Kytkin kysymys //problem solved
Valvoja: ffp jäsenet
Kytkin kysymys //problem solved
Tuli tuossa yön pimeillä tunneilla puoli unessa äskettäin moottoria sitten kasailtua.
Kova vauhtipyörä+jousitettu kytkinlevy hollilleen ja loota kiinni.. Noh eipäs tullut katsottua menikö kytkinlevy oikeinpäin toisella puolella kytkinlevyä meinaan luki "gearside".
Pystyykö asian jollakin tavalla tarkistamaan onko se oikein muullakun loota veke ja ihmettelemään? Endoskooppi kävi mielessä, mutta mahtaako nähdä siltikään esim. startin reijästä?
Kova vauhtipyörä+jousitettu kytkinlevy hollilleen ja loota kiinni.. Noh eipäs tullut katsottua menikö kytkinlevy oikeinpäin toisella puolella kytkinlevyä meinaan luki "gearside".
Pystyykö asian jollakin tavalla tarkistamaan onko se oikein muullakun loota veke ja ihmettelemään? Endoskooppi kävi mielessä, mutta mahtaako nähdä siltikään esim. startin reijästä?
Viimeksi muokannut vagger, 26.11.2014 21:08. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kyllä se kumminkinpäin sinne menee.
Nyt on loota taas irti, viisaammat kertokoot mielipiteensä kumminkopäin tulee.
Tuollainen kykä kyeeessä
http://www.sachsperformance.com/Sachs-P ... ::156.html
Toiselta puolelta tasainen ja toiselta puolelta _--_ ulospäin tuolla tavalla.
Tasaisella puolella lukee "gear side" tarkoittaako tämä teksti vauhtipyörän hammaskehä puolta vai vaihdelaatikon puolta?
Nyt on loota taas irti, viisaammat kertokoot mielipiteensä kumminkopäin tulee.
Tuollainen kykä kyeeessä
http://www.sachsperformance.com/Sachs-P ... ::156.html
Toiselta puolelta tasainen ja toiselta puolelta _--_ ulospäin tuolla tavalla.
Tasaisella puolella lukee "gear side" tarkoittaako tämä teksti vauhtipyörän hammaskehä puolta vai vaihdelaatikon puolta?
Haha täällä onkin jo tappelu saatu aikaiseksi.. :D
Laitoin tuon kytkimen nyt kasaan niinkuin tuossa linkkaamassani sivussakin on eli tasaisen puolen vauhtipyöräänpäin jossa luki gearside ja ei tasaisen puolen lootaan..
Eli nyt pitäisi olla väärin juurikin? Kuvan mukaisesti iskin paikoilleen.
Laitoin tuon kytkimen nyt kasaan niinkuin tuossa linkkaamassani sivussakin on eli tasaisen puolen vauhtipyöräänpäin jossa luki gearside ja ei tasaisen puolen lootaan..
Eli nyt pitäisi olla väärin juurikin? Kuvan mukaisesti iskin paikoilleen.
Viimeksi muokannut vagger, 19.12.2016 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikäli ei mene noinpäin ei levy ja painelaakeri sovi keskenään , pitää vähän hioa levyn keskiötä ohuemmaksi , niin sitten käy . Joltain valmistajalta tuli myös esim. kuplaan vastaavia kupari levyjä , joista piti muokata keskiötä ! Jos levyn laittaa keskiön korkeampi puoli vauhtipyörään päin , ei kytkinakselin urat yllä kytkinlevyn uriin kokomatkalle !
No toimiiko se? Etupää ilmaan, vaihde päälle ja painaa kytkimen pohjaan. Jos kampuran pultista pyörittää moottoria, niin renkaat ei liiku. Jos liikkuu niin vituiks meni... Ei pysty tosta kuvasta sanoon tuleeko ton levyn kaulus, niin pitkälle, että ottais kiinni painelaakeriin. Vakio levyn voi heittää paikalleen mitenpäin vaan.
Kokeilkaas huviksenne paljonko motivoi ruveta kääntämään kytkinlevyä toisinpäin esim. TT audissa...
Kokeilkaas huviksenne paljonko motivoi ruveta kääntämään kytkinlevyä toisinpäin esim. TT audissa...
Juu ei todellakaan motivoi ruveta irroittamaan uudelleen sittenkun kone on keulilla.
Sen takia asiasta varmaa vastausta tätäkautta ajattelin kysellä.
Nyt se on aika pieni vaiva viellä laittaa toistekkinpäin, kun koko mosa on irti nosturin varassa.
Lootahan ja kytkinlevy menee iloisesti paikoilleen oli kytkinlevy kumminpäin vain, mietityttämään pisti juuri tuo "gearside" teksti tasaisella puolella.
Sen takia asiasta varmaa vastausta tätäkautta ajattelin kysellä.
Nyt se on aika pieni vaiva viellä laittaa toistekkinpäin, kun koko mosa on irti nosturin varassa.
Lootahan ja kytkinlevy menee iloisesti paikoilleen oli kytkinlevy kumminpäin vain, mietityttämään pisti juuri tuo "gearside" teksti tasaisella puolella.
Viimeksi muokannut vagger, 25.11.2014 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nonniin nyt on kytkinlevy pyöräytetty toisinpäin.
Ei helvetti mikä homma yksin ilman hyviä apuvälineitä laittaa loota takasin kiinni kun heiluu nosturissa kun hullun mulkku vaikka oli liinalla viellä risti vedossakin kone...:D
Tosiaan loota on nyt kiinnes, mutta startin hammaskehä otti hivenen tuttavuutta laatikkoon kun yksin sen sinne iskin paikalle. Imuroin startin reijästä alumiinin roskat pois ettei jää sisälle pyörimään.
Tuskin mitään vaikutusta startin toimintaan hampit kuitenkin hyvässä kunnossa...?
https://www.dropbox.com/s/30qus9y4qfjer ... 3.jpg?dl=0
Ei helvetti mikä homma yksin ilman hyviä apuvälineitä laittaa loota takasin kiinni kun heiluu nosturissa kun hullun mulkku vaikka oli liinalla viellä risti vedossakin kone...:D
Tosiaan loota on nyt kiinnes, mutta startin hammaskehä otti hivenen tuttavuutta laatikkoon kun yksin sen sinne iskin paikalle. Imuroin startin reijästä alumiinin roskat pois ettei jää sisälle pyörimään.
Tuskin mitään vaikutusta startin toimintaan hampit kuitenkin hyvässä kunnossa...?
https://www.dropbox.com/s/30qus9y4qfjer ... 3.jpg?dl=0
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa