Golf IV Variant, -03, BCB 77kw. Kat. Ratkaistu

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Testo
-
Viestit: 21
Liittynyt: 18.4.2006 13:09

Golf IV Variant, -03, BCB 77kw. Kat. Ratkaistu

ViestiKirjoittaja Testo » 25.11.2014 19:54

Termos

Ongelmani on kaksi osainen

Autoni on pitemmän aikaa herjannut vikakoodia "P0420 Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold" Olen yrittänyt päästä tästä vian jäljille useaan otteeseen. Eilen ajelin pitkän lenkin lukien arvoja (VAG-COM) sekä tehden päästölaitteille testejä. Testit löytyvät osoitteesta http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php?140004-Pre-Post-Cat-Lambda-Oxygen-sensor-tests-help-needed-with-results Testejä ennen nollasin kaikki vikakoodit. Kaikki testi menivät läpi OK arvoilla paitsi 070, "Testing the tank vent system". Tuota se ei suostunut missään vaiheessa tekemään. Ajolenkki päättyi ilman mitään vikakoodia. System readiness Ilmoittaa että kaikki paitsi Evaporative emissions oli kunnossa. Ajo päättyi (kuten myös ensimmäisen ongelman kuvaus), mutta sitten ISOT ongelmat (se toinen) alkoivat.

Suoritin parkkipaikalla kaasuläpän säätämisen, ja käynnistyksen jälkeen moottorilla isoja ongelmia pysyä käynnissä. Lopulta alkoi käymään todella tasaiseen, mutta heitti vikakoodit

17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals
P1553 - 35-00 - Implausible Correlation
17912 - Intake Air System
P1504 - 35-10 - Leak Detected

Samalla moottori ei enää vastannut kaasupolkimeen millään tavalla. Ilta oli jo sen verran pitkällä ettei enää jaksanut puurtaa asian kanssa.

Tänään sitten yritin poistaa ongelmia. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=198329 mukaisesti. Kaasuläpän säätöä ei antanut tehdä. Loihti itsekseen yön aikana vielä vikailmoituksen

17967 - Throttle Valve Control part (J338)Fault in basic settings
P1559 - 35-00 - -

Säätämään ei päässyt ennenkuin nyki irti kaasuläpälle tulevat piuhat. Sitten virrat päälle, kaikki syntyneet vikakoodit nollattiin, ja sitten pääsi säätämään kaasuläpän ja EGR:n. Moottori lähti käyntiin ja kaasuunkin vastasi hyvin - kunnes moottori lämpesi (90°C mittarilla) ja palattiin taas alkuruutuun

17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals
P1553 - 35-00 - Implausible Correlation
17912 - Intake Air System
P1504 - 35-10 - Leak Detected

Nämä molemmat ongelmat voivat liittyvät myös toisiinsa, mutta en vaan keksi mistä kiikastaa ja mistä se saa nuo arvot.

Muut tarkastukset mitä tehty:
- Kaasuläppä, on suurinpiirtein puhdas. En usko että ongelma johtuu siitä
- Pakoputkisto tarkastettu, ei vuotoja
- Lambdat katsottu, puhdistettu ja kiinnitys + johtoliittimet tarkastettu
- Kaasuläppään tulevat alipaine letkut tarkastettu

Ideoita otetaan vastaan
Viimeksi muokannut Testo, 28.4.2015 18:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

vw-ukko
-
Viestit: 110
Liittynyt: 1.4.2007 4:21

Kaasuläpän sopeutus>ongelmia

ViestiKirjoittaja vw-ukko » 25.11.2014 20:34

Mulla on samalaisesta bcb koneesta opettava kokemus kaasuläpän puhdistuksesta ja sopeutuksesta. Auto oli nykinyt ja sytytelly häiriövaloja,puhdistin läpän mähmätistä ja sopeutin vcds:llä tämän jälkeen ensi startista alkaen suuria ongelmia kestää käynnissä,tyhjäkäynti humppaa yms perinteiset läppä viat.Sopeutus ei enää onnistunut. Kävin testilenkillä ja annoin kunnolla koneelle selkään ja kas puolahan sieltä hajosi lopullisesti. Eipä mitään tallista vara puola vcds:n osoittamalle sylinterille ja käyntiongelmat kaikki hävisivät. Kai se puola oli rikki ollut jo pitempään,kun kerran oli nytkytelyt, mutta onneksi sain hajoamaan kokeillessa.

select
-
Viestit: 33
Liittynyt: 5.7.2013 19:00

arvailua

ViestiKirjoittaja select » 26.11.2014 17:54

kurkkaa imusarjan päässä MAP anturin liitokset,tietty kun moottorinkansi irti,niin myös huotinputken öljykorkilta oon jos joskus asennellessa saanu vahingoissa irti,vaikuttaa sekin käyntiin...

Flameball
-
Viestit: 389
Liittynyt: 29.4.2006 12:06

ViestiKirjoittaja Flameball » 26.11.2014 20:51

kuten aina aiemminkin sanonut näissä sopeutusjutuissa, että kaasuläppä pitää irroittaa puhdistuksen ajaksi ja rapsuttaa aivan 100% puhtaaksi ennen uudelleenasennusta ja sopeutusta. Läppää pitää myös kääntää ja reunat rapsuttaa puhtaaksi erityisesti akselin juurelta. Mä sain 7 eri vikakoodia leikkiessä likasella kaasuläpällä ja samassa rytäkässä uusin egr-venankin vaikkei siinä todennäkösesti ollut välttämättä mitään vikaa edes.

Lue myös tämä: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 420/001056

Alkuperäinen ongelmasi voi liittyä vaurioituneeseen katalysaattoriin tai kuten broidin muijan autossa kävi niin siel oli sytytystulpan kärki sulanu ja randomisti jätti kipinää pois -> soppaa pääs raakana joskus lävitte ja syttyy sitten vasta pakosarjassa jälkilämmöllä-> ecu luulee ettei katti pelitä. Tuo voi siis samalla aiheuttaa sen kattivaurion jos on tiheästi. Mitään viitteitä kipinän puuttumiseen ei tuolloin ollut, koska puola kyllä antoi kipinän, mutta tulppa ei suoritusta aina tehnyt. Jos tulpat uusimalla ei koodi häviä, niin vaihda kaikki puolat ja jätä vanhat varalle. Muita vinkkejä ei oikein tuu nyt tähän hätään mieleen.

Throttle valve control fault in basic settings viittaa siihen että se läppä ei oo päässy säätymään oikein perussäätöä tehdessä ja on jäänyt ns. nolla-asennossaan liikaa auki, josta seuraa koneeseen korotettu tyhjäkäynti ja liuta vikakoodeja. BCB:n perustyhjäkäynti omassa koslassa lienee jotain luokkaa 750rpm ja ilmastointi päällä vajaa 900rpm.

Dextermann
-
Viestit: 120
Liittynyt: 14.8.2010 13:05

ViestiKirjoittaja Dextermann » 27.11.2014 19:04

Sori jos lainaan tätä, mutta uusi kun olen näissä vaggilaisissa, niin eikös näissäkin pidä tuo moottorin vikavalo syttyä kun virrat laittaa päälle ja sammua normaalisti, kun vikaa ei ole.
omaa valoa en ole kertaakaan nähnyt palavan.

auto siis -99 Gti golf

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.11.2014 19:32

Mulla A3:ssa ei syty.

Testo
-
Viestit: 21
Liittynyt: 18.4.2006 13:09

ViestiKirjoittaja Testo » 28.4.2015 18:42

Kun täällä pitkästä aikaa vierailin niin ilmoitan että ongelma on ratkaistu. Ilmoitus poistui itsestään. Autolla päästiin ajamaan niin kauan, kunnes katsastuksessa pomppasi korkeista päästöistä.

Noh, takimmainen katalysaattori sulanut kokonaan pois. Pelkät kuoret vain jäljellä. Nyt Toimii eikä piiputa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa