17:07

ViestiKirjoittaja Jana » 25.11.2014 20:44

Kyllä minun mielestä tasainen puoli tulee aina vauhtipyörään päin ! Niin olen itse laittanut auton merkistä riippumatta , ja aina on pelannut !

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 25.11.2014 20:53

No sää voit laittaa miten päin haluat, mutta esim tässä ja parissa muussakin setupissa ottaa painelaakeriin kiinni...
(vakio mitoilla oleva vauhtipyörä, vakio asetelma)

Kuva

Jana
-
Viestit: 47
Liittynyt: 17.10.2014 17:07

ViestiKirjoittaja Jana » 25.11.2014 20:58

Niin , eli tuo levyn pinta mikä on kuvassa lattiaa vasten tulee vauhtipyörää vasten !

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 25.11.2014 21:02

Ei tule. Levy on kuvassa väärinpäin.

vagger
-
Viestit: 19
Liittynyt: 27.9.2014 0:54

ViestiKirjoittaja vagger » 25.11.2014 21:11

Haha täällä onkin jo tappelu saatu aikaiseksi.. :D
Laitoin tuon kytkimen nyt kasaan niinkuin tuossa linkkaamassani sivussakin on eli tasaisen puolen vauhtipyöräänpäin jossa luki gearside ja ei tasaisen puolen lootaan..

Eli nyt pitäisi olla väärin juurikin? Kuvan mukaisesti iskin paikoilleen.
Viimeksi muokannut vagger, 19.12.2016 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jana
-
Viestit: 47
Liittynyt: 17.10.2014 17:07

ViestiKirjoittaja Jana » 25.11.2014 21:15

Mikäli ei mene noinpäin ei levy ja painelaakeri sovi keskenään , pitää vähän hioa levyn keskiötä ohuemmaksi , niin sitten käy . Joltain valmistajalta tuli myös esim. kuplaan vastaavia kupari levyjä , joista piti muokata keskiötä ! Jos levyn laittaa keskiön korkeampi puoli vauhtipyörään päin , ei kytkinakselin urat yllä kytkinlevyn uriin kokomatkalle !

Jana
-
Viestit: 47
Liittynyt: 17.10.2014 17:07

ViestiKirjoittaja Jana » 25.11.2014 21:17

vagger , ihan olet oikein laittanut !

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 25.11.2014 21:22

No toimiiko se? Etupää ilmaan, vaihde päälle ja painaa kytkimen pohjaan. Jos kampuran pultista pyörittää moottoria, niin renkaat ei liiku. Jos liikkuu niin vituiks meni... Ei pysty tosta kuvasta sanoon tuleeko ton levyn kaulus, niin pitkälle, että ottais kiinni painelaakeriin. Vakio levyn voi heittää paikalleen mitenpäin vaan.
Kokeilkaas huviksenne paljonko motivoi ruveta kääntämään kytkinlevyä toisinpäin esim. TT audissa...

vagger
-
Viestit: 19
Liittynyt: 27.9.2014 0:54

ViestiKirjoittaja vagger » 25.11.2014 21:31

Juu ei todellakaan motivoi ruveta irroittamaan uudelleen sittenkun kone on keulilla.
Sen takia asiasta varmaa vastausta tätäkautta ajattelin kysellä.
Nyt se on aika pieni vaiva viellä laittaa toistekkinpäin, kun koko mosa on irti nosturin varassa.

Lootahan ja kytkinlevy menee iloisesti paikoilleen oli kytkinlevy kumminpäin vain, mietityttämään pisti juuri tuo "gearside" teksti tasaisella puolella.
Viimeksi muokannut vagger, 25.11.2014 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 25.11.2014 21:33

Oliks sulla 6v aski?

vagger
-
Viestit: 19
Liittynyt: 27.9.2014 0:54

ViestiKirjoittaja vagger » 25.11.2014 21:34

Jep 6v 02m lootan kaveriksi tuo on tosiaan tulossa.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 25.11.2014 21:38

Tuo kuvan kytkinpaketti on 02m askille tehty ja siinä tuo levy kuuluu olla tasainen puoli lootaan päin.
Onko Janalla kuinka paljon tietoa 02m vauhtipyörän offsetista, lootan pääakselin pituudesta ja painelaakerin muodosta, kun noin varmuudella huutelet?

Jana
-
Viestit: 47
Liittynyt: 17.10.2014 17:07

ViestiKirjoittaja Jana » 25.11.2014 21:38

Dona kirjoitti " Vakio levyn voi heittää paikalleen mitenpäin vaan. "
Ja höpö höpö ! Piste !

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 25.11.2014 21:42

On tuolla tallissa muutama 02m vakiolevykin, että oon tutustunu siihenkin aiheeseen...

Jana
-
Viestit: 47
Liittynyt: 17.10.2014 17:07

ViestiKirjoittaja Jana » 25.11.2014 21:47

Sorry ! Ei ollu tietoa ! Se on sitten nurjankurinen paketti ! Yleensä levy on just toisinpäin !

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 25.11.2014 21:50

Vakiolevyssä tasaisella puolella GETR. SEITE, että ilmeisemmin ollaan saksalaisen inssin kanssa samaa mieltä pääakselin pituudesta.

Jana
-
Viestit: 47
Liittynyt: 17.10.2014 17:07

ViestiKirjoittaja Jana » 25.11.2014 21:54

Juu ollaan ! Eli teksti lootaan päin .

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 25.11.2014 21:56

:)

vagger
-
Viestit: 19
Liittynyt: 27.9.2014 0:54

ViestiKirjoittaja vagger » 25.11.2014 21:56

Jeppisjepulis ei kai siinä auta kun mennä taas vaihteeksi kytkinlevyä pyöräyttämään toisinpäin eli tasainen puoli lootaa kohden niin ollaan selvillä vesillä... :D

Jana
-
Viestit: 47
Liittynyt: 17.10.2014 17:07

ViestiKirjoittaja Jana » 25.11.2014 21:57

:D

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 25.11.2014 21:59

:)

vagger
-
Viestit: 19
Liittynyt: 27.9.2014 0:54

ViestiKirjoittaja vagger » 26.11.2014 17:34

Nonniin nyt on kytkinlevy pyöräytetty toisinpäin.
Ei helvetti mikä homma yksin ilman hyviä apuvälineitä laittaa loota takasin kiinni kun heiluu nosturissa kun hullun mulkku vaikka oli liinalla viellä risti vedossakin kone...:D

Tosiaan loota on nyt kiinnes, mutta startin hammaskehä otti hivenen tuttavuutta laatikkoon kun yksin sen sinne iskin paikalle. Imuroin startin reijästä alumiinin roskat pois ettei jää sisälle pyörimään.

Tuskin mitään vaikutusta startin toimintaan hampit kuitenkin hyvässä kunnossa...?
https://www.dropbox.com/s/30qus9y4qfjer ... 3.jpg?dl=0

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 26.11.2014 17:37

Kovaa ajoo vaan. Eka starttaus, niin ne on pois...

vagger
-
Viestit: 19
Liittynyt: 27.9.2014 0:54

ViestiKirjoittaja vagger » 26.11.2014 21:07

Kiitos ja kumarrus nopeista sekä asiallisista vastauksista..:)
Ei muutakun romut takasin keulille ja kovaa ajoa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa